Σε µείζον πρόβληµα για τους οδηγούς και τους επιβάτες των ΜΜΜ εξελίσσεται η καθηµερινή κυκλοφοριακή συµφόρηση στους κεντρικούς οδικούς άξονες της Αθήνας, µε το πρόβληµα να γίνεται ακόµη πιο έντονο τις ώρες αιχµής σε συγκεκριµένες οδικές αρτηρίες, που µπορούν να χαρακτηριστούν ως... δρόµοι της υποµονής.


Μεγάλη αύξηση των οχηµάτων που κυκλοφορούν στην Αττική

Η καθηµερινή κίνηση στις λεωφόρους Κηφισού, Κηφισίας, Βασ. Σοφίας και Ποσειδώνος έχει αυξηθεί δραµατικά, µε το βασικό αίτιο που έχει οδηγήσει στην επιβάρυνση του κυκλοφοριακού να είναι η µεγάλη αύξηση των οχηµάτων που κυκλοφορούν καθηµερινά στην πόλη. Οπως τονίζουν από την Τροχαία Αττικής, οι οδικοί άξονες παραµένουν οι ίδιοι και δεν µπορούν να απορροφήσουν τον µεγάλο αριθµό των αυτοκινήτων που κινούνται κυρίως µε κατεύθυνση το κέντρο της Αθήνας, µε αποτέλεσµα ιδίως τις πρωινές ώρες οι δρόµοι να είναι εξαιρετικά επιβαρυµένοι.

Μάλιστα, στο κέντρο της Αθήνας τα αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας κυκλοφορούν ελεύθερα στο κέντρο, καθώς δεν υπάγονται στον ∆ακτύλιο, γεγονός που επιβαρύνει ακόµη περισσότερο την εικόνα των οδικών αρτηριών, µε την κατάσταση για τους οδηγούς να είναι αφόρητη.

Διαβάστε ακόμα: Κηφισός: Το ''ποτάμι'' της οργής - Μεγάλη έρευνα από τα Παραπολιτικά 90,1 για την καθημερινή οδύσσεια των οδηγών

Τι εξετάζει το Μέγαρο Μαξίμου

Το κυκλοφοριακό κοµφούζιο, µε το οποίο είναι καθηµερινά αντιµέτωποι εκατοµµύρια πολίτες, βρίσκεται ψηλά στην κυβερνητική ατζέντα, µε το Μέγαρο Μαξίµου και τον ίδιο τον πρωθυπουργό να στρέφουν τις κεραίες τους στα ζητήµατα της καθηµερινότητας των πολιτών και να αναζητούν τρόπους για την επίλυσή τους, µε το κυκλοφοριακό να αναµένεται να βρεθεί στο επίκεντρο το αµέσως επόµενο διάστηµα, οπότε αναµένεται να αναληφθούν δραστικές πρωτοβουλίες για την ανακούφιση των οδηγών και των επιβατών στις αστικές συγκοινωνίες.

Ο στόχος µέσα από σειρά µέτρων, που θα ανακοινωθούν στο εγγύς µέλλον, είναι η πρόοδος στο κυκλοφοριακό να γίνει ορατή µέσα στο 2024, ενώ στο επίκεντρο του σχεδιασµού αναµένεται να βρεθεί ο εκσυγχρονισµός των συγκοινωνιών, µε στόχο τη σταδιακή αποθάρρυνση της χρήσης αυτοκινήτου µέσω ποιοτικότερων µέσων µαζικής µεταφοράς, στο γενικότερο πνεύµα της βιώσιµης αστικής κινητικότητας.

Διαβάστε ακόμα: 5 παρεμβάσεις-"έκπληξη" ετοιμάζει ο Μητσοτάκης πριν από τα Χριστούγεννα: Θα αφορούν το κυκλοφοριακό στην Αθήνα, τη στεγαστική πολιτική και τις αυξήσεις στο ΕΣΥ


Νέα λεωφορεία

Σε αυτό το πλαίσιο, εντός του πρώτου τριµήνου της νέας χρονιάς η χώρα θα προµηθευτεί 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, που θα ανανεώσουν τον γηρασµένο στόλο των αστικών λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ στον σκοπό της αναβάθµισης του δικτύου συγκοινωνιών εντάσσονται οι αυστηροί έλεγχοι στις λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων, µε σκοπό να µειωθεί ο χρόνος ολοκλήρωσης των δροµολογίων των λεωφορείων και των τρόλεϊ, όπως και η περαιτέρω υποστήριξη των µεταφορών και από ιδιωτικούς φορείς.

Προς αυτή την κατεύθυνση, άλλωστε, τοποθετούνται κάµερες, που θα εντοπίζουν παραβιάσεις σε λεωφορειολωρίδες. Ο σχεδιασµός προβλέπει την τοποθέτηση 700 καµερών στο λεκανοπέδιο της Αττικής τόσο για την αντιµετώπιση της εγκληµατικότητας όσο και για θέµατα που αφορούν την οδική κυκλοφορία.


Έλεγχοι

Παράλληλα, ενισχύεται σηµαντικά ο ρόλος της Τροχαίας, καθώς ήδη οι τροχονόµοι στους δρόµους της Αττικής έχουν τριπλασιαστεί (από 32 που ήταν µέχρι πρότινος, η καθηµερινή δύναµη της Τροχαίας στην Αθήνα έχει ανέλθει σε 96), κατά συνέπεια έχουν αυξηθεί οι τροχονοµικοί έλεγχοι.

Σε ολόκληρη την επικράτεια οι έλεγχοι από 424.226 τον Ιούλιο έχουν αυξηθεί σε 447.942 τον Οκτώβριο, ενώ αύξηση καταγράφεται στη βεβαίωση παραβάσεων (από 96.056 τον Ιούλιο σε 106.402 τον Οκτώβριο). Ακόµη ένα µέτρο που αναµένεται να υλοποιηθεί για την οµαλοποίηση της κυκλοφορίας στους οδικούς άξονες είναι η χρήση συστήµατος Τεχνητής Νοηµοσύνης για τους φωτεινούς σηµατοδότες.

Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή της Κυριακής