«Έπεσαν» η Amazon Web Services (AWS) και η Microsoft Azure με χιλιάδες χρήστες να αδυνατούν να συνδεθούν λόγω μαζική βλάβης που έπληξε ξανά το διαδίκτυο το βράδυ της Τετάρτης (29/10). Όπως αναφέρει η Daily Mail, οι δύο από τους μεγαλύτερους παρόχους υπηρεσιών cloud στον κόσμο παρουσίασαν τα πρώτα προβλήματα γύρω στις 17:30 ώρα Ελλάδας, σύμφωνα με τον ιστότοπο παρακολούθησης Downdetector. Τα προβλήματα ανέφεραν χιλιάδες χρήστες, λέγοντας ότι αδυνατούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε ιστότοπους, εφαρμογές ή υπηρεσίες που βασίζονται σε υποδομές των Amazon Web Services και Microsoft Azure.

Διαβάστε: Παγκόσμιο "μπλακάουτ" στο διαδίκτυο: "Έπεσαν" χιλιάδες ιστοσελίδες και εφαρμογές της Amazon Web Services

Amazon & Microsoft: Ποιες μεγάλες πλατφόρμες επηρεάζονται

Οι διακοπές στις δύο μεγάλες εταιρείας επηρεάζουν δεκάδες μεγάλες πλατφόρμες που εξαρτώνται από τις υπηρεσίες τους. Οι πλατφόρμες που επηρεάζονται είναι οι εξής: Microsoft 365, Xbox, Outlook, Starbucks, Costco, Kroger, αλλά και επαγγελματικά εργαλεία όπως Blackbaud και Minecraft. Τα γραφήματα του Downdetector δείχνουν αιχμές ταυτόχρονων αναφορών προβλημάτων τόσο για το AWS όσο και για το Azure, επιβεβαιώνοντας την παγκόσμια έκταση της δυσλειτουργίας.

Δεύτερη περιστατικό "πτώσης" του διαδικτύου σε δέκα μέρες

Η βλάβη προκαλεί ανησυχία στους ειδικούς, καθώς το AWS και το Azure φιλοξενούν ένα τεράστιο μέρος της παγκόσμιας διαδικτυακής υποδομής — από το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις υπηρεσίες streaming, έως την αποθήκευση δεδομένων και τα επιχειρησιακά εργαλεία. «Πρώτα έπεσε το AWS, τώρα και το Azure. Λατρεύω όταν δύο εταιρείες κατέχουν τη μισή διαδικτυακή υποδομή!», έγραψε ειρωνικά ένας χρήστης στο X (πρώην Twitter), ενώ χιλιάδες άλλοι εκφράζουν την αγανάκτησή τους για την ευαλωτότητα του παγκόσμιου Διαδικτύου. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη διακοπή λειτουργίας του AWS σε λιγότερο από δέκα ημέρες, ένα νέο προειδοποιητικό σήμα για την ευθραυστότητα ενός Διαδικτύου που βρίσκεται πλέον στα χέρια λίγων τεχνολογικών κολοσσών του cloud.