Προθεσμία για να απολογηθεί έλαβε ο 49χρονος κατηγορούμενος για την κλοπή δύο ανακτίμητης αξίας έργων του Πικάσο και του Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012.

O 49χρονος ελαιοχρωματιστής υποστηρίζει ότι έδρασε μόνος του κάνοντας την κλοπή του αιώνα από την Εθνική Πινακοθήκη, ωστόσο υπάρχουν αποκαλύψεις που διαψεύδουν τους ισχυρισμούς του.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι προσπάθησε να πουλήσει δυο φορές τον πίνακα του Πικάσο, ενώ φαίνεται πως είχε και συνεργό και μάλιστα Έλληνα.

Συγκεκριμένα, μιλώντας στο MEGA ο Ολλανδός ερευνητής έργων τέχνης Arthur Brand τόνισε:

«Πληροφορήθηκε πέρυσι ότι αυτός ο άνδρας κρυβόταν στην Ολλανδία, είχε δραπετεύσει από την Ελλάδα γιατί φοβόταν ότι η Αστυνομία ήξερε το όνομά του. Επίσης ξέρω ότι εμπλέκεται και άλλο άτομο, δεν ξέρω το όνομα, αλλά είχε συνεργό» συμπληρώνοντας: «Είναι δύο. Αυτός που συνελήφθη τώρα και ένα ακόμα φίλος του. Είναι από την Ελλάδα».

Όπως υποστηρίζει στην εκπομπή, ο ερευνητής, ο ελαιοχρωματιστής, που δηλώνει λάτρης του Πικάσο, επιχείρησε μάταια να πουλήσει το «Γυναικείο Κεφάλι».

«Προσπάθησε να πουλήσει τους πίνακες κάτι το οποίο ήταν δύσκολο, γιατί εάν έχεις χρήματα για να αγοράσεις έναν πίνακα του Picasso, θα αγοράσεις ένα νόμιμο Picasso και όχι παράνομο, γιατί ένα κλεμμένο πίνακα δεν μπορείς να τον δείξεις πουθενά. Αυτός ο άνδρας προσπάθησε ξανά και ξανά να βρει έναν αγοραστή και στο μεταξύ αυτό που άκουσα είναι ότι ενώ βρισκόταν στην Ολλανδία προσπάθησε να πουλήσει τον πίνακα στη Γερμανία» πρόσθεσε ο Arthur Brand.

Η παρουσία του ελαιοχρωματιστή στην Ολλανδία επιβεβαιώνεται και από τις αναρτήσεις του στο διαδίκτυο. Εκεί φαίνεται να πέρασε Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά, ενώ και καθ’ όλη τη διάρκεια των 9 ετών από τη κλοπή των πινάκων, τα ταξίδια του στην χώρα ήταν εξαιρετικά συχνά.

Σε δήλωσή του ο δικηγόρος του κατηγορούμενου, Σάκης Κεχαγιόγλου, τόνισε εκ νέου πως ο εντολέας του, κατά δήλωσή του, ποτέ δεν επιχείρησε να πουλήσει τους πίνακες ούτε στο εξωτερικό ούτε στην Ελλάδα. Ερωτηθείς γιατί ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής δεν επέστρεψε νωρίτερα τους πίνακες, ο κ. Κεχαγιόγλου απάντησε: «Η επιστήμη λέει ότι στους πίνακες πάνω υπάρχει το DNA. Για να το εξαφανίσει, θα έπρεπε να βάλει χλωρίνη. Δεν ήθελε να τους καθαρίσει με χλωρίνη και να τους καταστρέψει».

Ο δράστης, που ομολόγησε την πράξη του, έδωσε στην κατάθεσή του όλες τις λεπτομέρειες για την «κλοπή του αιώνα».

Πώς έγινε η μεγάλη κλοπή 

Ο 49χρονος μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη από ένα μπαλκόνι, ανοίγοντας απλά την μπαλκονόπορτα. Αμέσως βρέθηκε πίσω από μια γυψοσανίδα και άρχισε να χτυπά ο συναγερμός, τον οποίο λίγο αργότερα ο φύλακας απενεργοποίησε πιστεύοντας ότι υπήρχε κάποιο τεχνικό πρόβλημα. 

