Κάτσικας (εκπαιδευτικός αναλυτής) για Πανελλαδικές: Όσο πιο μικρή είναι ύλη τόσο πιο δύσκολα τα θέματα
«Όταν έχουμε μικρότερη ύλη αυτό δυσκολεύει τα πράγματα και είναι πολύ πιθανόν να έχουμε δυσκολότερα θέματα φέτος ή θέματα τα οποία δημιουργούνε «προβλήματα» σημαντικά σε σχέση με άλλες χρονιές», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Καινούργια μέρα» με τον δημοσιογράφο Δημήτρη Τάκη, ο εκπαιδευτικός αναλυτής, Χρήστος Κάτσικας.
Ερωτηθείς αν θεωρεί πιθανό να υπάρξει σύσταση για πιο εύκολα θέματα στις πανελλήνιες, ο κ Κάτσικαας απάντησε ότι «η εμπειρία που έχουμε από τις πανελλήνιες εξετάσεις είναι ότι όταν η ύλη μικραίνει οι θεματοθέτες δυσκολεύονται να βγάλουν θέματα τα οποία να έχουν το στοιχείο που τους προκρίνουν οι πανελλαδικές εξετάσεις».
«Δηλαδή το στοιχείο να διαβαθμίσουν, να κόψουνε σε 154 φέτες τους υποψήφιους έτσι ώστε να υπάρχουν υποψήφιοι του 19,5 για την ιατρική Αθήνας και υποψήφιοι του 7 ή του 6 για κάποιο απομακρυσμένο πανεπιστημιακό τμήμα της περιφέρειας», εξήγησε ο ίδιος.
«Οι φετινές πανελλήνιες εξετάσεις θα έχουν διαφορές σε σχέση με άλλες χρονιές», επισήμανε ο κ. Κάτσικας προσθέτοντας ότι «μια σημαντική διαφοροποίηση είναι ότι δεν υπάρχουν μαθήματα τα οποία έχουν συντελεστή».
«Αυτό σημαίνει ότι σε ορισμένα μαθήματα που είχανε συντελεστή και λόγω του συντελεστή υπήρχανε κάποιες δυσκολίες φέτος οι υποψήφιοι είναι πιθανόν, σε σύγκριση με πέρυσι, σε αυτά τα μαθήματα να έχουν κάποιες καλύτερες επιδόσεις», διευκρίνισε ο εκπαιδευτικός αναλυτής.
«Επίσης υπάρχει ένα καινούργιο στοιχείο σημαντικό ότι μέχρι τώρα είχαμε 10 χρόνια μνημόνια και φτώχεια και λιτότητα η οποία συνεχίζεται, έσπρωχνε τις πιο φτωχές οικογένειες να ωθούν και τα παιδιά τα ίδια να επιλέγουνε τμήματα εντός τόπου μόνιμης κατοικίας, φέτος με την ιστορία αυτή της πανδημίας καθώς χιλιάδες άνθρωποι έχουν μειωμένους μισθούς ή έχουν χάσει τη δουλειά τους είναι φανερό ότι αυτό θα επηρεάσει τους υποψήφιους να επιλέξουν ακόμη περισσότερο τμήματα όχι αυτά που θα θέλανε αλλά που είναι κοντά στο σπίτι τους γιατί δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στα έξοδα», σημείωσε επιπρόσθετα.
Αναφορικά με την κοινωνιολογία και τα λατινικά, ο κ. Κάτσικας ανέφερε: Η κοινωνιολογία έχει αντίστοιχες επιδόσεις με το μάθημα της ιστορίας. Είναι ένα μάθημα που οι ερωτήσεις αν είναι κάπως δύσκολες μπορούν να δημιουργήσουν χαμηλές επιδόσεις, ενώ τα λατινικά έχουν ένα σχήμα. Όποιος κάτσει και διαβάσει συγκεκριμένα πράγματα μπορεί με ένα τυπικό τρόπο να απαντήσει. Η γνώμη μου είναι ότι θα έπρεπε να κρατηθεί η κοινωνιολογία, είναι βασικό μάθημα, και θα έπρεπε να κρατηθούν και τα λατινικά μόνο για εκείνους τους υποψήφιους που πηγαίνουν σε συγκεκριμένες σχολές».
«Οι κοινωνιολόγοι ουσιαστικά εξοστρακίζονται από το Λύκειο και από το Γυμνάσιο , τα μαθήματά τους εξαφανίστηκαν σχεδόν και επίσης εξαφανίστηκαν τα μαθήματα των καθηγητών Οικιακής Οικονομίας με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή τη νέα χρονιά να έχουμε δύο κλάδους οι οποίοι θα φαίνεται ότι δεν έχουν ώρες να κάνουνε μάθημα και φοβάμαι ότι αν συνεχιστεί αυτό το πανηγύρι κατασκευάζονται υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί ανάλογα με το 2013 που 2.500 βγήκαν στη διαθεσιμότητα», δήλωσε.
