Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα για την αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών και τη βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου έγινε. Διακόσια πενήντα ηλεκτρικά λεωφορεία, 140 στην Αθήνα και 110 στη Θεσσαλονίκη, κινούνται ήδη δοκιμαστικά επί 18 ώρες ημερησίως έως τη συμπλήρωση των 5.000 χιλιομέτρων, προκειμένου από τον Μάιο να δρομολογηθούν κανονικά στις γραμμές.

Πρόσφατα υπογράφτηκαν οι συμφωνίες για την απόκτηση ακόμα 300, που κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο, και 100 αρθρωτών («φυσούνες») αστικών οχημάτων με το ίδιο καύσιμο, ώστε ο στόλος των 1.600-1.700 λεωφορείων, που χρονολογείται από τις αρχές του 2000, να έχει ανανεωθεί κατά το ένα τρίτο έως το επόμενο έτος. Επεται το δεύτερο βήμα, οι προσλήψεις προσωπικού, παράλληλα με το τρίτο, που είναι η υπογραφή συλλογικών συμβάσεων και η αναγνώριση του χρόνου προϋπηρεσίας ως προϋποθέσεις για την προσέλκυση ενδιαφέροντος ιδιωτών επαγγελματιών.

*Διαβάστε ακόμα: Ξεκίνησαν τα δοκιμαστικά δρομολόγια σε 38 ηλεκτρικά λεωφορεία - Τι λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΥ για τις δυνατότητές τους

«Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι... λιμουζίνες»

Τα «Παραπολιτικά» βρέθηκαν το πρωί της Παρασκευής στο αμαξοστάσιο του Ρέντη, μπήκαν στο νέο ηλεκτρικό λεωφορείο και συζήτησαν με τους οδηγούς και τους τεχνικούς, εισπράττοντας κλίμα ικανοποίησης, καθώς η προμήθεια του νέου εξοπλισμού, εκτός από τα εκατομμύρια των επιβατών, διευκολύνει κατά πολύ την εργασιακή καθημερινότητα των οδηγών. «Τα οχήματα είναι… λιμουζίνες. Η θέση του οδηγού, το τιμόνι, η πέδηση, τα τεχνολογικά τους συστήματα, οι κάμερες και η οδική τους συμπεριφορά ανταποκρίνονται πλήρως στις σύγχρονες ανά γκες οδήγησης», δηλώνει ο πρόεδρος των εργαζομένων, Κυριάκος Κωστάκος.

Το 12μετρο λεωφορείο με τις 3 θύρες και τα γραφιστικά των λευκών πριζών στις δύο εξωτερικές πλευρές του μόλις έχει επιστρέψει από την πρωινή του διαδρομή. Στο εσωτερικό του έχουν τοποθετηθεί τσουβάλια με άμμο και ελαστικά, βάρους περίπου 3 τόνων, για την καλύτερη προσομοίωση σε πραγματικές συνθήκες.

Τα 35 καθίσματα είναι πιο άνετα και σε μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ τους σε σχέση με τα παλαιότερα οχήματα, ενώ εξασφαλίστηκαν επιπλέον 4 πίσω, σε υπερυψωμένο σημείο, όπου για να καθίσει κανείς ανεβαίνει δύο μικρά σκαλιά. Στην αριστερή πλευρά του διαδρόμου από τη μεσαία είσοδο έχουν τοποθετηθεί 2 θέσεις για άτομα με ειδικές ανάγκες. Ο διάδρομος επίσης έχει μεγαλύτερο πλάτος, για να στέκονται περισσότεροι όρθιοι, 52-55, ο ένας δίπλα στον άλλον, και να διατηρείται ασφαλέστερα η ισορροπία του οχήματος. Ο κλιματισμός - εξαερισμός γίνεται από κυψελωτές χοάνες και επιπλέον σε ορισμένα σημεία, πάνω από τα παράθυρα, κατασκευάστηκαν μικρά ανοιγοκλειόμενα.

img_3382
unnamed-16
photo-2024-04-12-09-48-39b
f2

Αυτονομία 250-300 χλμ.

Τα οχήματα αυτά κινούνται μόνο με μπαταρία και η αυτονομία τους μετρήθηκε στα 250-300 χιλιόμετρα. «Μετά την πλήρη νυχτερινή φόρτιση, το λεωφορείο βγαίνει στη γραμμή κανονικά, χωρίς πρόβλημα. Πληρούνται όλες οι προδιαγραφές, όσα αναφέρονται στο βιβλίο του κατασκευαστή», υπογραμμίζει ο κ. Κωστάκος. Η φόρτισή τους πραγματοποιείται σε έξι σταθμούς εντός του αμαξοστασίου, ενώ έχουν αποκτηθεί 4 φορητοί φορτιστές για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων προβλημάτων στον δρόμο. Σε δεύτερο χρόνο, ανάλογα με την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, θα κριθεί εάν τα οχήματα θα μπορούν να τροφοδοτούνται εξωτερικά, στις κεντρικές στάσεις. Τα 250 ηλεκτροκινούμενα είναι μάρκας Yutong, κινεζικής κατασκευής. Πρόκειται για κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία διεθνώς, δραστηριοποιούμενη στον κλάδο των λεωφορείων (τουριστικών, σχολικών, επιβατικών). Το 2023, εκτός από τη συνεργασία της στην Ελλάδα, ανέλαβε την παράδοση λεωφορείων σε Ουζμπεκιστάν, Χιλή και Δανία.

Έρχονται και τα οχήματα συμπιεσμένου φυσικού αερίου

Οσο, δε, για τα οχήματα συμπιεσμένου φυσικού αερίου, υπογράφηκε πρόσφατα από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, με επικεφαλής τον Χρ. Σταϊκούρα, η προμήθεια και των 200 νέων από την Industria Italiana Autobus (ιταλική εταιρεία, με έδρα την Μπολόνια). Τέλος, η επίσης ιταλική Iveco (έδρα Τορίνο) ανακηρύχθηκε ανάδοχος για την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων, 18 μέτρων, κατηγορίας Euro VI.

Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά