Η εφημερίδα Globe and Mail και η δημοσιογράφος Kate Taylor, με ένα ιδιαίτερα επικριτικό άρθρο, στηλιτεύουν την απόφαση της Βρετανίας να στείλει γλυπτό, από τα Μάρμαρα του Παρθενώνα που αποσπάστηκαν βίαια από τον Έλγιν, ως έκθεμα στη Ρωσία

Στο άρθρο της η Καναδή δημοσιογράφος, με τίτλο «Η Ρωσία δανείζεται Ελγίνειο Μάρμαρο, γιατί τότε δεν τα επιστρέφουν στην Ελλάδα;» (Russia borrows an Elgin marble- but why not return them to Greece?), τονίζει ότι η εμμονή του Βρετανικού Μουσείου να κρατά τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, σε πείσμα πρόσφατων δημοσκοπήσεων που φέρουν τους Βρετανούς να υποστηρίζουν την επιστροφή τους στην Ελλάδα, αλλά και κινητοποίησεων όπως αυτή της Αμάλ Αλαμουντίν Κλούνι, φαίνεται, πλέον, παρωχημένη και ενάντια στο πλουραλιστικό πνεύμα των σημερινών καιρών. 

Στο κείμενο αναφέρεται το ιστορικό της αφαίρεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα από τον λόρδο Έλγιν, καθώς και της αντιπαράθεσης του Βρετανικού Μουσείου με τους Έλληνες, ενώ τονίζεται ότι ο κόσμος των μουσείων αισθάνεται νευρικότητα γιατί υπάρχουν σημαντικά ανοικτά ζητήματα για την προέλευση εκθεμάτων, τα οποία προβάλλονται σε μουσεία ανά τον κόσμο. 

Επισημαίνεται ότι μελέτη του 2000, την οποία παρουσίασαν δύο Βρετανοί και αφορά σε 1.000 αρχαιολογικά εκθέματα από διεθνείς συλλογές, διαπιστώνει ότι για περίπου 75% αυτών των εκθεμάτων δεν υπάρχει αξιόπιστη πληροφόρηση σχετικά την προέλευσή τους. Επίσης, γίνεται αναφορά σε δημοσίευμα του γερμανικού Spiegel, την προηγούμενη εβδομάδα, όπου σύμφωνα με υπεύθυνο κρατικού μουσείου, ο οποίος δεν κατονομάζεται, εκθέματα των γερμανικών μουσείων προέρχονται από αμφίβολης προέλευσης εμπόριο της δεκαετίας του 1980

Τέλος, η δημοσιογράφος καταλήγει ότι κάποια ημέρα, αν όχι μέσα στο 2015 ή το 2016, το ακέφαλο άγαλμα του Ιλισσού θα εκτίθεται -όχι στο Λονδίνο ούτε στην Αγία Πετρούπολη, υπονοώντας την Αθήνα.