Κοντά στην ανακάλυψη της Κιβωτού του Νώε θεωρούν πως είναι οι επιστήμονες. Η Κιβωτός, σύμφωνα με τη Βίβλο, πρέπει να βρίσκεται στα βουνά του Αραράτ στην Τουρκία και εδώ και χρόνια ομάδα 100 επιστημόνων και αρχαιολόγων ερευνά την περιοχή και πιστεύουν πως είναι πολύ κοντά στο να ανακαλύψουν την Κιβωτό.

Από το 2010 ένα γκρουπ εξερευνητών είχε βρει ίχνη από την Κιβωτό και έκτοτε γίνονται έρευνες για να βρεθεί ό,τι μπορεί να βρεθεί που θα αποδεικνύει την ύπαρξή της.

Για καιρό υπήρχε κόντρα μεταξύ ερευνητών για το αν μπορεί αυτά τα ευρήματα του 2010 να σταθούν ως στοιχεία, όμως μια ομάδα επιστημόνων από την Καλιφόρνια πιστεύει πως οι αποδείξεις είναι στο βουνό Άραρατ και έχουν βρει στοιχεία που θα τους οδηγήσουν την αποκάλυψή της.

Πάνω από 100 είναι αυτοί που εργάζονται από όλα τα μήκη του πλανήτη ώστε να συζητήσουν τρόπους που θα τους οδηγήσουν στη μεγάλη αποκάλυψη, με το Γεωφυσικό Ινστιτούτο να ηγείται της προσπάθειας.

Τα στοιχεία που έχουν μέχρι τώρα στα χέρια τους είναι κάποια κομμάτια ξύλο που βρέθηκαν στην κορυφή του βουνού και υπολογίζεται ότι είναι 4.800 ετών και μπορεί να αποτελούν κομμάτια από την Κιβωτό, με τον καθηγητή Εσπεράντε από το Γεωφυσικό Ινστιτούτο να θεωρεί πως υπάρχει σημαντική εξέλιξη στην έρευνα μετά από αυτό το εύρημα.

«Τα αποτελέσματα των ευρημάτων θα δημοσιευτούν όταν θα είμαστε έτοιμοι. Δεν είμαστε σίγουροι τι θα βρούμε, όμως η επιστημονική κοινότητα, μόλις βεβαιωθεί πως πρόκειται για την Κιβωτό του Νώε, θα ενημερώσει τον κόσμο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που πιστεύουν πως όλα αυτά είναι «ανοησίες», όπως ο λέκτορας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης Νίκολας Πουρσέλ, ο οποίος θωρεί πως δεν στέκει η θεωρία των ερευνητών καθώς, όπως λέει, «αν όντως οι πλημμύρες κάλυψαν την περιοχή σε ύψος 3.700 μέτρων εκείνη την περίοδο, πως γίνεται οι κοινωνίες στην Αίγυπτο και τη Μεσοποταμία να επιβίωσαν;».