supermarket
Διεθνή

Η επιστροφή των άδειων ραφιών και οι αγορές πανικού

Εκτός από τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες επιδεινώνουν τα πράγματα

Αντιμέτωποι με άδεια ράφια στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη είναι και πάλι οι καταναλωτές.

Το πρόβλημα αυτή τη φορά δεν είναι τόσο οι πανικόβλητες αγορές… χαρτιού υγείας, όπως στο ξεκίνημα της πανδημίας, όσο το γεγονός ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού είναι φραγμένες σχεδόν σε κάθε στάδιο μεταξύ των ασιατικών εργοστασίων και των αποθηκών των σούπερ μάρκετ.

Ωστόσο, οι αυξανόμενες τιμές και η ανομοιογενής διαθεσιμότητα σημαίνουν ότι είναι θέμα χρόνου να αρχίσουν ξανά τις μαζικές αγορές οι καταναλωτές - αυτή τη φορά για να αποφύγουν ένα μελλοντικό σοκ.

Προβλήματα στις γραμμές εφοδιασμού

Οι γραμμές εφοδιασμού αντιμετωπίζουν προβλήματα, καθώς οι παραγωγοί, όπως το Βιετνάμ, που είναι υπεύθυνοι για την παραγωγή των πάντων, από παπούτσια έως καφέ, πλήττονται από τους περιορισμούς λόγω κοροναϊού.

Τα αυξανόμενα κρούσματα και η ζήτηση των καταναλωτών οδηγούν σε συμφόρηση τα λιμάνια, ενώ το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών έχει δεκαπλασιαστεί.

Την ίδια ώρα, όταν τα αγαθά καταφέρουν να φτάσουν στα λιμάνια προορισμού, υπάρχουν ελάχιστοι οδηγοί φορτηγών για να τα μεταφέρουν σε λιανοπωλητές.

Οι ελλείψεις εργαζομένων στη συγκομιδή και στην προετοιμασία τροφίμων εντείνουν επίσης τις πιέσεις.

Ποιοι κλάδοι πλήττονται περισσότερο

Ορισμένοι τομείς επωμίζονται μεγαλύτερο βάρος από άλλους.

Τα ποτά, για παράδειγμα, έχουν πληγεί από την έλλειψη που παρατηρείται στις συσκευασίες, συμπεριλαμβανομένων των κουτιών αλουμινίου. Στη Βρετανία, η έλλειψη C02 θέτει επίσης σε κίνδυνο τις προμήθειες ανθρακούχων αναψυκτικών.

Σε ορισμένους τομείς, τα προβλήματα έχουν επιδεινωθεί επίσης από την αυξημένη ζήτηση. Ο καφές και το τσάι είναι κρίσιμα εμπορεύματα, καθώς πολλοί Αμερικανοί συνεχίζουν να εργάζονται εξ αποστάσεως.

Εν τω μεταξύ, η δια ζώσης εκπαίδευση έχει τροφοδοτήσει μια επιτακτική ανάγκη για σχολικά είδη, συμπεριλαμβανομένων ακόμη και των φαγητοδοχείων.
Οι τροφές για κατοικίδια είναι άλλος ένας προβληματικός κλάδος. Ορισμένα σούπερ μάρκετ αναφέρουν ότι δυσκολεύονται να βρουν αρκετές λιχουδιές σκύλου και μπισκότα γάτας για να καλύψουν τη ζήτηση, που έχει αυξηθεί, καθώς λόγω πανδημίας αυξήθηκαν και τα κατοικίδια.

Οι λιανέμποροι ανασχεδιάζουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Ορισμένοι, συμπεριλαμβανομένης της Walmart Inc. και της Target Corp., ναύλωσαν τα δικά τους πλοία. Εν μέσω έλλειψης οδηγών, ορισμένα βρετανικά σούπερ μάρκετ χρησιμοποιούν τα δικά τους φορτηγά για παραδόσεις, που διαφορετικά θα πραγματοποιούνταν από προμηθευτές.

Θα χρειαστούν περισσότερες προσαρμογές

Ωστόσο, όπως τονίζει το Bloomberg, θα χρειαστούν περισσότερες προσαρμογές. Τα καταστήματα μπορεί να χρειαστεί να μειώσουν τις ποικιλίες προϊόντων για να μειώσουν την πολυπλοκότητα, πράγμα που σημαίνει λιγότερες επιλογές προϊόντων για τους καταναλωτές.

Τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να προετοιμαστούν για τα χειρότερα. Με το σύστημα να είναι τόσο εύθραυστο αυτή τη στιγμή, τι θα συνέβαινε με περαιτέρω αυξήσεις στις τιμές, τη ζήτηση και τις αγορές πανικού;

Στις ΗΠΑ, έχουν αρχίσει ήδη να αποσύρονται οι ειδικές προσφορές, ενώ ορισμένες τιμές αρχίζουν να αυξάνονται, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων IRI. Τα ενεργειακά ποτά, τα αυγά, το κρέας και τα αναψυκτικά καθίστανται όλα και πιο ακριβά, σύμφωνα με τον δείκτη Consumer Packaged Goods Inflation Tracker του IRI.

Τι αλλάζουν οι καταναλωτές

Όταν οι τιμές ανεβαίνουν, οι καταναλωτές τείνουν να γίνονται προορατικοί και να αλλάζουν τις συνήθειές τους. Ξεκινούν πρώτα από τα πιο ακριβά προϊόντα και συνεχίζουν στα φθηνότερα. Αυτό σημαίνει ότι εγκαταλείπουν τα μεγάλα εμπορικά σήματα για πιο ανταγωνιστικές ιδιωτικές ετικέτες, ενώ η αντικατάσταση του κρέατος στα γεύματα με τα πιο προσιτά ζυμαρικά, ρύζι ή πατάτες αποτελεί έναν συνηθισμένο τρόπο εξοικονόμησης χρημάτων.

Με το κόστος των τροφίμων να αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν να «στοκάρουν» διάφορα προϊόντα, όπως οι τροφές για κατοικίδια, όσο μπορούν. Δεν θα ήταν απίθανο να δούμε κόσμο να αγοράζει γιγάντια πακέτα χαρτιού υγείας ή κιμά.

Όπως σημειώνει το «Bloomberg», ενώ ένας μικρός πληθωρισμός είναι γενικά καλός για τα σούπερ μάρκετ, καθώς αυξάνει τη συνολική αξία των πωλήσεων, όταν υπερβεί τα διαχειρίσιμα επίπεδα και οι καταναλωτές στρέφονται σε φθηνότερα είδη, καθίσταται επικίνδυνος.

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα