Της Κέλλυς Φαναριώτη, εφημερίδα "Παραπολιτικά"

Με το μυαλό σε απόσταση μεγαλύτερη των 2.000 χιλιομέτρων αλλά την καρδιά στραμμένη συνεχώς προς την Ελλάδα, ο 29χρονος  Θοδωρής Σιδεράς ξεκίνησε τους τελευταίους μήνες ένα ιδιαίτερο πρόγραμμα κοινωνικής προσφοράς, αποδεικνύοντας ότι ενώ η χώρα γυρίζει επιδεικτικά την πλάτη στους νέους, εκείνοι με τη σειρά τους κάνουν ό,τι μπορούν για να την προβάλλουν στο εξωτερικό. Ο νεαρός μάγειρας από τις Βρυξέλλες όπου βρίσκεται, θέλοντας αφενός να προωθήσει τη ντόπια γαστρονομία στην Ευρώπη και αφετέρου να βοηθήσει αδύναμες κοινωνικές ομάδες στην πατρίδα του, δημιούργησε το “Cooking in Greek”, ένα κλαμπ που αναλαμβάνει την προετοιμασία γευμάτων για δημόσιες και ιδιωτικές εκδηλώσεις. 

Η ανάδειξη της ελληνικής κουλτούρας και γεύσης επιτυγχάνεται με τη χρήση ελληνικών μόνο προϊόντων για τη σύνθεση και την παρασκευή των γευμάτων αυτών. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι οι παραγωγοί που προσφέρουν τα προϊόντα τους για το συγκεκριμένο σκοπό. Ένα μέρος του ποσού που προκύπτει από την κάθε εκδήλωση  πηγαίνει σε ιδρύματα που ασχολούνται με τη σίτιση άπορων οικογενειών.

« Πρόκειται για μια φρέσκια ιδέα που ξεκίνησε πριν λίγο καιρό και στόχο έχει την ανάδειξη της κουλτούρας και των ελληνικών γεύσεων καθώς και την  στήριξη της πατρίδας μας σε μια ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική και κοινωνική περίοδο», δηλώνει στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ο 29χρονος Θοδωρής.

Οι σπεσιαλιτέ

Σύμφωνα με τον Θοδωρή, η παραδοσιακή κουζίνα κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος στο Βέλγιο, μια χώρα όπου τα ελληνικά εστιατόρια ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. « Οι ξένοι δείχνουν ιδιαίτερα εντυπωσιασμένοι από τις παραδοσιακές μας συνταγές. Ο κρητικός ντάκος, το φρικασέ, ο μουσακάς και το σπετζοφάι αποτελούν τις νούμερο ένα επιλογές τους», υπογραμμίζει.  Η απήχηση των ελληνικών προϊόντων στις Βρυξέλλες ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια οπότε πολλοί έλληνες έμποροι προωθούν τα προϊόντα τους στη βέλγικη αγορά. Όπως μας λέει ο νεαρός σεφ, το ελληνικό λάδι και μέλι που πωλείται στα ράφια των σουπερμάρκετ γίνεται ανάρπαστο ενώ τα εστιατόρια που προσφέρουν από το κλασσικό σουβλάκι έως πιο «μαμαδίστικες» παραδοσιακές συνταγές, γεμίζουν ασφυκτικά. «Ίσως φαίνεται υπερβολικό αλλά τα φαγητά της πατρίδας μας έχουν μεγάλη ζήτηση κι αν τα πλασάρουμε λίγο πιο όμορφα και προσεγμένα, κάνουν θραύση», συμπληρώνει.

Απήχηση

Μπορεί το “Cooking in Greek” να μετρά μόλις δύο μήνες ζωής αλλά η ανταπόκριση του κόσμου είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική. «Αν και το δημιουργήσαμε στην καρδιά του καλοκαιριού που ο περισσότερος κόσμος είναι σε διακοπές, πάει πολύ καλά, η πρωτοβουλία μας διαδίδεται από στόμα σε στόμα και ευελπιστούμε να συνεχίσει έτσι», δηλώνει. Αυτή την περίοδο ο ίδιος με την ομάδα του συνεργάζονται με την οργάνωση  «ΜΠΟΡΟΥΜΕ» μέσω της οποίας διοχετεύεται σε διάφορα ιδρύματα της χώρας ένα μέρος των εσόδων από τις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο Βέλγιο. Στόχος τους είναι να βοηθήσουν όσους περισσότερους οργανισμούς  μπορούν μέσα από τη δουλειά τους. « Υπάρχει πολλή όρεξη για το αντικείμενο και μεγάλη αγάπη για την πατρίδα.  Ο συνδυασμός αυτός είμαι σίγουρος πως θα επιφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα», δηλώνει με αισιοδοξία.

Την ίδια ώρα βρίσκεται σε αναζήτηση ακόμη περισσότερων Ελλήνων παραγωγών που θα είναι διατεθειμένοι να προσφέρουν σε χαμηλές τιμές τα προϊόντα τους που εν συνεχεία θα χρησιμοποιηθούν για τα γεύματα των εκδηλώσεων καθώς και την ανάδειξη των ελληνικών γεύσεων. 

Ελπίδα

Παρόλο που το  ξέσπασμα της κρίσης  τον οδήγησε πριν κάποια χρόνια στο Λονδίνο όπου και δούλευε σε μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα ως  βοηθός μάγειρα, ο Θοδωρής δεν χάνει την αισιοδοξία του για το μέλλον της νέας γενιάς στη χώρα του.  Εκείνο που κατά τον ίδιο έχει ιδιαίτερη σημασία, είναι να πιστέψει κανείς στον εαυτό του και να τολμήσει. «Η κρίση μας έκανε καλό με τον εξής τρόπο. Όταν ο άνθρωπος βρίσκεται σε δύσκολες καταστάσεις, το μυαλό του γεννά ιδέες προκειμένου να καταφέρει να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα. Και απ’όσο βλέπω και διαβάζω, δημιουργήθηκαν πολλές ελληνικές επιχειρήσεις εν μέσω αυτής της δύσκολης περιόδου που διανύουμε» , αναφέρει.  

Όσο για το τι θα συμβούλευε κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με τη μαγειρική στην Ελλάδα του 2014, η απάντησή του είναι η εξής: «Θεωρώ πως πρέπει να ασκήσει το επάγγελμα στη χώρα του προκειμένου να αποκομίσει όσα περισσότερα μπορεί και στη συνέχεια να δοκιμάσει την τύχη του και εκτός συνόρων όπου θα συλλέξει περισσότερες εμπειρίες και θα γνωρίσει πολλά και διαφορετικά πράγματα. Αν μάλιστα η εργασία στο εξωτερικό συνδυαστεί και με την προώθηση της ελληνικής κουζίνας που γνωρίζει ιδιαίτερη άνθιση τελευταία,  θα είναι σίγουρα πιο ενδιαφέρουσα», καταλήγει.