Τηλεκπαίδευση: Αγωνία για το δεύτερο διαδικτυακό κουδούνι- Τι λύση έδωσε η Cisco για το «πεσμένο» σύστημα - Τι θα γίνει με τις απουσίες
Με αγωνία περιμένουν μαθητές και εκπαιδευτικοί να δουν αν θα μπορέσει σήμερα να λειτουργήσει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και να επιβεβαιωθεί η δέσμευση της εταιρίας που έχει αναλάβει την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης αλλά και του υπουργείου Παιδείας, ότι όλα θα πάνε καλά.
Η πλατφόρμα της Cisco (η Webex) που χρησιμοποιεί το υπουργείο Παιδείας κατέρρευσε μετά από βλάβες στο Λονδίνο και όλη η εκπαιδευτική διαδικασία της χώρας «πάγωσε», με αποτέλεσμα οι μαθητές και οι μαθήτριες των σχολείων, να παρακολουθήσουν μάθημα μόνο την πρώτη ώρα και να δημιουργηθεί ένταση και εκνευρισμός σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς .
Στην αποκατάσταση της λειτουργίας Webex προχώρησε από νωρίς χθες, το απόγευμα η Cisco.
Όπως είπε στέλεχος της εταιρίας στην Ελλάδα η Cisco έχει αποκαταστήσει τη λειτουργία της υπηρεσίας Webex που επηρέασε σήμερα για μικρό χρονικό διάστημα έναν περιορισμένο αριθμό χρηστών στην περιοχή EMEAR (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική και Ρωσία.
Από τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης επισημαίνονται τα ακόλουθα σχετικά με τη λειτουργία της πλατφόρμας Webex:
- Έχουν υλοποιηθεί ενέργειες ενίσχυσης του συστήματος από τον πάροχο της πλατφόρμας προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες ψηφιακές τάξεις.
- Μετά το πέρας της σημερινής σχολικής ημέρας, ο πάροχος θα προβεί σε περαιτέρω ενέργειες για τη θωράκιση του συστήματος. Κατόπιν αυτών, ένα ποσοστό εκ των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα ενημερωθεί μετά το τέλος των σχετικών διαδικασιών για το νέο ατομικό τους σύνδεσμο ψηφιακής τάξης, ο οποίος θα πρέπει να αποσταλεί εν συνεχεία στους μαθητές τους. Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί και μαθητές θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν το σύνδεσμο που είχαν μέχρι τώρα.
- Εξαιτίας διαπιστωμένης υπερχρήσης του συστήματος, επισημαίνεται ότι μόνο εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα καλούνται να συνδέονται στο σύστημα.
Η πανδημία έχει επιφέρει διεθνώς μια σειρά από επιπτώσεις και μας έχει υποχρεώσει να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής και λειτουργίας μας συνολικά σε μικρό χρόνο. Οι συνθήκες είναι σαφώς πρωτόγνωρες για όλους, παρόλα αυτά από την πρώτη μέρα της υγειονομικής κρίσης, από κοινού Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα εργαζόμαστε για την όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Έτσι και σήμερα καλούμαστε να προσαρμοστούμε στις συνθήκες διαδικτυακής φόρτωσης που είναι πρωτοφανείς για όλον τον κόσμο.
Τι λέει το υπουργείο Παιδείας
Σχετική ανακοίνωση εξέδωσε και το υπουργείο Παιδείας, δίνοντας διευκρινίσεις για τα τεχνικά προβλήματα, αλλά και για τις χθεσινές απουσίες στους μαθητές, που δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν.
Η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας:
«Αναφορικά με τις δυσλειτουργίες του συστήματος Webex, από τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
Ο πάροχος της πλατφόρμας Webex έχει παράσχει διαβεβαιώσεις ότι εργάζεται για την αποκατάσταση του προβλήματος και έχει δρομολογηθεί η πλήρης επαναλειτουργία του συστήματος.
Προφανώς δεν θα ληφθούν υπόψη απουσίες στις περιπτώσεις που παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα.
Σημειώνεται ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο λειτουργεί κανονικά, όπως και όλες οι πλατφόρμες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων».
Οι γονείς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, εδώ και ημέρες είχαν εκφράσει την ανησυχία τους για το αν θα αντέξει το δίκτυο την ταυτόχρονη χρήση ίντερνετ από χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Παράλληλα, η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε στην κρατική τηλεόραση ότι δεν θα προσμετρηθούν οι απουσίες σήμερα για τους μαθητές, καθώς προσπάθησαν αλλά δεν κατάφεραν να μπουν στην ηλεκτρονική τους τάξη.
Τι θα γίνει σήμερα
Το υπουργείο Παιδείας επεξεργάστηκε σενάρια διόρθωσης του προβλήματος. Βέβαια, μια πρώτη λύση θα δοθεί από την ίδια τη Cisco που πιθανά θα «σπάσει» την παροχή του δικτύου της σε περισσότερους servers για να αποφύγει αντίστοιχα προβλήματα.
