Απολογείται σήμερα, σχεδόν έναν χρόνο μετά την κηδεία της 21χρονης Έμμας, ο 27χρονος κατηγορούμενος για τη θανατηφόρα παράσυρση και εγκατάλειψή της στο οδόστρωμα της οδού Εγνατίας στη Θεσσαλονίκη.

Ο 27χρονος, αλβανικής υπηκοότητας, που είναι προσωρινά κρατούμενος, θα απολογηθεί ενώπιον του δικαστηρίου. Μετά την απολογία του, αναμένεται η πρόταση της εισαγγελέως και στη συνέχεια η απόφαση του δικαστηρίου.

Χθες, Πέμπτη, ολοκληρώθηκε η εξέταση των μαρτύρων, με την απολογία της συνοδηγού του αυτοκινήτου και με την κατάθεση του τεχνικού συμβούλου του 27χρονου κατηγορούμενου.


Πώς συνέβη το τραγικό δυστύχημα με την παράσυρση της Έμμας

Ήταν 22 Νοεμβρίου 2022 όταν η άτυχη Έμμα παρασύρθηκε από το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο 27χρονος, ο οποίος την χτύπησε και την εγκατέλειψε. Λίγες ημέρες μετά άφησε την τελευταία της πνοή.

Η Έμμα παρασύρθηκε από το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο 27χρονος -για το οποίο μάρτυρες είχαν καταθέσει πως ήταν πειραγμένο και έτρεχε με ιλιγγιώδη ταχύτητα (περίπου 104 χιλιόμετρα την ώρα)- στις 22 Νοεμβρίου του 2022 και άφησε την τελευταία της πνοή στις 27 του ίδιου μήνα. Η οικογένειά της, δείχνοντας μεγαλείο ψυχής, δώρισε τα όργανά της.


Οι βαριές κατηγορίες

Ο 27χρονος που κρατείται προσωρινά στις φυλακές Νιγρίτας κατηγορείται για το κακούργημα της επικίνδυνης οδήγησης, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο, εγκατάλειψη τροχαίου ατυχήματος και οδήγηση χωρίς άδεια.

Διαβάστε ακόμα: Ξεκίνησε η δίκη της Έμμας - "Ήθελαν να γλιτώσουν τα τομάρια τους", καταθέτει η μητέρα για το τροχαίο

20χρονη συνοδηγός του μοιραίου αυτοκινήτου: "Φοβήθηκα…"

Το πρωί της Πέμπτης κατέθεσε ως μάρτυρας η 20χρονη συνοδηγός του μοιραίου αυτοκινήτου. Η νεαρή, που απαλλάχθηκε βάσει βουλεύματος για τη συγκεκριμένη υπόθεση, απάντησε σε ερωτήσεις της εισαγγελέως και των δικηγόρων τόσο της υποστήριξης της κατηγορίας όσο και της υπεράσπισης. Η 20χρονη συνοδηγός κατέθεσε, όπως και χθες, ότι δεν γνώριζε τον κατηγορούμενο, τονίζοντας ότι απλά τη μετέφερε με το όχημά του στα Λαδάδικα.

Ερωτώμενη γιατί δεν αντέδρασε όταν ο κατηγορούμενος εγκατέλειψε την άτυχη Έμμα, η μάρτυρας απάντησε: «Φοβήθηκα τι μπορεί να μου κάνει». «Όταν έκανα την κίνηση να βγω, με έπιασε από το χέρι και με έβαλε μέσα. Εκείνη την ώρα φοβάσαι τι μπορεί να γίνει με αυτόν. Δεν τον ήξερα, μου έκανε μια εξυπηρέτηση. Μετά μου είπε ότι η κοπέλα δεν είναι βαριά χτυπημένη και όταν γύρισα σπίτι είδα ότι είναι διασωληνωμένη».

Στη συνέχεια, η νεαρή είπε ότι είδε την Έμμα να προσγειώνεται στο παρμπρίζ. «Όταν ένιωσα το φρένο, αντιλήφθηκα το πίσω μέρος του αυτοκινήτου να φεύγει από δεξιά και μετά αριστερά. Μόλις γύρισε αριστερά είδα τη "σκιά" πάνω μου ακριβώς. Την είδα όταν ήταν επάνω σε εμένα. Όταν προσγειώθηκε στο παρμπρίζ. Κατάλαβα ότι κάτι χτύπησε. Δεν συνειδητοποίησα ότι ήταν άνθρωπος, είδα κάτι να προσγειώνεται στο παρμπρίζ. Ήταν σε όλο το τζάμι μπροστά. Ήταν πάνω ακριβώς. Μετά ένιωσα ένα χτύπημα πίσω, ταρακουνήθηκα. Κάτι χτύπησε στο πίσω μέρος. Τον κοίταξα, προσπάθησα να δω τι χτυπήσαμε, αλλά έφυγε», περιέγραψε.

Και πρόσθεσε: «Ανεβήκαμε από την οδό Ιασωνίδου, έσβησε το αμάξι και τότε άνοιξα την πόρτα και πήγα να κατέβω. Μόλις σηκώθηκα από το κάθισμα, με κράτησε από το χέρι και μου είπε "δώσε μου λίγα λεπτά να σε αφήσω". Του είπα "άσε με να πάω στην κοπέλα, να πάω στο σημείο". Με τράβηξε. Ένιωσα φόβο με το συγκεκριμένο άτομο, δεν ήξερα τι θα κάνει».

Σε ερώτηση της εισαγγελέως για το τι θα έκανε αν γύριζε τον χρόνο πίσω, απάντησε ότι θα επέστρεφε για να βοηθήσει την Έμμα. Σε αυτό το σημείο η μητέρα της άτυχης φοιτήτριας αντέδρασε, λέγοντας ότι θα έπρεπε από την πρώτη στιγμή να βγει έξω και να βρεθεί κοντά στην κόρη της.

Τι είπαν οι πραγματογνώμονες

Ο τεχνικός σύμβουλος του 27χρονου κατηγορούμενου ανέφερε ότι η ταχύτητα του αυτοκινήτου ήταν από 55 έως 60 χλμ./ ώρα, αντικρούοντας το πόρισμα της τεχνικής πραγματογνωμοσύνης.

Συγκεκριμένα, καταθέτοντας ως μάρτυρας υπεράσπισης, ο ίδιος ανέφερε -μεταξύ άλλων- τα εξής: «Δεν κάναμε αυτοψία, δεν εξετάσαμε εάν έγιναν επεμβάσεις στο όχημα. Σχολιάσαμε την έκθεση άλλου πραγματογνώμονα όσον αφορά την ταχύτητα. Ήταν εσφαλμένος ο μαθηματικός τύπος που εφάρμοσε ο πραγματογνώμονας. Ήταν λάθος υπολογισμός. Η ταχύτητα προκύπτει ανάλογα με τη βλάβη άλλου σταθερού σημείου. Από το χτύπημα προκύπτει ότι η ταχύτητα ήταν από 55 έως 60 χλμ./ώρα. Και με αυτή την ταχύτητα μπορεί να προκληθεί θανατηφόρο αποτέλεσμα, αναλόγως με το πού θα χτυπήσει το θύμα».

Από την άλλη πλευρά, ο πραγματογνώμονας του δικαστηρίου που εξέτασε το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο 27χρονος κατέθεσε στο δικαστήριο πως τη στιγμή της παράσυρσης της άτυχης φοιτήτριας ο κατηγορούμενος έτρεχε με ταχύτητα 104 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός πως το αυτοκίνητο είχε υποβληθεί σε πολλές μετατροπές, τόσο στον κινητήρα που από 1.400 κυβικά έγινε 1.800 κυβικά και προστέθηκε σε αυτό «τούρμπο», όσο και στο πλαίσιό του.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «οι επεμβάσεις έγιναν στο αυτοκίνητο για να τρέχει πιο γρήγορα», ενώ απαντώντας σε ερωτήσεις της έδρας, τόνισε ότι «φυσικά και είναι επικίνδυνο ένα τέτοιο όχημα, εξαιρετικά επικίνδυνο για την κυκλοφορία. Αυξάνει πολύ γρήγορα ταχύτητα-επιτάχυνση, με αποτέλεσμα να είναι ανασφαλές για την κυκλοφορία στον αστικό ιστό. Ένα τέτοιο όχημα θα μπορούσε να κυκλοφορεί σε αγώνες dragster και πίστες, όχι στον δρόμο. Δεν έχω ξαναδεί τέτοιες αλλαγές σε αυτοκίνητο».