Τα τρία χρώματα στα ρούχα που "χτυπάνε" αρνητικά στους άλλους - Τι δεν πρέπει να φορέσεις στο πρώτο ραντεβού
Η ψυχολογία των χρωμάτων
Ποια ρούχα επηρεάζουν αρνητικά την εικόνα της ευφυΐας και της δημιουργικότητας;
Η ψυχολογία των χρωμάτων δεν αξιολογεί τους ανθρώπους με βάση τον δείκτη νοημοσύνης τους, αλλά εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο συγκεκριμένες αποχρώσεις επηρεάζουν την κοινωνική εικόνα και την αντίληψη των άλλων. Με άλλα λόγια, δεν υπονοεί ότι όσοι επιλέγουν ορισμένα χρώματα είναι λιγότερο έξυπνοι, αλλά ότι η εξωτερική τους εικόνα, σύμφωνα με ειδικούς στην ανθρώπινη αντίληψη, μπορεί να οδηγεί σε πιο αρνητικές ερμηνείες.
Διαβάστε: Το ψυχολογικό κόλπο που σώζει το χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Έτσι θα αποφύγεις τους καβγάδες φέτος
Το γκρι είναι ίσως το χρώμα που ταυτίζεται περισσότερο με την απόλυτη ουδετερότητα. Όταν κυριαρχεί στην εμφάνιση, εκπέμπει συναισθηματική αποστασιοποίηση, χαμηλό επίπεδο εμπλοκής και μια διάθεση αποφυγής ξεκάθαρης στάσης.
Σε ψυχολογικό επίπεδο, προβάλλει μια προσωπικότητα που δεν επιδιώκει να ξεχωρίσει και προτιμά να παραμένει στο περιθώριο. Αυτή η απουσία έντονης ταυτότητας μπορεί να εκληφθεί ως περιορισμένη πνευματική περιέργεια, μειωμένη πρωτοβουλία και μια πιο παθητική στάση απέναντι στις προκλήσεις. Παρότι το γκρι είναι πρακτικό και λειτουργικό, η υπερβολική χρήση του ενδέχεται να μεταδώσει εικόνα αποστασιοποίησης και έλλειψης προσωπικής σκέψης.
Το μαύρο συνδέεται συχνά με την κομψότητα και την αυθεντία, ωστόσο όταν κυριαρχεί στην ένδυση μπορεί να αποπνέει ακαμψία, ψυχρότητα και περιορισμένη πνευματική ευελιξία. Σε περιβάλλοντα όπου εκτιμάται η δημιουργικότητα, αυτή η σταθερή επιλογή ενδέχεται να εκληφθεί ως αντίσταση στην αλλαγή.
Από την οπτική της ψυχολογίας των χρωμάτων, η υπερβολική χρήση του μαύρου δημιουργεί συναισθηματική απόσταση και περιορίζει την επικοινωνία. Αυτό το οπτικό «φράγμα» μπορεί να συγχέεται με μια κλειστή νοοτροπία, λιγότερο δεκτική σε νέες ιδέες ή διαφορετικές προσεγγίσεις.
Το μπεζ και οι γήινες αποχρώσεις αποπνέουν διακριτικότητα και αναζήτηση της ανωνυμίας. Αν και δεν είναι από μόνα τους αρνητικά, η επαναλαμβανόμενη χρήση τους μπορεί να συνδεθεί με έλλειψη φιλοδοξίας, ελάχιστη δημιουργικότητα και απουσία προσωπικής εξερεύνησης.
Σε συμβολικό επίπεδο, τα χρώματα αυτά αντανακλούν την άνευ όρων αποδοχή του status quo. Κοινωνικά, αυτή η στάση συχνά συνδέεται με πνευματικό κομφορμισμό και χαμηλό κίνητρο για καινοτομία ή για διάκριση.
Η ψυχολογία των χρωμάτων αναλύει τις κοινωνικές ερμηνείες, όχι τις πραγματικές ικανότητες. Το να ντύνεται κανείς με γκρι, μαύρο ή μπεζ δεν καθιστά κανέναν λιγότερο έξυπνο.
