Ένα ιαπωνικό υποβρύχιο συμβατικής προώσεως, συγκρούστηκε με ένα…εμπορικό πλοίο, τη στιγμή που προσπαθούσε να αναδυθεί, υφιστάμενο αρκετά σοβαρές ζημιές που δεν έθεσαν όμως σε κίνδυνο ούτε το σκάφος αυτό καθ’αυτό, ούτε βεβαίως και το πλήρωμά του από το οποίο υπάρχουν τρία μέλη του ελαφρά τραυματισμένοι!

Η είδηση και η φωτογραφία που παρουσιάζει το χτυπημένο υποβρύχιο και τραβήχτηκε από ένα αεροσκάφος της ιαπωνικής Ακτοφυλακής, δημοσιεύτηκε στο www.cnn.com και παρουσιάζει ένα υποβρύχιο με εμφανέστατες σοβαρές ζημιές στα πηδάλια ύψους-βάθους του υποβρυχίου γεγονός που μάλλον καθιστά αδύνατη την ασφαλή κατάδυση και ανάδυσή του (αν όχι αδύνατη). Άλλωστε το υποβρύχιο από το σημείο που συγκρούστηκε στα ανοικτά του ιαπωνικού νησιού Σικοκού επέστρεψε στη βάση του πλέοντας εν επιφανεία, προφανώς για λόγους (γενικότερης) ασφαλείας.

Το περίεργο αυτό ατύχημα συνέβη χθες στα ανοικτά των δυτικών ακτών του νησιού Σικοκού στη νότια Ιαπωνία και συμφώνως προς το υπουργείο Αμύνης της Ιαπωνίας το υποβρύχιο αν και έχει χτυπήματα σε ιστούς επικοινωνίας στον πύργο του εντούτοις έχει διατηρήσει την ικανότητά του να έχει ικανοποιητική επικοινωνία με τη βάση του. «Το Soryu προκάλεσε βλάβη στο εμπορικό πλοίο στην προσπάθειά του να αναδυθεί. Είναι εξαιρετικά λυπηρό ένα ιαπωνικό υποβρύχιο να συγκρούεται έτσι με ένα εμπορικό πλοίο» δήλωσε ο υπουργός Αμύνης της Ιαπωνίας Nobuo Kishi.



Το συμβατικής προώσεως υποβρύχιο “Soryu” εντάχθηκε επιχειρησιακά στις Θαλάσσιες Δυνάμεις Αυτοάμυνας της Ιαπωνίας, όπως ονομάζεται μεταπολεμικά το Ιαπωνικό Πολεμικό Ναυτικό, το 2009, είναι το πρώτο της ομώνυμης κλάσεως υποβρυχίων και το εκτόπισμά του είναι περίπου 3000 τόνοι ενώ το πλήρωμά του φτάνει τους 65 άνδρες.

Το εμπορικό σκάφος που έπλεε αμέριμνο πάνω από το υποβρύχιο και δεν έγινε αντιληπτό από αυτό, είναι το υπό σημαία Χόνγκ-Κονγκ φορτηγό μεταφοράς χύδην φορτίου (bulk carrier) “Ocean Artemis”, μήκους 750 ποδών, που μετέφερε σχεδόν 52.000 τόνους σιδηρομετάλλευμα από την Κίνα στην Ιαπωνία, δεν ανέφερε κάποια βλάβη και συνέχισε την πορεία του χωρίς βοήθεια προς τον πλησιέστερο λιμένα προκειμένου να επιθεωρηθούν τα ύφαλά του και αναλόγως μετά να συνεχίσει την πορεία του ή να κάνει επισκευές, αν αυτό απαιτείται.

Το προαναφερθέν πρωτοφανές συμβάν στο οποίο η ευθύνη του κυβερνήτη του υποβρυχίου είναι αδιαμφισβήτητη, είναι σχεδόν παρόμοιο με το προ 20ετίας συμβάν της ταχείας αναδύσεως ανάγκης που επιχειρούσε το αμερικανικό πυρηνοκίνητο υποβρύχιο USS “Greenville” χάρη των επισκεπτών που επέβαιναν σε αυτό, στα ανοικτά της Χαβάη, και χτύπησε το ιαπωνικό ψαράδικο “Ehime Maru”. Το συμβάν συνέβη στις 9 Φεβρουαρίου 2001 και είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο 9 επιβαινόντων στο ιαπωνικό ψαράδικο, από τα οποία 4 ήταν μαθητές της Σχολής Ψαρέματος της Uwa-Jima της Ιαπωνίας, ενώ διασώθηκαν από το υποβρύχιο άλλα 26 άτομα. Ο κυβερνήτης του Αμερικανικού Υποβρυχίου Πλοίαρχος Scott Waddle πέρασε Ναυτοδικείο, κρίθηκε ένοχος σε όλες τις σε βάρος του κατηγορίες χωρίς

ελαφρυντικά και υποχρεώθηκε σε παραίτηση. Το Αμερικανικό Ναυτικό πλήρωσε 16,5 εκατ.δολλάρια ως αποζημιώσεις στις οικογένειες των νεκρών.