Κυβέρνηση και συνδικάτα αδυνατούν προς το παρόν να βρουν συμβιβαστική λύση για την προωθούμενη εργασιακή μεταρρύθμιση. Σοβαρό χάσμα παρατηρείται και ανάμεσα στις συνδικαλιστικές οργανώσεις.
Σε "συμπληγάδες" βρέθηκε τελικά ο Γάλλος πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς στην προσπάθειά του να συναντήσει το Σαββατοκύριακο τους επικεφαλής των δύο μεγαλύτερων συνδικάτων:

Τον σκληροπυρηνικό Φιλίπ Μαρτινέζ του CGT, που ζητά την απόσυρση του εργασιακού νόμου, και τον μεταρρυθμιστή Λοράν Μπερζέ της συνομοσπονδίας CFDT, ο οποίος θέλει να παραμείνει ο νόμος ως έχει, αφού μάλιστα συνεργάσθηκε και ο ίδιος για τη σύνταξη του περίφημου άρθρου 2, με το οποίο αναβαθμίζεται ο ρόλος των συνδικάτων στις εσωτερικές αποφάσεις των επιχειρήσεων.

Διατηρείται η ανασφάλεια για τα καύσιμα

Οι σκληροπυρηνικοί όμως του συνδικάτου CGT δεν θέλουν να ακούσουν τίποτα, προτιμώντας την προστασία των συλλογικών συμβάσεων. Έτσι, από σήμερα το "μπρα-ντε-φερ" μετατοπίζεται ξεκάθαρα ανάμεσα στα δύο συνδικάτα, με δηλώσεις του μεταρρυθμιστή Μπερζέ ότι αν τολμήσει η κυβέρνηση να αποσύρει το άρθρο 2, θα είναι το CFDT που θα αναλάβει τη σκυτάλη των κινητοποιήσεων.
Εν τω μεταξύ και νέες επαναλαμβανόμενες απεργίες ξεκινούν από αύριο το βράδυ στα μέσα μαζικής μεταφοράς, τρένα, στις υπερταχείες, στο μετρό, αλλά και στα αεροδρόμια και τα λιμάνια. Πρόκειται για εσωτερικά κλαδικά αιτήματα, στα οποία προστέθηκε και ο εργασιακός νόμος.

Και όλα αυτά μέσα στη σχετική ανασφάλεια για τον ανεφοδιασμό με καύσιμα, αφού ψηφίστηκε η συνέχιση της απεργίας στους δύο βασικούς τερματικούς σταθμούς πετρελαίου, στη Μασσαλία και τη Χάβρη, από όπου εφοδιάζονται με κηροζίνη τα αεροδρόμια των Παρισίων, Σαρλ ντε Γκολ και Ορλύ.

Πηγή: Deutsche Welle