Του Γιώργου Νόκου, Εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Η λαϊκή παροιμία «Το μήλο κάτω από τη μηλιά θα πέσει» φαίνεται πως ταιριάζει γάντι στο παράδειγμα του Μίμη Ανδρουλάκη και του γιου του, Νικόλα, όπως υπογράφει και ο ίδιος. Ο νεαρός Ανδρουλάκης, αφού για πολλά χρόνια δοκίμασε και έκανε πολλά πράγματα, πολλές φορές... ταλαιπωρώντας τον πατέρα του, δείχνει να βρήκε την προσωπική του Ιθάκη κάπου ανάμεσα στον χώρο του θεάτρου και του ραδιοφώνου, με σημείο αναφοράς το χαρακτηριστικό που καθιέρωσε και τον πατέρα του, την ατάκα. Αυτό είναι ίσως το κοινό τους χαρακτηριστικό, αλλά και το στοίχημα του γιου για να ξεπεράσει τον πατέρα.

ΞΕΚΙΝΗΜΑ

Ο Μίμης Ανδρουλάκης, αν και φύσει αριστερός, δημιούργησε για τον γιο του τις κατάλληλες προϋποθέσεις ήδη από τα σχολικά του χρόνια. Ο Νικόλας αποφοίτησε από το Αμερικανικό Κολέγιο στην Αγία Παρασκευή και μπήκε σε μια σχολή η οποία συνηθίζει να εισάγει στην αγορά εργασίας τεχνοκράτες, το Τμήμα Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιά.

Ωστόσο, δεν ταίριαξε, όπως αποδείχθηκε, με τον κόσμο των αριθμών, των επιτοκίων και των ισολογισμών, αφού μόλις τελείωσε τις σπουδές του ακολούθησε τον δρόμο της τέχνης του θεάτρου.

Ο δρόμος αυτός περνούσε μέσα από τη Δραματική Σχολή Αθηνών του Γιώργου Θεοδοσιάδη, όπου φοίτησε από το 2009 μέχρι τον Ιούνιο του 2012. Η κίνησή του να εγκαταλείψει τα χρηματοοικονομικά δημιούργησε προβληματισμό στον πατέρα του, όπως ο ίδιος έχει δηλώσει σε συνέντευξή του.

ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΗ

Ο Ανδρουλάκης τζούνιορ πριν ακόμα τελειώσει τη δραματική σχολή ξεκίνησε μία περιπλάνηση στον χώρο της δημοσιογραφίας. Ενδιάμεσα βέβαια είχε καταφέρει να στρέψει τα βλέμματα της δημοσιότητας στο πρόσωπό του με αφορμή ένα δυσάρεστο περιστατικό, το οποίο έφερε ουσιαστικά για πρώτη φορά στην επιφάνεια ότι είναι γιος του γνωστού πολιτικού. Ηταν Ιούνιος του 2009 όταν ο Μίμης Ανδρουλάκης βγήκε δημόσια να υπερασπιστεί τον γιο του, που είχε εμπλακεί σε φραστικό επεισόδιο με πελάτη του νυχτερινού μαγαζιού στο οποίο εργαζόταν. Ο βουλευτής είχε πει τότε: «Εμείς δεν είμαστε πλούσιοι. Τα παιδιά μας είναι εργαζόμενοι φοιτητές. Ο γιος μου δεν έγινε δημόσιος υπάλληλος, ούτε τον πήγα να δουλέψει σε τράπεζα, καθώς είναι τελειόφοιτος στο Χρηματοπιστωτικό - Χρηματοοικονομικό. Είναι τιμή μου που ο γιος μου δουλεύει στην πόρτα και είναι τελειόφοιτος φοιτητής και αριστούχος».

Από εκείνο το χρονικό σημείο και ύστερα, ο Νικόλας Ανδρουλάκης μπήκε στον χώρο της δημοσιογραφίας, από τον οποίο επέλεξε να βγει το περασμένο καλοκαίρι. Η αρχή έγινε με την ίδρυση, μαζί με άλλους νέους, του πολιτικού περιοδικού «Vice Versa», το οποίο ωστόσο δεν κατάφερε να επιζήσει για πολύ, αφού δεν πέρασε τα δύο τεύχη.

