Οι αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων αλλάζουν τα κριτήρια στην επιλογή του καινούργιου αυτοκινήτου. Πλέον ο υποψήφιος αγοραστής έχει περισσότερες επιλογές αφού ο κυβισμός του κινητήρα δεν είναι το βασικό κριτήριο για την διαμόρφωση της τελικής τιμής πώλησης. Μοντέλα τα οποία εξοπλίζονται με κινητήρες υψηλού κυβισμού απέκτησαν πλεονεκτικότερη θέση στην ελληνική αγορά του αυτοκινήτου.

Αυτό συμβαίνει και στο ανανεωμένο Toyota Auris HSD, με κινητήρα βενζίνης 1.800 κ.εκ. Το μικρομεσαίο υβριδικό μοντέλο διαθέτει αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα το οποίο μειώνει τις εκπομπές CO2 στα 79 γραμ./χλμ. συνεισφέροντας στη προσπάθεια μείωσης της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος.

Το υβριδικό σύστημα εκτός από τον βενζινοκινητήρα 1.8 VVT-i διαθέτει και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα. Συνδυαζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT. Η συνδυαστική ισχύς των δυο μονάδων( βενζινοκινητήρας και ηλεκτροκινητήρας) είναι 136 ίπποι. Κατά την διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης διαπιστώθηκε ότι το υβριδικό σύστημα είναι αποδοτικό και παρέχει πολύ καλές επιδόσεις στο ιαπωνικό αυτοκίνητο.

Οι επίσημες τιμές επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9’’ και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, δεν απέχουν πολύ από τις πραγματικές επιδόσεις που μπορεί να επιτύχει το αυτοκίνητο στους ελληνικούς δρόμους. Επίσης στην υβριδική λειτουργία η οδήγηση δεν συνοδεύεται από θόρυβο γιατί ο βενζινοκινητήρας παραμένει σε αδράνεια. Ακόμη και όταν ενεργοποιηθεί για να παρέχει επιπλέον ενέργεια, το επίπεδο θορύβου είναι περιορισμένο.

Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 4,3 λίτρα/100χλμ., επίσημη εργοστασιακή τιμή 3,5 λίτρα/100χλμ. Η χαμηλή κατανάλωση και η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας λόγω των μικρών εκπομπών ρύπων, συμβάλουν στον περιορισμό του κόστους χρήσης του υβριδικού αυτοκινήτου. Η οδική συμπεριφορά είναι καλή ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες. Στις στροφές οι κλίσεις είναι περιορισμένες. Σε υψηλά επίπεδα η ποιότητα κύλισης.

Ο εσωτερικός χώρος έχει αναβαθμιστεί και περιλαμβάνει αρκετά μοντέρνα στοιχεία. Τα υλικά κατασκευής είναι καλής ποιότητας και η προσαρμογή στα γνωστά επίπεδα της ιαπωνικής μάρκας.

Ο οδηγός ενημερώνεται μέσω της οθόνη αφής 7 ιντσών για την λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Επίσης, μέσω της ίδιας μεγάλης οθόνης χειρίζεται το σύστημα παραγωγής ήχου, τον κλιματισμό και άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Το ανανεωμένο Toyota Auris HSD, φιλοξενεί τέσσερις ενήλικες. Η αποθηκευτική ικανότητα ανέρχεται στα 360 λίτρα.

Οι σημαντικότερες ενστάσεις επικεντρώνονται στο χώρο που έχουν στη διάθεση τους πίσω επιβάτες και στην ορατότητα που έχει ο οδηγός προς τα πίσω. Η βασική έκδοση του ανανεωμένου Toyota Auris HSD καθορίστηκε στα 20.505 ευρώ.