«Για περίπου 6 μήνες πριν από την κλοπή έκανα πολλές επισκέψεις... Λόγω της ενασχόλησης μου με τις οικοδομές γνώριζα τα οικοδομικά υλικά και μπορούσα να καταλάβω που υπήρχε τσιμεντένιος τοίχος και πού γυψοσανίδα. Καθόμουν ώρες στο εσωτερικό παρατηρώντας όχι μόνο τα έργα τέχνης αλλά και τη διαμόρφωση του χώρου τη συμπεριφορά των φυλάκων, πού υπήρχαν παράθυρα, κάμερες... Επίσης το ίδιο έκανα και στον περιβάλλοντα χώρο. Έπαιρνα καφέ και καθόμουν για ώρες γύρω από την πινακοθήκη», ανέφερε στην απολογία του ο 49χρονος
5333120__2_

Όπως εξήγησε ο 49χρονος, προμηθεύτηκε ό,τι χρειάστηκε για την κλοπή από το Μοναστηράκι. «Πήγα στο Μοναστηράκι, αγόρασα μαύρες αρβύλες, υφασμάτινα γάντια, μαύρο παντελόνι, ένα μαύρο μπλουζάκι, μια μαύρη κουκούλα που άφηνε ακάλυπτα μόνο τα μάτια και ένα μαύρο σάκο... Από τα οικοδομικά μου εργαλεία χρησιμοποίησα ένα σφυρί, ένα σιδερένιο καλέμι και ένα κοπίδι. Η επιλογή της ημέρας της κλοπής ήταν τυχαία» ανέφερε στους αστυνομικούς.

Επιπλέον, περιέγραψε ότι εμενε στο σπίτι θείου του ενώ περιέγραψε αναλυτικά τη διαδρομή, πώς πήρε τρένο , μετρό και κατέβηκε στον Ευαγγελισμό...

Επέστρεψε στο σπίτι με ταξί 

Συνεχίζοντας τη λεπτομερή περιγραφή του ο δράστης είπε ότι μπήκε μπουσουλώντας στην αίθουσα και έλεγξε αν δουλεύουν τα ραντάρ του συναγερμού.

«Επειδή δεν άκουσα κανέναν συναγερμό υπέθεσα πως ο φύλακας τον είχε απενεργοποιήσει. Σηκώθηκα όρθιος και βρέθηκα μπροστά στον πίνακα του Πικάσο. Τον ξεκρέμασα με την κορνίζα που ήταν βαριά, τον άφησα στην άκρη της σκάλας και πήρα άλλον έναν πίνακα του Μοντριάν ενώ ξεκρέμασα έναν ακόμη», πρόσθεσε στην απολογία του.

Όπως είπε ο 49χρονος χρειάστηκε 5 με 7 λεπτά για να βγάλει τις κορνίζες γιατί δεν χωρούσαν στο σάκο.

«Δεν θυμάμαι πως τις έβγαλα...Έβαλα στο σάκο τους δυο πίνακες και εκείνη την ώρα άκουσα τον φύλακα να έρχεται και να φωνάζει κλέφτης- κλέφτης σταμάτα. Δεν γύρισα να τον κοιτάξω καθόλου. Σηκώθηκα και χωρίς να πως τίποτα κάνοντας τρία τέσσερα βήματα χώθηκα στην τρύπα που είχα ανοίξει ανάμεσα στις γυψοσανίδες. Βγήκα στο ταρατσάκι και πέρασα στο πεζοδρόμιο. Τη στιγμή εκείνη μου φαίνεται ότι κόπηκα από κάποια γυαλιά πήρα ένα χαρτί που είχε επάνω του ένα σχέδιο το οποίο ήταν έκθεμα σκούπισα το χέρι μου και το έβαλα στην τσέπη μου. Βγήκα στην Λ. Β. Κωνσταντίνου τρέχοντας άκουγα τον συναγερμό της πινακοθήκης να χτυπάει και σειρήνες περιπολικών, μπήκα στην αποθηκούλα απέναντι από το πάρκο... Οι αστυνομικοί έψαξαν το πάρκο αλλά δεν άνοιξαν την αποθήκη γιατί η πόρτα ήταν κλειστή. Βγήκα μετά από πολύ ώρα. Πήγα στη στάση του λεωφορείου».

Ο 49χρονος επέστρεψε σπίτι με ταξί. «Τους πίνακες αρχικά τους έκρυψα σε έπιπλο της μεγάλης τουαλέτας στο σπίτι. Τα ρούχα και τα εργαλεία τα πέταξα τις επόμενες ημέρες στα σκουπίδια», ανέφερε.

Πού είχε κρύψει τον πίνακα του Πικάσο

Ο 49χρονος είχε τους δύο πίνακες στο σπίτι του μέχρι πριν από λίγο καιρό. Αποφάσισε να τους κρύψει εκτός του σπιτιού του, θορυβημένος από τα δημοσιεύματα, λίγο πριν από τα εγκαίνια της Πινακοθήκης, ότι οι Αρχές είναι πολύ κοντά στην εξιχνίαση της υπόθεσης.

Ετσι, τότε, πήρε τους πίνακες, που μέχρι τότε έκρυβε σε μια κρύπτη στο μπάνιο του, και τους έκρυψε στο εξής σημείο: Στην επαρχιακή οδό Κουβαρά-Κερατέας, μετά το Πόρτο Ράφτη, δεξιά προς Κουβαρά, στο πρώτο παγκάκι δεξιά, στο πλάτωμα, μετά από περπάτημα 300 μέτρων σε ένα ρέμα.