Μελετάται να σπάσουν και οι σχολικές βάρδιες και πιθανά να ξεκινάνε πρώτα οι μαθητές Λυκείου και αργότερα αυτοί του Γυμνασίου. Πιθανότατα το κάθε σχολείο να προχωρήσει σε δικές του ρυθμίσεις μειώνοντας ώρες ή αλλάζοντας προγράμματα.
Όπως ανακοίνωσε χθες η Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, «ο πάροχος της πλατφόρμας Webex έχει παράσχει διαβεβαιώσεις ότι εργάζεται για την αποκατάσταση του προβλήματος και έχει δρομολογηθεί η πλήρης επαναλειτουργία του συστήματος.
Προφανώς δεν θα ληφθούν υπόψη απουσίες στις περιπτώσεις που παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα.
Σημειώνεται ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο λειτουργεί κανονικά, όπως και όλες οι πλατφόρμες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»
«Η Cisco έχει αποκαταστήσει τη λειτουργία της υπηρεσίας Webex που επηρέασε σήμερα για μικρό χρονικό διάστημα έναν περιορισμένο αριθμό χρηστών στην περιοχή EMEAR (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική και Ρωσία)», ανέφερε η διευθύντρια επικοινωνίας και μάρκετινγκ της Cisco Ελλάδας- Κύπρου- Μάλτας, Έλενα Πρασσάκη.
«Συνεχίζουμε να εξελίσσουμε τα συστήματα και τις διαδικασίες μας για να μετριάσουμε την πιθανότητα παρόμοιων συμβάντων στο μέλλον. Ευχαριστούμε τους χρήστες του Webex για την υπομονή τους κατά την επίλυση αυτού του ζητήματος», πρόσθεσε η κ. Πρασσάκη.
Τι ισχύει για τις απουσίες
Για τον έλεγχο των απουσιών των μαθητών τηρείται Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο), στο οποίο καταχωρίζεται αριθμητικά το άθροισμα των απουσιών της ημέρας κάθε μαθητή που απουσίασε, όπως αυτές έχουν καταγραφεί στο Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης.Η τήρηση του Βιβλίου Φοίτησης (απουσιολογίου) ανατίθεται σε καθηγητή, που ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων ο οποίος το τηρεί ηλεκτρονικά.Επίσης κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά
Υπενθυμίζεται ότι η τηλεκπαίδευση είναι υποχρεωτική για μαθητές και εκπαιδευτικούς γυμνασίου και λυκείου, λόγω κορωνοιού και η κάθε σχολική ώρα διαρκεί 40 λεπτά.
Η πλατφόρμα της Cisco (η Webex) που χρησιμοποιεί το υπουργείο Παιδείας κατέρρευσε μετά από βλάβες στο Λονδίνο και όλη η εκπαιδευτική διαδικασία της χώρας «πάγωσε», με αποτέλεσμα οι μαθητές και οι μαθήτριες των σχολείων, να παρακολουθήσουν μάθημα μόνο την πρώτη ώρα και να δημιουργηθεί ένταση και εκνευρισμός σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς .
Στην αποκατάσταση της λειτουργίας Webex προχώρησε από νωρίς χθες, το απόγευμα η Cisco.
Όπως είπε στέλεχος της εταιρίας στην Ελλάδα η Cisco έχει αποκαταστήσει τη λειτουργία της υπηρεσίας Webex που επηρέασε σήμερα για μικρό χρονικό διάστημα έναν περιορισμένο αριθμό χρηστών στην περιοχή EMEAR (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική και Ρωσία.
Από τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης επισημαίνονται τα ακόλουθα σχετικά με τη λειτουργία της πλατφόρμας Webex:
- Έχουν υλοποιηθεί ενέργειες ενίσχυσης του συστήματος από τον πάροχο της πλατφόρμας προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες ψηφιακές τάξεις.
- Μετά το πέρας της σημερινής σχολικής ημέρας, ο πάροχος θα προβεί σε περαιτέρω ενέργειες για τη θωράκιση του συστήματος. Κατόπιν αυτών, ένα ποσοστό εκ των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα ενημερωθεί μετά το τέλος των σχετικών διαδικασιών για το νέο ατομικό τους σύνδεσμο ψηφιακής τάξης, ο οποίος θα πρέπει να αποσταλεί εν συνεχεία στους μαθητές τους. Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί και μαθητές θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν το σύνδεσμο που είχαν μέχρι τώρα.
- Εξαιτίας διαπιστωμένης υπερχρήσης του συστήματος, επισημαίνεται ότι μόνο εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα καλούνται να συνδέονται στο σύστημα.
