Η ξαφνική πίεση στα σύνορα στον Έβρο, που αναμένεται να ενταθεί, επανέφερε στο προσκήνιο τη συζήτηση για τον φράχτη. Ο τέως υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος, δήλωσε στο ραδιόφωνο Παραπολιτικά 90,1 ότι τώρα αποδεικνύεται η αναγκαιότητα του έργου. «Πάντα τέτοια εποχή αυξάνονται οι μεταναστευτικές ροές, διότι διευκολύνει πάρα πολύ η βελτίωση του καιρού, χαμηλώνει το ύψος του ποταμού Έβρου και οι διακινητές ή όποιοι άλλοι εργαλειοποιούν αυτούς τους δυστυχισμένους ανθρώπους, έχουν τη δυνατότητα να προσπαθούν πολύ περισσότερο να περάσουν αυτούς τους ανθρώπους στην Ελλάδα. Η εφαρμογή του Σχεδίου “Ακρίτας” εγγυάται την ασφάλεια και την προστασία των συνόρων», προσέθεσε χαρακτηριστικά.

Σχολιάζοντας τα τελευταία γεγονότα, ο κ. Θεοδωρικάκος τόνισε: «Σε ό,τι αφορά τον φράχτη, αυτό που αναδεικνύεται από τα γεγονότα είναι η απόλυτη αναγκαιότητα να ολοκληρωθεί το έργο, διότι τα σημεία από όπου μπαίνουν οι παράνομοι μετανάστες είναι σε εκείνο το κομμάτι του Έβρου που δεν υπάρχει. Το έργο που υπογράψαμε πριν από 45 μέρες με τον κ. Μητσοτάκη προχωρά κανονικά, είναι μέσα στο χρονοδιάγραμμα, ολοκληρώθηκαν αμέσως οι μελέτες εφαρμογής του έργου, έχουν γίνει ήδη οι προμήθειες του σιδήρου και σε δέκα μέρες ξεκινούν οι χωματουργικές εργασίες».

Αντιπαραθέσεις

Δεν έλειψαν, όμως, και οι πολιτικές αντιπαραθέσεις για το θέμα. Μιλώντας στο Mega η υποψήφια βουλευτής Επικρατείας της ΝΔ, Ειρήνη Αγαπηδάκη, και ο υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Σαρακιώτης, διασταύρωσαν τα ξίφη τους.

Η κ. Αγαπηδάκη είπε ότι επί ΣΥΡΙΖΑ περνούσε από την Ελλάδα «το 75% των ροών που διοχετεύονταν στην Ευρώπη. Επί κυβέρνησης της ΝΔ, ήταν μόλις 5%. Αυτό δείχνει ότι εφαρμόστηκε μία πολιτική που είχε μία συνολική αντιμετώπιση και αποτελεσματικό έλεγχο των συνόρων και προστασία των ευάλωτων». Ο κ. Σαρακιώτης απάντησε πως «ο φράχτης είναι ένα μέσο, δεν είναι πανάκεια. Κυβερνήσαμε τέσσερα χρόνια και δεν τον γκρεμίσαμε. Επί Όλγας Γεροβασίλη προχωρήσαμε σε αγορά ηλεκτρονικών μέσων για την καλύτερη προστασία των συνόρων».

Η πορεία των έργων

Όσον αφορά τα έργα της πρώτης φάσης για την κατασκευή του νέου φράκτη, που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Πρόκειται για κατασκευή μήκους 35 χιλιομέτρων που θα εκτείνεται από την περιοχή Ψαθάδες Διδυμοτείχου έως και την Κορνοφωλιά Σουφλίου. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες καθαρισμού και αποψίλωσης της πυκνής βλάστησης κατά μήκος του έργου. Μέχρι και σήμερα δεν έχουν φτάσει τα σκαπτικά μηχανήματα, κάτι που αναμένεται να γίνει μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Ο νέος φράκτης θα συμπληρώσει την υπάρχουσα κατασκευή, μήκους 37,5 χιλιομέτρων, δημιουργώντας επιπλέον δυσκολίες στους δουλέμπορους που προσπαθούν να βρουν διόδους για να περάσουν τα καραβάνια των μεταναστών στη χώρα μας. Κατά μήκος της νέας κατασκευής θα υπάρχουν επτά πύργοι παρατήρησης, ενώ κατά μήκος του φράκτη θα εγκατασταθούν ειδικές κάμερες ημέρας-νύχτας, αλλά και θερμικές κάμερες, προκειμένου να υπάρχει σε πραγματικό χρόνο εικόνα στο κέντρο επιχειρήσεων της ΕΛΑΣ.

Το κόστος για την κατασκευή του νέου φράκτη στον Έβρο αγγίζει τα 100.000.000 ευρώ και θα είναι κυρίως παρόχθιος. Στη συγκεκριμένη περιοχή υπάρχει πυκνή βλάστηση, η οποία βοηθά, έως τώρα, τα σχέδια των δουλεμπόρων. Φυσικά, πέρα από τον φράκτη, σημαντικό ρόλο παίζει το ανθρώπινο δυναμικό, μιας και τους τελευταίους μήνες 250 νέοι συνοριοφύλακες, ορισμένου χρόνου, έχουν ξεκινήσει ήδη τις περιπολίες.

Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή / Των Κατερίνας Τσαμούρη, Γιώργου Σόμπολου