Στη συνέχεια ήρθε η συνεργασία με τον Πέτρο Κωστόπουλο, καθώς ο Νικόλας Ανδρουλάκης αρθρογραφούσε σε περιοδικά του ομίλου IMAKO, όπως το «Nitro» και το «Esquire». Μετά συνεργάστηκε και με την Ελλη Στάη στην τότε διαδικτυακή προσπάθεια με το ellispoint.gr.

ΤΕΧΝΕΣ

Η διαδρομή του μπορεί να ήταν δημοσιογραφική, ωστόσο ο ίδιος ποτέ δεν έχασε το ενδιαφέρον του και την κλίση του για τις τέχνες. Οπως αναφέρει πρόσωπο που συνεργάστηκε μαζί του, «είναι ένας ιδιαίτερα έξυπνος άνθρωπος, με έφεση στην ατάκα και ιδιαίτερο ενδιαφέρον για κάθε μορφή Τέχνης. Από την ποίηση και τη ζωγραφική μέχρι τη σκηνοθεσία και την υποκριτική». 

Το πλήρωμα του χρόνου για να ακολουθήσει τα βήματα του πατέρα του ήρθε τον Αύγουστο του 2010. Ο Νικόλας Ανδρουλάκης ξεκίνησε τότε την πορεία του στο ραδιόφωνο από τον  Flash με την εκπομπή «Bad Things», σε μία συχνότητα που φιλοξενούσε χρόνια πριν τον πατέρα του, και συνεχίζει με την ίδια εκπομπή στον Βήμα FΜ. Η σκιά του πατέρα του δεν έπαψε να τον ακολουθεί, αφού το μότο που ακολούθησε ήταν ίδιο με του Μίμη Ανδρουλάκη: «Κάνε το χόμπι σου επάγγελμα», τη στιγμή που ο νεαρός γνώριζε ότι ο πατέρας του ήταν ένας κρυφός θαυμαστής του, που δεν το παραδεχόταν εύκολα.


Τελικά τον κέρδισε το θέατρο

Η σκηνοθεσία ήταν αυτή που τελικά κέρδισε τον νεαρό Νικόλα, ο οποίος πλέον εργάζεται ως βοηθός σκηνοθέτη στο θέατρο, έχοντας ήδη στο ενεργητικό του τη συμμετοχή στην ομάδα παραγωγής του έργου «Το ημέρωμα της στρίγγλας» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, επίσης ως βοηθός σκηνοθέτη. Μπορεί το θέατρο πλέον να είναι η κύρια ασχολία του, ωστόσο η πολιτική δεν τον αφήνει αδιάφορο. Λάτρης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ο Νικόλας Ανδρουλάκης σχολιάζει συχνά τα πολιτικά δρώμενα της χώρας με δηκτικό τρόπο, αποδεικνύοντας ότι το επώνυμό του μόνο τυχαίο δεν μπορεί να θεωρηθεί. Ανάμεσα στα θέματα με τα οποία καταπιάνεται είναι τόσο οι διεργασίες στον χώρο της Κεντροαριστεράς, με το ΠΑΣΟΚ και την «Ελιά», όσο και οι τελευταίες εξελίξεις στην Ουκρανία.

Τις πιο φαρμακερές του ατάκες τις συνοδεύει με την επωδό «Αξίωμα», με τις δύο που σχολίαζαν την «Ελιά» να έχουν κάνει ρεκόρ από like. Τα σχόλια του νεαρού μονοπώλησε η απουσία του Κώστα Σημίτη από τις διεργασίες στην «Ελιά», αφού έγραψε «Ελιά χωρίς Κώστα Σημίτη δεν πάει πουθενά. Αξίωμα», ενώ με διάθεση χιούμορ λίγες ημέρες αργότερα έγραψε: «Ελιά χωρίς Κώστα Σημίτη, Τρανσυλβανία δίχως Κώστα Μητσοτάκη. Αξίωμα». Από τα σχόλιά του δεν ξέφυγαν ούτε οι εξελίξεις στην Κριμαία, αφού ανέφερε: «Από το κρίμα στην Κριμαία ένα Βλαντίμιρ δρόμος», ενώ για το «Ποτάμι» έγραψε με εμφανή διάθεση ειρωνείας: «Δεν ξέρω τι θα γίνει στις ευρωεκλογές, αλλά στις Κάννες γυαλίζουν από τώρα τον Χρυσό Φοίνικα που θα κερδίσει “Το Ποτάμι”, όταν βγάλει διαφημιστικό τρέιλερ».