Η πανδημία έχει επιφέρει διεθνώς μια σειρά από επιπτώσεις και μας έχει υποχρεώσει να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής και λειτουργίας μας συνολικά σε μικρό χρόνο. Οι συνθήκες είναι σαφώς πρωτόγνωρες για όλους, παρόλα αυτά από την πρώτη μέρα της υγειονομικής κρίσης, από κοινού Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα εργαζόμαστε για την όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Έτσι και σήμερα καλούμαστε να προσαρμοστούμε στις συνθήκες διαδικτυακής φόρτωσης που είναι πρωτοφανείς για όλον τον κόσμο.
Τι λέει το υπουργείο Παιδείας
Σχετική ανακοίνωση εξέδωσε και το υπουργείο Παιδείας, δίνοντας διευκρινίσεις για τα τεχνικά προβλήματα, αλλά και για τις χθεσινές απουσίες στους μαθητές, που δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν.
Η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας:
«Αναφορικά με τις δυσλειτουργίες του συστήματος Webex, από τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
Ο πάροχος της πλατφόρμας Webex έχει παράσχει διαβεβαιώσεις ότι εργάζεται για την αποκατάσταση του προβλήματος και έχει δρομολογηθεί η πλήρης επαναλειτουργία του συστήματος.
Προφανώς δεν θα ληφθούν υπόψη απουσίες στις περιπτώσεις που παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα.
Σημειώνεται ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο λειτουργεί κανονικά, όπως και όλες οι πλατφόρμες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων».
Οι γονείς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, εδώ και ημέρες είχαν εκφράσει την ανησυχία τους για το αν θα αντέξει το δίκτυο την ταυτόχρονη χρήση ίντερνετ από χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Παράλληλα, η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε στην κρατική τηλεόραση ότι δεν θα προσμετρηθούν οι απουσίες σήμερα για τους μαθητές, καθώς προσπάθησαν αλλά δεν κατάφεραν να μπουν στην ηλεκτρονική τους τάξη.
Τι θα γίνει σήμερα
Το υπουργείο Παιδείας επεξεργάστηκε σενάρια διόρθωσης του προβλήματος. Βέβαια, μια πρώτη λύση θα δοθεί από την ίδια τη Cisco που πιθανά θα «σπάσει» την παροχή του δικτύου της σε περισσότερους servers για να αποφύγει αντίστοιχα προβλήματα.
Μελετάται να σπάσουν και οι σχολικές βάρδιες και πιθανά να ξεκινάνε πρώτα οι μαθητές Λυκείου και αργότερα αυτοί του Γυμνασίου. Πιθανότατα το κάθε σχολείο να προχωρήσει σε δικές του ρυθμίσεις μειώνοντας ώρες ή αλλάζοντας προγράμματα.
Όπως ανακοίνωσε χθες η Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, «ο πάροχος της πλατφόρμας Webex έχει παράσχει διαβεβαιώσεις ότι εργάζεται για την αποκατάσταση του προβλήματος και έχει δρομολογηθεί η πλήρης επαναλειτουργία του συστήματος.
Προφανώς δεν θα ληφθούν υπόψη απουσίες στις περιπτώσεις που παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα.
Σημειώνεται ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο λειτουργεί κανονικά, όπως και όλες οι πλατφόρμες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»
«Η Cisco έχει αποκαταστήσει τη λειτουργία της υπηρεσίας Webex που επηρέασε σήμερα για μικρό χρονικό διάστημα έναν περιορισμένο αριθμό χρηστών στην περιοχή EMEAR (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική και Ρωσία)», ανέφερε η διευθύντρια επικοινωνίας και μάρκετινγκ της Cisco Ελλάδας- Κύπρου- Μάλτας, Έλενα Πρασσάκη.
«Συνεχίζουμε να εξελίσσουμε τα συστήματα και τις διαδικασίες μας για να μετριάσουμε την πιθανότητα παρόμοιων συμβάντων στο μέλλον. Ευχαριστούμε τους χρήστες του Webex για την υπομονή τους κατά την επίλυση αυτού του ζητήματος», πρόσθεσε η κ. Πρασσάκη.
Τι ισχύει για τις απουσίες
Για τον έλεγχο των απουσιών των μαθητών τηρείται Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο), στο οποίο καταχωρίζεται αριθμητικά το άθροισμα των απουσιών της ημέρας κάθε μαθητή που απουσίασε, όπως αυτές έχουν καταγραφεί στο Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης.Η τήρηση του Βιβλίου Φοίτησης (απουσιολογίου) ανατίθεται σε καθηγητή, που ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων ο οποίος το τηρεί ηλεκτρονικά.Επίσης κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά
Υπενθυμίζεται ότι η τηλεκπαίδευση είναι υποχρεωτική για μαθητές και εκπαιδευτικούς γυμνασίου και λυκείου, λόγω κορωνοιού και η κάθε σχολική ώρα διαρκεί 40 λεπτά.