Οι σχέσεις του Carlos Ghosn επικεφαλής της Renault και προέδρου των Nissan και Mitsubishi, με τον νεοεκλεγέντα πρόεδρο της Γαλλίας, έχουν ένα ταραγμένο παρελθόν καθώς ο τελευταίος είχε διαδραματίσει ενεργό ρόλο στην αύξηση της συμμετοχής του γαλλικού κράτους στο μετοχικό κεφάλαιο της Renault, από την θέση του υπουργού οικονομικών της κυβέρνησης F. Hollande, σε μια κίνηση που είχε δυσαρεστήσει τον ισχυρό άνδρα των Renault-Nissan, τον οποίο επιπλέον είχε κατακρίνει λόγω των υψηλών αποδοχών του.

Σε κάθε περίπτωση, η εκλογή του E. Macron αποτελεί «καλή είδηση» όπως την χαρακτήρισε ο C. Ghosn ο οποίος επιπλέον, με δεδομένη την μεγάλη διαφορά με την οποία εκλέχτηκε ο νέος γάλλος πρόεδρος, εξέφρασε την αισιοδοξία του για την υλοποίηση των υποσχέσεων του, να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο για την οικονομική ανάπτυξη της Γαλλίας.

«Εκλέχτηκε για πολλούς πολλούς λόγους. Ένας από αυτούς ήταν η απάντηση στην ερώτηση: θέλετε να είστε μέρος μιας μεγαλύτερης οικονομίας ή προτιμάτε ένα μοντέλο προστατευτισμού;», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο ισχυρός άνδρας των Renault-Nissan την επομένη της εκλογής του E. Macron σε συνέντευξή του όπου επιπλέον συμπλήρωσε: «Το γεγονός ότι είναι κάποιος που πιστεύει στην παγκόσμια αγορά, την περαιτέρω ευρωπαϊκή ενσωμάτωση και την σημασία της Ευρώπης, αποτελεί προφανώς καλό νέο για όλες τις επιχειρήσεις».

Σε ό,τι αφορά το κύριο σημείο τριβής ανάμεσα σε Ghosn και Macron, δηλαδή την απόφαση του τελευταίου να αυξήσει εν μια νυκτί το 2015 και χωρίς να προειδοποιήσει νωρίτερα τον ισχυρό άνδρα της αυτοκινητοβιομηχανίας, το μερίδιο του γαλλικού κράτους στη Renault από 15% σε 20%, ο Carlos Ghosn ανέφερε ότι είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζει τις προθέσεις του Macron σε σχέση με το κρατικό μερίδιο στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία.

Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να σημειωθεί ότι στο πρόσφατο παρελθόν ο Carlos Ghosn είχε εμμέσως πλην σαφώς διαμηνύσει στη γαλλική κυβέρνηση ότι η περαιτέρω ενσωμάτωση Renault και Nissan και η συγχώνευσή τους δεν μπορεί να προχωρήσει πριν το γαλλικό κράτος μειώσει το μερίδιο του στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Υπενθυμίζεται ότι η συμμαχία Renault και Nissan ξεκίνησε το 1999, όταν η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία βρισκόταν στο χείλος της χρεοκοπίας. Πλέον ωστόσο, η Nissan εμφανίζει μεγαλύτερη ανάπτυξη και κερδοφορία σε σχέση με τη Renault.