Ωστόσο, σε έναν κόσμο που καθοδηγείται από γρήγορα οπτικά ερεθίσματα, αυτοί οι τόνοι μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο οι άλλοι αντιλαμβάνονται τη γνωστική ικανότητα, τη δημιουργικότητα και τις ηγετικές δεξιότητες ενός ανθρώπου.
Διαβάστε: Το ψυχολογικό κόλπο που σώζει το χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Έτσι θα αποφύγεις τους καβγάδες φέτος
Γκρι: Απόλυτη ουδετερότητα και έλλειψη ερεθισμάτων
Το γκρι είναι ίσως το χρώμα που ταυτίζεται περισσότερο με την απόλυτη ουδετερότητα. Όταν κυριαρχεί στην εμφάνιση, εκπέμπει συναισθηματική αποστασιοποίηση, χαμηλό επίπεδο εμπλοκής και μια διάθεση αποφυγής ξεκάθαρης στάσης.Σε ψυχολογικό επίπεδο, προβάλλει μια προσωπικότητα που δεν επιδιώκει να ξεχωρίσει και προτιμά να παραμένει στο περιθώριο. Αυτή η απουσία έντονης ταυτότητας μπορεί να εκληφθεί ως περιορισμένη πνευματική περιέργεια, μειωμένη πρωτοβουλία και μια πιο παθητική στάση απέναντι στις προκλήσεις. Παρότι το γκρι είναι πρακτικό και λειτουργικό, η υπερβολική χρήση του ενδέχεται να μεταδώσει εικόνα αποστασιοποίησης και έλλειψης προσωπικής σκέψης.
Μαύρο: Ακαμψία και συναισθηματική αποστασιοποίηση
Το μαύρο συνδέεται συχνά με την κομψότητα και την αυθεντία, ωστόσο όταν κυριαρχεί στην ένδυση μπορεί να αποπνέει ακαμψία, ψυχρότητα και περιορισμένη πνευματική ευελιξία. Σε περιβάλλοντα όπου εκτιμάται η δημιουργικότητα, αυτή η σταθερή επιλογή ενδέχεται να εκληφθεί ως αντίσταση στην αλλαγή.Από την οπτική της ψυχολογίας των χρωμάτων, η υπερβολική χρήση του μαύρου δημιουργεί συναισθηματική απόσταση και περιορίζει την επικοινωνία. Αυτό το οπτικό «φράγμα» μπορεί να συγχέεται με μια κλειστή νοοτροπία, λιγότερο δεκτική σε νέες ιδέες ή διαφορετικές προσεγγίσεις.
Μπεζ και γήινες αποχρώσεις: Κομφορμισμός και περιορισμένη προσωπική έκφραση
Το μπεζ και οι γήινες αποχρώσεις αποπνέουν διακριτικότητα και αναζήτηση της ανωνυμίας. Αν και δεν είναι από μόνα τους αρνητικά, η επαναλαμβανόμενη χρήση τους μπορεί να συνδεθεί με έλλειψη φιλοδοξίας, ελάχιστη δημιουργικότητα και απουσία προσωπικής εξερεύνησης.
H αντίληψη δεν είναι η πραγματικότητα
Σε συμβολικό επίπεδο, τα χρώματα αυτά αντανακλούν την άνευ όρων αποδοχή του status quo. Κοινωνικά, αυτή η στάση συχνά συνδέεται με πνευματικό κομφορμισμό και χαμηλό κίνητρο για καινοτομία ή για διάκριση.Η ψυχολογία των χρωμάτων αναλύει τις κοινωνικές ερμηνείες, όχι τις πραγματικές ικανότητες. Το να ντύνεται κανείς με γκρι, μαύρο ή μπεζ δεν καθιστά κανέναν λιγότερο έξυπνο.
Ωστόσο, σε έναν κόσμο που καθοδηγείται από γρήγορα οπτικά ερεθίσματα, αυτοί οι τόνοι μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο οι άλλοι αντιλαμβάνονται τη γνωστική ικανότητα, τη δημιουργικότητα και τις ηγετικές δεξιότητες ενός ανθρώπου.
En