Με την Ελλάδα να βρίσκεται -όπως και πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες- σε κατάσταση συναγερμού για το ενδεχόμενο επιθέσεων από ακραίους ισλαμιστές, οι Αρχές ασφαλείας επεξεργάζονται σχέδια για την αντιμετώπιση μιας τέτοιας πιθανότητας, «χαρτογραφώντας» τους εκατοντάδες χιλιάδες μουσουλμάνους που ζουν νόμιμα ή παράνομα στη χώρα μας.

Η «χαρτογράφηση» αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς στη Γαλλία οι δράστες των αιματηρών επιθέσεων δεν ήταν παράνομοι μετανάστες, αλλά μουσουλμάνοι Γάλλοι πολίτες. Ετσι, το ενδιαφέρον της Αστυνομίας σε συνεργασία με τη Europol δεν στρέφεται αποκλειστικά στην παράνομη μετανάστευση και σε πρόσωπα που φανερά κινούνται με ανθελληνική διάθεση. Τα «Π» αποκαλύπτουν τις «φυλές» των μουσουλμάνων που βρίσκονται στην Ελλάδα και, κατά τους μετριότερους υπολογισμούς, ξεπερνούν τους 500.000 (σ.σ.: Αριθμός που, σε ό,τι αφορά τους λαθρομετανάστες τα τελευταία χρόνια της κρίσης, βαίνει μειούμενος σε σχέση με το παρελθόν), έτσι όπως έχουν καταγραφεί από τις αρμόδιες κρατικές Αρχές.

Οι μουσουλμάνοι μετανάστες (με ή χωρίς νόμιμα έγγραφα) στην Ελλάδα υπολογίζονται σε περισσότερους από 300.000, εκ των οποίων τουλάχιστον 250.000 κατοικούν στην Αθήνα. Περί τους 80.000 είναι Πακιστανοί. Ακολουθούν οι Αφγανοί, οι Μπαγκλαντεσιανοί και οι Αραβες -κυρίως από τη Βόρεια Αφρική. Ειδική κατηγορία αποτελούν οι Αιγύπτιοι, καθώς επανδρώνουν σε σημαντικό βαθμό τον ελληνικό αλιευτικό στόλο και υπόκεινται σε ειδικές συμφωνίες μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου. Οι Κούρδοι, επίσης, αποτελούν μια συμπαγή ομάδα, με μακρά παρουσία στην Ελλάδα, καθώς, όπως ήταν φυσικό, λόγω εγγύτητας αναζήτησαν εδώ άσυλο από τον διωγμό που υφίστανται στην Τουρκία.

ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ. Οι μουσουλμανικές κοινότητες της Αθήνας είναι διασπασμένες σε δεκάδες οργανώσεις, ανάλογα με την εθνικότητα, το θρησκευτικό δόγμα κ.λπ. Μέχρι την εμφάνιση της Χρυσής Αυγής, δεν είχαν αναπτύξει κανένα ιδιαίτερο δίκτυο μεταξύ τους, ενώ σε πολλές περιπτώσεις απέφευγαν κάθε είδους επαφή, καθώς οι σχέσεις τους ήταν ανταγωνιστικές –και σε κάποιες περιπτώσεις, τεταμένες.
Οσο πλήθαιναν οι επιθέσεις της Χρυσής Αυγής σε μετανάστες, τόσο οι μουσουλμανικές κοινότητες της Αθήνας άρχιζαν να αναζητούν τρόπους επαφής και κοινής δράσης, για να προστατευτούν. Ετσι, αυτό που δεν κατάφερε η κοινή θρησκεία το πέτυχε σε μεγάλο βαθμό η βία της Χρυσής Αυγής. Η δράση της προκάλεσε ταυτοχρόνως το ενδιαφέρον και την παρέμβαση ακραίων αριστερών οργανώσεων, αλλά και συνιστωσών του ΣΥΡΙΖΑ. Ετσι, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, οι Οικολόγοι, αλλά και συνιστώσες της Κουμουνδούρου, όπως η «Διεθνιστική Εργατική Αριστερά», ήρθαν σε επαφή με τους «Αδελφούς Μουσουλμάνους» και με πακιστανικές οργανώσεις. Μάλιστα, η εξισλαμισμένη Ελληνίδα Αννα Στάμου ήταν υποψήφια στις πρόσφατες ευρωεκλογές με τους Οικολόγους. Το αποτέλεσμα ήταν η «τεχνογνωσία» της άκρας Αριστεράς στις διαδηλώσεις και τις συγκρούσεις με την Αστυνομία να «περάσει» στους μουσουλμάνους της Αθήνας. Η «τεχνογνωσία», φυσικά, περιλαμβάνει τεχνικές εμπλοκής και απεμπλοκής στις βίαιες συγκρούσεις, παροχή νομικής υποστήριξης, οργάνωσης δικτύου αλληλεγγύης κ.λπ.

ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΜΕΝΟΣ. Ο Τζαβέντ Ασλάμ, ένας από τους επιφανέστερους Πακιστανούς «ηγέτες» στην Ελλάδα, είναι παλιός γνώριμος των ελληνικών Αρχών, με ιδιαίτερα αμφισβητούμενη δράση και ποινικές καταδίκες στην πατρίδα του, αλλά χωρίς οποιαδήποτε καταδίκη από την ελληνική δικαιοσύνη. Η εμπλοκή του στην υπόθεση των απαγωγών Πακιστανών υπόπτων για τρομοκρατικές επιθέσεις, επί Βουλγαράκη, τον κατέστησε «ήρωα» στα μάτια της Αριστεράς. Ενας άλλος ισχυρός Πακιστανός «ηγέτης» είναι ο Σαγιέντ Τζαμίλ, ο πραγματικός αρχηγός της «Μιντχάτ αλ Κουράν». Πρόκειται για μία από τις μετριοπαθέστερες μουσουλμανικές οργανώσεις, που επιδιώκει συνεργασία με το ελληνικό κράτος. Ομως δεν έχει καθόλου καλή φήμη εντός του Πακιστάν, καθώς θεωρείται ότι θέλει να το μετατρέψει σε θρησκευτικό κράτος.

Αλλες τρεις ισχυρές οργανώσεις λειτουργούν εντός της πακιστανικής κοινότητας, με πιο συντηρητική την «Νταουάτ αλ Ισλάμ». Τα μέλη της ξεχωρίζουν από τα πράσινα τουρμπάνια που φορούν στο κεφάλι. Ο συντηρητισμός τους συμβαδίζει με μια ιδιαίτερη προσήλωση στην ανάγκη να παραμένουν εντός της δικής τους κοινότητας, χωρίς όμως να ενοχλούν άλλους. Ολες οι πακιστανικές οργανώσεις στην Ελλάδα χρηματοδοτούνται και εξαρτώνται από τις αντίστοιχες που λειτουργούν στο Λονδίνο. Εκδίδουν τις δικές τους εφημερίδες, προωθούν κασέτες και DVDs θρησκευτικού περιεχομένου (μαζί με ταινίες από την πατρίδα) και σιγά-σιγά στήνουν μια παράλληλη πραγματικότητα.


Ελληνοποιημένοι και μορφωμένοι στην πρωτεύουσα

Οι μουσουλμάνοι Ελληνες πολίτες της Αθήνας είναι κυρίως Παλαιστίνιοι και δευτερευόντως Αραβες, από διάφορες χώρες (Ιορδανία, Συρία, Αίγυπτο κ.λπ.). Οι περισσότεροι είχαν έρθει ως φοιτητές στην Ελλάδα τη δεκαετία του 1980 λόγω των σχέσεων που είχε αναπτύξει τότε η χώρα με τον αραβικό κόσμο και ειδικά με τους Παλαιστινίους. Γι’ αυτό η πλειονότητά τους είναι γιατροί, δικηγόροι, πολιτικοί μηχανικοί κ.λπ.
Μερικές από τις σημαντικότερες εταιρείες παλαιστινιακών συμφερόντων έχουν την έδρα τους στην Αθήνα ακριβώς γι’ αυτό τον λόγο.
Μια δεύτερη ομάδα μουσουλμάνων Ελλήνων πολιτών (περί τους 2.000) είναι Ρομά από τη Θράκη, που μετοίκησαν στην Αθήνα τη δεκαετία του 1980 και διαμένουν κυρίως στο Γκάζι. Η εξόχως υποστηρικτική ελληνική πολιτική για τους συγκεκριμένους πληθυσμούς όχι μόνο εξαφάνισε κάθε προοπτική μουσουλμανικού θρησκευτικού εξτρεμισμού, αλλά και κατέστησε τους συγκεκριμένους μουσουλμάνους τους καλύτερους υπερασπιστές της Ελλάδας στα μάτια όλου του μουσουλμανικού κόσμου.