Ένα απρόοπτο στιγμιότυπο στο γνωστό τηλεοπτικό ραντεβού του First Dates, μεταξύ της Χλόης και του Άρη, προκάλεσε έντονη αντίδραση, χιουμοριστικές αναφορές και «εκτίναξε» στις κορυφές των ελληνικών αναζητήσεων (trend) στο Google την φράση «first dates μασχάλη». Το στιγμιότυπο όπου η Χλόη σηκώνει τα χέρια της για να φτιάξει τα μαλλιά της, αποκαλύπτοντας αξύριστη μασχάλη, έγινε viral και οδήγησε σε κύμα σχολίων και memes. 

Διαβάστε: First Dates: Η επική αντίδραση της διαγωνιζόμενης όταν είδε το ραντεβού της - "Φαλάκρα; Εγώ θέλω μαλλί" (Βίντεο)


First Dates: Τι συνέβη στο ραντεβού Χλόης και Άρη

Σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης, η Χλόη και ο Άρης συναντήθηκαν στο επεισόδιο της Πέμπτης 23 Οκτωβρίου του First Dates. Η Χλόη είναι vegan, ο Άρης αγρότης, δύο κόσμοι που εμφάνισαν από την αρχή διαφορές. Κατά τη διάρκεια της βραδιάς, η Χλόη σηκώθηκε από την καρέκλα της για να φτιάξει τα μαλλιά της και τότε ο Άρης καταγράφηκε να σχολιάζει με χιούμορ (και αμηχανία): «Όταν έκανε την κίνηση … και είδα τον ευχούλη, δεν ήταν και αυτό που ήθελα να δω». Το στιγμιαίο αυτό σημείο, δηλαδή το «σπασμένο» κοινωνικό συμβόλαιο του πρώτου ραντεβού, το απρόσμενο, το «φθηνό» σημείο της εμφάνισης, λειτουργεί ως ιδανικός συνδυασμός για να κάνει ένα θέμα viral.

Γιατί έγινε viral η μασχάλη - Tρεις βασικοί λόγοι

Απρόσμενο και οικείο στιγμιότυπο: Η αξύριστη μασχάλη στο πλαίσιο ενός πρώτου ραντεβού αποτελεί κάτι που πολλές/οι θα μπορούσαν να φανταστούν αλλά σπάνια βλέπουν στην τηλεόραση. Η «παραβίαση του πρωτοκόλλου» του ραντεβού έκανε το θέμα αμέσως πιο ενδιαφέρον.

Χιούμορ και αμηχανία: Ο συνδυασμός των αντιθέτων (vegan vs αγρότης), της διαφορετικής κουλτούρας και η αντίδραση του Άρη δημιούργησαν ένα «κλικ» κοινωνικής αναγνώρισης, αφού πολλοί είδαν τον εαυτό τους ή «το ραντεβού που δεν πήγε καλά» μέσα στην εικόνα.

Διασπορά στα social media & replicability: Το θέμα αναπαράχθηκε γρήγορα – άρθρα σε lifestyle site, κοινές αναρτήσεις στο Instagram και το TikTok, memes με το «μασχάλη» και hashtag #FirstDatesGr #μασχάλη. Η ψηφιακή αποτύπωση έκανε το θέμα καταναλώσιμο και αναζήτηση-γενετικό.



Οι πιο βαθιές αιτίες της δημοσιότητας του θέματος

Πέρα από την επιφανειακή πλευρά του περιστατικού, το γεγονός εντάσσεται σε μεγαλύτερα φαινόμενα. Η κοινωνική ένταση γύρω από «κανονικότητα» και «προσδοκίες» στο ραντεβού: τι σημαίνει ότι «πρέπει να φαίνομαι έτσι», «πρέπει να είμαι απόλυτα περιποιημένη». Η δημόσια αποδοχή ενός διαφορετικού προτύπου έκανε την ιστορία πιο ενδιαφέρουσα. Η άνεση της τηλεόρασης για στιγμές «ανατροπής». Παλαιότερα, αυτά τα στοιχεία ίσως δεν προβάλλονταν τόσο ανοιχτά. Σήμερα, οι τηλεοπτικές εκπομπές πραγματικότητας χρησιμοποιούν τέτοιες μικρές παραβιάσεις συμβάσεων για να παράγουν talk-ability. Ο ψηφιακός καθρέφτης: Ο θεατής-χρήστης βλέπει, σχολιάζει, ψάχνει. Η αναζήτηση «first dates μασχάλη» είναι πια ένδειξη πως ο θεατής θέλει αναπαράσταση, κριτική, συμμετοχή στο συμβάν, δεν είναι απλώς παθητικός.

Τι σημαίνει για τις μηχανές αναζήτησης

Το Google Trends και οι αλγόριθμοι έχουν εντοπίσει αύξηση του όγκου της αναζήτησης για τη φράση «first dates μασχάλη». Ο συνδυασμός «οπτικό-viral στοιχείο» και «άμεση αναφορά στη ζητούμενη λέξη-κλειδί» (μασχάλη) + μεγάλος όγκος κοινού = υψηλή κατάταξη. Επίσης, τα lifestyle portals έσπευσαν να δημοσιεύσουν τίτλους με τη λέξη «μασχάλη» στους τίτλους, γεγονός που ενίσχυσε το backlinking και την ψηφιακή διασπορά.


Στο επεισόδιο της Πέμπτης 23 Οκτωβρίου, το ραντεβού μεταξύ της Χλόης και του Άρη στο First Dates ανέδειξε ένα μικρό, απρόβλεπτο στιγμιότυπο (την εμφανή αξύριστη μασχάλη της Χλόης) που έγινε αφορμή για χιλιάδες αναζητήσεις στο Google και viral σχόλια στα social media.

Συμπέρασμα: Η αξύριστη μασχάλη έγινε σύμβολο

Το περιστατικό στο First Dates λειτουργεί ως μικρό κοινωνικό γεγονός που απέκτησε μεγάλη δημοσιότητα μέσω διαδικτύου επειδή συνδύασε την έκπληξη, την οικειότητα και το χιούμορ. Η αξύριστη μασχάλη, από το να φαίνεται μία απλή λεπτομέρεια, μετατράπηκε σε σύμβολο – σύμβολο των προσδοκιών, της εμφάνισης, του ραντεβού, της τηλεοπτικής «κανονικότητας». Και το γεγονός ότι έγινε θέμα αναζήτησης καταδεικνύει πως οι χρήστες του ίντερνετ ενδιαφέρονται όχι μόνο για το «τι έγινε», αλλά για το «γιατί έγινε» και «πώς θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται».