Με αφορμή το επικείμενο φεστιβάλ του Worthersee όπου έχουν παραδοσιακά την τιμητική τους τα διακριτικά GTI, η VW αποφάσισε να τιμήσει το αρχετυπικό Golf GTI του 1976 εφαρμόζοντας την σπορ συνταγή στο μικρότερο μοντέλο της γκάμας της, up!, με θεαματικά αποτελέσματα τόσο σε αισθητικό επίπεδο όσο και επί της ουσίας.


Το ακόμα θεαματικότερο ωστόσο σε σχέση με το up! GTI είναι ότι η VW σκοπεύει να το οδηγήσει στην παραγωγή με ορίζοντα τις αρχές του 2018, παρόλο που επί του παρόντος το μικροσκοπικό GTI φέρει τον χαρακτηρισμό του concept.

Σε ό,τι αφορά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του πλην των εμφανών αισθητικών στοιχείων που παραπέμπουν σε GTI, το σπορ up! εξοπλίζεται με τον τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1,0 λίτρου απόδοσης 115 ίππων και 230 Nm ροπής μεγέθη που μπορεί να μην εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά, ωστόσο με δεδομένο το βάρος των 997 κιλών της έκδοσης, είναι αρκετά για να επιταχύνουν το λιλιπούτειο GTI, από 0-100 χλμ.ώρα σε 8,8 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητά του διαμορφώνεται σε 197 χλμ./ώρα.
Για την ιστορία, αξίζει να σημειωθεί ότι το αρχέτυπο Golf GTΙ απ΄όπου αντλήθηκε η έμπνευση για το up! GTI, είχε βάρος 810 κιλών προσέφερε ισχύ 110 ίππων ενώ χρειαζόταν δύο δέκατα του δευτερολέπτου περισσότερα για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα (9,0 δευτερόλεπτα) και η μέγιστη ταχύτητα ήταν κατά 15 χλμ. μικρότερη σταματώντας στα 182 χλμ./ώρα.



Επιστρέφοντας στο σήμερα, το up! GTI ξεχωρίζει επίσης από την πιο επιθετική προσέγγιση στις σχεδιαστικές λεπτομέρειες του αμαξώματός του όπως μεταφράζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες την παρουσία ενός spoiler στο πίσω τμήμα και τους τροχούς των 17 ιντσών.
Την εικόνα του συμπληρώνει η τυπικά GTI κόκκινη λεπτομέρεια στη γρίλια μαζί με τα αντίστοιχα διακριτικά μπροστά και πίσω, ενώ το παζλ ολοκληρώνεται από τις γυαλιστερές μαύρες λεπτομέρειες, τα σπορ αυτοκόλλητα στα κατώτερα πλευρικά τμήματα και τις χαρακτηριστικές κόκκινες δαγκάνες του συστήματος πέδησης.

Σύμφωνα με τα GTI πρότυπα, το up! διαθέτει επίσης μια πιο σπορ ανάρτηση η οποία μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 1,5 εκατοστό, ενώ το πλέον χαρακτηριστικό ρετρό στοιχείο-αναφορά στο αρχέτυπο GTI είναι η επιλογή των χαρακτηριστικών καρό επενδύσεων για το εσωτερικό του.