Το πρώτο αυτοκίνητο που πήρε κλήση για υπερβολική ταχύτητα
Πρόκειται για ένα τετράτροχο από τα πρώτα του είδους, «μάρκας» Benz το οποίο διασώζεται και θα εκτεθεί το Σεπτέμβριο σε βρετανική διοργάνωση κλασικών αυτοκινήτων.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι κάθε νέα ανακάλυψη του ανθρώπινου είδους γεννά και την αντίστοιχη κατάχρηση και μάλιστα σχετικά άμεσα. Κάτι αντίστοιχο συνέβη και με την πρώτη κλήση για υπερβολική ταχύτητα η οποία καταγράφηκε το 1896, μόλις δέκα χρόνια μετά την κατοχύρωση από τον Carl Benz της ευρεσιτεχνίας για την εφεύρεση του πρώτου αυτοκινήτου και όταν οι ιδιοκτήτες του νέου αυτού μέσου μετακίνησης ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα.
Όλως παραδόξως επίσης το τετράτροχο το οποίο και ήταν Benz διασώζεται μέχρι σήμερα και μάλιστα θα κάνει ένα «πέρασμα» από το Concours d’ Elegance του Hampton Court Palace, τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Ο «ένοχος» οδηγός για την πρώτη κλήση υπερβολικής ταχύτητας ήταν ο Walter Arnold, ένας πραγματικός επαναστάτης για την πρώιμη τετράτροχη εποχή κατά την οποία έζησε, καθώς μεταξύ άλλων ήταν από τους πρώτους που είχαν πάρει άδεια να διαθέτουν τα αυτοκίνητα Benz.
Την εποχή του προστίμου, η ισχύουσα νομοθεσία προέβλεπε ότι η μέγιστη επιτρεπτή ταχύτητα για τα αυτοκίνητα ήταν τα 3 χλμ./ώρα ενώ υποχρεωτική ήταν και η παρουσία συνοδηγού ο οποίος έπρεπε να ανεμίζει μια κόκκινη σημαία καθ΄όλη τη διάρκεια της διαδρομής, εν είδει ειδοποίησης προς τους πεζούς και τις άμαξες που δεν είχαν συνηθίσει στην ιδέα ενός οχήματος που κινούνταν από μόνο του.
Εκτός, λοιπόν, από τα υπόλοιπα κατορθώματά του που συνέδεσαν το όνομα του W. Arnold με την ιστορία της Daimler, ο πρωτοπόρος οδηγός έγινε ο πρώτος ο που πήρε κλήση για ταχύτητα καθώς οδηγώντας την Arnold Benz του στο Paddock Green του Κεντ με ταχύτητα 13 χλμ./ώρα και χωρίς συνοδηγό υπέπεσε στην αντίληψη του… νόμου καθώς ένας αστυνόμος τον κυνήγησε με το ποδήλατό του αναγκάζοντάς τον να πληρώσει πρόστιμο μίας λίρας.
Για την ιστορία, αξίζει να σημειωθεί ότι το παραπάνω όριο ταχύτητας και η υποχρεωτική παρουσία συνοδηγού με κόκκινη σημαία καταργήθηκαν λίγο αργότερα. Για την ακρίβεια το όριο ανέβηκε στα 23 χλμ./ώρα και μάλιστα το γεγονός γιορτάστηκε με έναν αγώνα από το Λονδίνο στο Μπράιτον όπου συμμετείχε και ο W. Arnold αποσπώντας μάλιστα και το χρυσό μετάλλιο.