Στις πιο θορυβώδεις πόλεις στην Ευρώπη πέντε ελληνικές – Ποιοι είναι οι πιο «ενοχλητικοί» δρόμοι της Ελλάδας
εξωφυλλο
Ελλάδα

Στις πιο θορυβώδεις πόλεις στην Ευρώπη πέντε ελληνικές – Ποιοι είναι οι πιο «ενοχλητικοί» δρόμοι της Ελλάδας

Σύμφωνα με έρευνα από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ και άλλων ευρωπαϊκών οργανισμών η Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο και Λαμία είναι μέσα στις πιο θορυβώδεις πόλεις της Ευρώπης . Το 60% των πολιτών της Αθήνας εκτίθεται καθημερινά σε ήχους πάνω από 75 Ντεσιμπέλ, γεγονός ιδιαίτερα επικίνδυνο δεδομένου ότι από τα 85 και πάνω μπορεί να προκληθεί μόνιμη βλάβη.

Χαώδεις και άκρως «ενοχλητικοί» πολλοί δρόμοι της Αθήνας .
Χαριλάου Τρικούπη, Βουλιαγμένης, Αλεξάνδρας, Κατεχάκη, Βασιλίσσης Σοφίας, Αθηνών, Μεσογείων, Πατησίων, Αχαρνών, Κηφισού και Κωνσταντινουπόλεως είναι οι πιο θορυβώδεις δρόμοι της πρωτεύουσας αποδεικνύοντας ότι το μεγαλύτερο μέρος της Αθήνας βρίσκεται μονίμως σε κυκλοφορικό χάος.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η ηχορύπανση είναι 2η στην κατάταξη των περιβαλλοντικών κινδύνων για την υγεία μετά την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Εκτός του ότι βλάπτει την ακοή, ευθύνεται και για σοβαρές βλάβες τόσο του νευρικού όσο και του κυκλοφορικού συστήματος. Αυτές εκδηλώνονται με συμπτώματα ταχυκαρδίας, υπέρτασης, δύσπνοιας, ναυτίας, γαστρίτιδας και πονοκεφάλων.

Αρκετές όμως είναι και οι ψυχολογικές διαταραχές, όπως κακή διάθεση, εκνευρισμός, αυξημένη επιθετικότητα, κόπωση, άγχος, ημικρανίες και αϋπνίες. Επίσης, δυσχέρεια στην πνευματική εργασία που απαιτεί συγκέντρωση. Ακόμη, μείωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων και της απόδοσης των μαθητών, που οφείλεται στον ερεθισμό και στην απόσπαση της προσοχής. Όσο για τις αϋπνίες που οφείλονται στους θορύβους, προκαλούν βλάβες στο νευρικό σύστημα και το στομάχι, ενώ αποδυναμώνουν και το ανοσοποιητικό σύστημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το γράφημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ 1.000.000 υγιή έτη προσδόκιμης ζωής χάνονται συνολικά κάθε χρόνο στη Δυτική Ευρώπη από κυκλοφοριακούς θορύβους.


ηχορυπανση


Αξιοσημείωτο είναι παρά το γεγονός ότι έως και 90% λιγότερος είναι ο θόρυβος από επιβατικά αυτοκίνητα εν συγκρίσει με το 1970, ο βαθμός των Ντεσιμπέλ έχει μονίμως αυξητική τάση. Δυστυχώς, ελάχιστα μπορεί κανείς να κάνει για να αποφύγει τη ζημιά από την ηχορύπανση, καθώς η βλάβη που προκαλεί συμβαίνει με αντίστοιχο τρόπο με αυτή του παθητικού καπνίσματος.

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα