Υπερδιπλασιάστηκαν οι παράνομοι μετανάστες στην Ελλάδα
Κατά 223,22% αυξήθηκαν σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΗΕ
Το εκρηκτικό κλίμα που επικρατεί τα τελευταία χρόνια στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής προκάλεσε αύξηση κατά 223,22% των παρανόμως εισερχόμενων μεταναστών και στην Ελλάδα, έως τον Οκτώβριο του 2014.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των Ηνωμένων Εθνών, μόνο στην Ελλάδα υπήρξε αύξηση κατά 223,22% των παράτυπων εισόδων στη χώρα, ενώ υπολογίζονται σε 165.000 οι άνθρωποι που διέσχισαν παράνομα τη Μεσόγειο έως τον Οκτώβριο του 2014 (συγκριτικά με 60.000, ολόκληρο το 2013).
Όπως ειδικότερα αναφέρεται στο έγγραφο που διαβιβάστηκε στη Βουλή από τον αναπληρωτή υπουργό Ευρωπαϊκών Υποθέσεων Νίκο Χουντή, μετά από ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Λευτέρη Αυγενάκη, που αφορούσε τη μεταναστευτική πολιτική της κυβέρνησης, στην περιοχή των Δωδεκανήσων για το πρώτο οκτάμηνο του 2014 υπήρξε τετραπλασιασμός των αφίξεων σε σχέση με το 2013, ενώ για την ίδια περίοδο οι αφίξεις τριπλασιάστηκαν στην περιοχή της Χίου, αυξήθηκαν κατά 150% στην περιοχή της Σάμου και κατά 123% στην περιοχή τη Λέσβου.
Όπως αναφέρει ο κ. Χουντής, δυστυχώς οι απόπειρες παράνομης διέλευσης των συνόρων έχουν στοιχίσει μέχρι σήμερα τη ζωή σε περισσότερους από 3.000 ανθρώπους.
Ο αναπληρωτής υπουργός επιφυλάσσει ιδιαίτερη αναφορά στο Κοινό Ευρωπαϊκό Σύστημα Ασύλου και υπογραμμίζει ότι η χώρα επιδιώκει τη λήψη μέτρων για την προώθηση στην πράξη, της αρχής της αλληλεγγύης και δίκαιης κατανομής ευθυνών (burden sharing) μεταξύ των κρατών- μελών, αρχή που κατοχυρώνεται στη Συνθήκη της Λισαβόνας και στη Συνθήκη για τη Λειτουργία της ΕΕ μεταξύ των κρατών- μελών στον τομέα της μετανάστευσης και του ασύλου.
Υποστηρίζει επίσης τη δημιουργία δεσμευτικού συστήματος αναλογικής κατανομής προσφύγων ή ατόμων που χρήζουν διεθνούς προστασίας με βάση συγκεκριμένα κριτήρια όπως το μέγεθος των μεικτών μεταναστευτικών ροών, το μέγεθος και τον πληθυσμό των κρατών- μελών, αλλά και τους ιδιαίτερους δεσμούς που μπορεί να έχουν οι υπήκοοι τρίτων κρατών με συγκεκριμένο κράτος- μέλος της ΕΕ.
«Αν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στον Κανονισμό Δουβλίνο ΙΙΙ, εντούτοις κρίνεται σκόπιμο να προστεθούν υποκειμενικά κριτήρια βάσει των κατά περίπτωση συγκεκριμένων ατομικών περιστάσεων» τονίζει ο κ. Χουντής και επισημαίνει αναφορικά με τους ασυνόδευτους ανήλικους ότι σύμφωνα και με πρόσφατη νομολογία του Δικαστηρίου της ΕΕ, διαθέτουν δικαίωμα επιλογής κράτους- μέλους για την υποβολή αιτήματος διεθνούς προστασίας.