Μια από τις μεγαλύτερες διαρροές δεδομένων στον χώρο της πολυτελούς μόδας βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς χάκερ κατάφεραν να υποκλέψουν στοιχεία εκατομμυρίων πελατών από τους οίκους Gucci, Balenciaga και Alexander McQueen. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του BBC, η επίθεση στράφηκε εναντίον της γαλλικής μητρικής εταιρείας Kering, η οποία επιβεβαίωσε την παραβίαση.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τον Ιούνιο εντοπίστηκε «πρόσβαση μη εξουσιοδοτημένου τρίτου μέρους» στα συστήματά της, που είχε ως αποτέλεσμα τη διαρροή περιορισμένων δεδομένων πελατών.

Τα δεδομένα που εκλάπησαν από τους χάκερ

Η κυβερνοεπίθεση φαίνεται να έφερε στη δημοσιότητα:

-ονόματα πελατών,

-διευθύνσεις,

-αριθμούς τηλεφώνου,

-email,

-συνολικά ποσά αγορών σε καταστήματα.

Ο όμιλος Kering διευκρίνισε πάντως ότι δεν υποκλάπηκαν οικονομικά δεδομένα, όπως αριθμοί πιστωτικών καρτών ή τραπεζικών λογαριασμών.

Οι χάκερ «Shiny Hunters»

Η ομάδα που ευθύνεται για την επίθεση αποκαλείται «Shiny Hunters». Σύμφωνα με το BBC, ισχυρίζεται ότι κατέχει δεδομένα που σχετίζονται με 7,4 εκατομμύρια μοναδικές διευθύνσεις email πελατών των διάσημων brands.

Η Kering ενημέρωσε πως οι αρμόδιες αρχές έχουν ειδοποιηθεί, ενώ παράλληλα προχώρησε και σε ενημέρωση των πελατών της. Δεν έδωσε, ωστόσο, διευκρινίσεις για τις χώρες που επηρεάστηκαν.

Ένα φαινόμενο που επηρεάζει τους πολυτελείς οίκους

Η υπόθεση εντάσσεται σε μια ευρύτερη σειρά επιθέσεων που έχουν δεχθεί φέτος μεγάλοι οίκοι μόδας. Ο οίκος Cartier του ομίλου Richemont έχει ήδη βρεθεί στο στόχαστρο, ενώ στον όμιλο LVMH σημειώθηκαν παραβιάσεις σε αρκετές φίρμες. Τον Ιούλιο, μάλιστα, καταγράφηκε διαρροή που επηρέασε περίπου 419.000 πελάτες του Louis Vuitton.

Η έξαρση τέτοιων περιστατικών προκαλεί ανησυχία για την κυβερνοασφάλεια στον χώρο της πολυτελούς μόδας, όπου διακυβεύονται όχι μόνο οικονομικά στοιχεία αλλά και η εμπιστοσύνη των πελατών.