Το σχέδιο επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου: Λιγότεροι σταθμοί & συρμοί, αυστηρή εκπαίδευση και τεχνολογική αναβάθμιση
Η επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου αναμένεται να γίνει μέχρι τέλος Μαρτίου με ενισχυμένους κανόνες ασφαλείας
Ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για το υπ. Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου, μίλησε για τον χρόνο, τον τρόπο αλλά και τα μέτρα ασφαλείας της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου μετά την τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη.
Ειδικότερα, ο κ. Γεραπετρίτης, αναφερόμενος στο χρονοδιάγραμμα για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, σημείωσε πως θα γίνει μόνο «υπό όρους απόλυτης ασφάλειας».
«Η επιθυμία μας είναι ο σιδηρόδρομος να επανεκκινήσει στον συντομότερο δυνατό χρόνο, όμως να έχουμε εξασφαλίσει πριν τις αναγκαίες προϋποθέσεις…
Όταν λέω αναγκαίο χρόνο, θα το δούμε προφανώς με όλους τους φορείς. Η επιθυμία μας είναι τον συντομότερο δυνατό χρόνο, ενδεχομένως και έως το τέλος του μήνα», ανέφερε.
Η επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου αναμένεται να γίνει μέχρι τέλος Μαρτίου με ενισχυμένους κανόνες ασφαλείας, όπως:
- Υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό.
- Μείωση του μεταφορικού έργου (μείωση συρμών-δρομολογίων ή μείωση σταθμών).
- Καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων.
- Άμεση παροχή τεχνογνωσίας και βοήθειας από την Ε.Ε.
- Ταχεία ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης, ύστερα από επικοινωνία του πρωθυπουργού με τη γαλλική Alstom.
- Ταχύτητες προσλήψεις προσωπικού για την ενίσχυση του ΟΣΕ.
- Μεγαλύτερες ποινές για όσους κλέβουν καλώδια και προκαλούν δολιοφθορές στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
«Επανεκκίνηση μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας»
Επιπλέον, ανάμεσα στα άμεσα μέτρα που θα ληφθούν για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου θα περιλαμβάνεται υποχρεωτικώς η παρουσία δύο σταθμαρχών σε κάθε σταθμό, τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης.
Από την άλλη πλευρά, μπορεί να υπάρξει μείωση του μεταφορικού έργου, καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλιστεί επαρκής αριθμός σταθμαρχών. Πρακτικά, αυτό σημαίνει, όπως διευκρίνισε ο κ. Γεραπετρίτης, μείωση μεταφορικού έργου κι αυτό παραπέμπει σε μείωση συρμών-δρομολογίων ή μείωση σταθμών.
Στο πλαίσιο των αλλαγών, πάντα στην πρώτη φάση, θα υπάρξει ένας καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων, επισήμανε ο υπουργός.
Κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου, ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε πως αυξάνεται ο προϋπολογισμός για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Όπως είπε, πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη είχε εγγραφεί στο ελληνικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης ποσό 185 εκατ. για την αναβάθμιση των δομών.
Επιπλέον, ο κ. Γεραπετρίτης εξήρε τη στάση των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για την αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας. Υπογράμμισε, ακόμη, το σκέλος της εκπαίδευσης του προσωπικού.
«Θα υπάρξει, δε», όπως τόνισε, «αυστηρότερο πλαίσιο για τις καταστροφές και κλοπές στο δίκτυο του σιδηρόδρομου».
Πώς θα προχωρήσει η τεχνολογική αναβάθμιση
Για το θέμα της επανεκκίνησης του σιδηρόδρομου, ο Γιώργος Γεραπετρίτης ανέφερε πως είναι σημαντικό να μπορέσει να ξεκινήσει εκ νέου, να μην περιμένουμε δηλαδή την ολοκλήρωση της τεχνολογικής αναβάθμισης.
Ωστόσο, συμπλήρωσε πως σχετικά με την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, μέχρι στιγμής το έργο έχει αναπτυχθεί στο 70% και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο έτος, με την κυβέρνηση να παρακολουθεί στενά την υλοποίησή του. «Για τον σκοπό αυτόν ο πρωθυπουργός έχει επικοινωνήσει με τη διοίκηση της Alstom Γαλλίας και έχει δώσει σαφή εντολή για άμεση ολοκλήρωση του έργου», σημείωσε.
Μάλιστα, σε αυτό το πλαίσιο ανέφερε πως έχει συμφωνηθεί μεγαλύτερος συντονισμός μεταξύ του διαχειριστή της υποδομής και της εταιρείας Hellenic Train γύρω από θέματα ασφάλειας.
Παράλληλα ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει η σύσταση του Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Συμβάντων.