Απίστευτο: Επιστήμονες επικοινωνούν με ανθρώπους που ονειρεύονται
ypnos-2
Ζωή

Απίστευτο: Επιστήμονες επικοινωνούν με ανθρώπους που ονειρεύονται

Τρόπους να εξερευνήσουν τον εν πολλοίς άγνωστο κόσμο των ονείρων βρήκαν επιστήμονες από τη Γαλλία, τις ΗΠΑ, τη Γερμανία και την Ολλανδία, οι οποίοι κατάφεραν για πρώτη φορά να επικοινωνήσουν με ανθρώπους την ώρα που ονειρεύονται. Η μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Science Direct», κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι μπορούν να επικοινωνούν με τους επιστήμονες κατά τη διάρκεια του ονείρου, αρκεί να αντιλαμβάνονται ότι ονειρεύονται.

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη μπορούσαν να αντιλαμβάνονται και να απαντούν ερωτήσεις με κινήσεις των ματιών ή του προσώπου, να χρησιμοποιούν τη μνήμη τους και να εκτελούν σωστά βασικές μαθηματικές ασκήσεις. Οι επιστήμονες έκαναν σε κάθε συμμετέχοντα 158 ερωτήσεις. «Μετά από αρκετές ερωτήσεις οι άνθρωποι ξύπνησαν και τους ζητήθηκε να περιγράψουν τα όνειρά τους. Κάποιοι θυμούνταν τις ερωτήσεις ως μέρος του ονείρου. Ένας άνθρωπος ανέφερε ότι το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου του μετέδιδε μαθηματικά προβλήματα. Ένας άλλος ήταν σε ένα πάρτι όταν άκουσε τον ερευνητή να διακόπτει το όνειρό του, σαν αφηγητής σε ταινία, προκειμένου να τον ρωτήσει εάν μιλούσε ισπανικά», αναφέρει, μεταξύ άλλων, η έρευνα.

Μέχρι σήμερα έχουν γίνει πολλές υποθέσεις για την ερμηνεία, το σκοπό των ονείρων και το ανθρώπινο ασυνείδητο. Ωστόσο δεν υπάρχουν εμπειρικά δεδομένα για τα όνειρα καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι ξεχνούν πολλές λεπτομέρειες των ονείρων όταν ξυπνούν. Οι ερευνητές έχουν την πεποίθηση ότι μέσα από την επικοινωνία με ανθρώπους που ονειρεύονται θα καταφέρουν να εξηγήσουν ακριβώς τι είναι τα όνειρα και ποιο ρόλο επιτελούν για τον ανθρώπινο οργανισμό.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα On Time