Ερωτηθείς αν θεωρεί πιθανό να υπάρξει σύσταση για πιο εύκολα θέματα στις πανελλήνιες, ο κ Κάτσικαας απάντησε ότι «η εμπειρία που έχουμε από τις πανελλήνιες εξετάσεις είναι ότι όταν η ύλη μικραίνει οι θεματοθέτες δυσκολεύονται να βγάλουν θέματα τα οποία να έχουν το στοιχείο που τους προκρίνουν οι πανελλαδικές εξετάσεις».
«Δηλαδή το στοιχείο να διαβαθμίσουν, να κόψουνε σε 154 φέτες τους υποψήφιους έτσι ώστε να υπάρχουν υποψήφιοι του 19,5 για την ιατρική Αθήνας και υποψήφιοι του 7 ή του 6 για κάποιο απομακρυσμένο πανεπιστημιακό τμήμα της περιφέρειας», εξήγησε ο ίδιος.
«Οι φετινές πανελλήνιες εξετάσεις θα έχουν διαφορές σε σχέση με άλλες χρονιές», επισήμανε ο κ. Κάτσικας προσθέτοντας ότι «μια σημαντική διαφοροποίηση είναι ότι δεν υπάρχουν μαθήματα τα οποία έχουν συντελεστή».
«Αυτό σημαίνει ότι σε ορισμένα μαθήματα που είχανε συντελεστή και λόγω του συντελεστή υπήρχανε κάποιες δυσκολίες φέτος οι υποψήφιοι είναι πιθανόν, σε σύγκριση με πέρυσι, σε αυτά τα μαθήματα να έχουν κάποιες καλύτερες επιδόσεις», διευκρίνισε ο εκπαιδευτικός αναλυτής.
«Επίσης υπάρχει ένα καινούργιο στοιχείο σημαντικό ότι μέχρι τώρα είχαμε 10 χρόνια μνημόνια και φτώχεια και λιτότητα η οποία συνεχίζεται, έσπρωχνε τις πιο φτωχές οικογένειες να ωθούν και τα παιδιά τα ίδια να επιλέγουνε τμήματα εντός τόπου μόνιμης κατοικίας, φέτος με την ιστορία αυτή της πανδημίας καθώς χιλιάδες άνθρωποι έχουν μειωμένους μισθούς ή έχουν χάσει τη δουλειά τους είναι φανερό ότι αυτό θα επηρεάσει τους υποψήφιους να επιλέξουν ακόμη περισσότερο τμήματα όχι αυτά που θα θέλανε αλλά που είναι κοντά στο σπίτι τους γιατί δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στα έξοδα», σημείωσε επιπρόσθετα.
Αναφορικά με την κοινωνιολογία και τα λατινικά, ο κ. Κάτσικας ανέφερε: Η κοινωνιολογία έχει αντίστοιχες επιδόσεις με το μάθημα της ιστορίας. Είναι ένα μάθημα που οι ερωτήσεις αν είναι κάπως δύσκολες μπορούν να δημιουργήσουν χαμηλές επιδόσεις, ενώ τα λατινικά έχουν ένα σχήμα. Όποιος κάτσει και διαβάσει συγκεκριμένα πράγματα μπορεί με ένα τυπικό τρόπο να απαντήσει. Η γνώμη μου είναι ότι θα έπρεπε να κρατηθεί η κοινωνιολογία, είναι βασικό μάθημα, και θα έπρεπε να κρατηθούν και τα λατινικά μόνο για εκείνους τους υποψήφιους που πηγαίνουν σε συγκεκριμένες σχολές».
«Οι κοινωνιολόγοι ουσιαστικά εξοστρακίζονται από το Λύκειο και από το Γυμνάσιο , τα μαθήματά τους εξαφανίστηκαν σχεδόν και επίσης εξαφανίστηκαν τα μαθήματα των καθηγητών Οικιακής Οικονομίας με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή τη νέα χρονιά να έχουμε δύο κλάδους οι οποίοι θα φαίνεται ότι δεν έχουν ώρες να κάνουνε μάθημα και φοβάμαι ότι αν συνεχιστεί αυτό το πανηγύρι κατασκευάζονται υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί ανάλογα με το 2013 που 2.500 βγήκαν στη διαθεσιμότητα», δήλωσε.