Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων, με στόχο τη σημαντική αναβάθμιση των συγκοινωνιών στην Αττική, όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ, Στέφανος Αγιάσογλου. «Το 2024 ξεκίνησε η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, ολοκληρώνεται μέσα στο 2025. Μέχρι τον Νοέμβριο περίπου θα έχουμε στην Αττική να κυκλοφορούν 951 καινούργια λεωφορεία», ανέφερε χαρακτηριστικά o κ. Αγιάσογλου στο ERTNews.

Σύμφωνα με τον κ. Αγιάσογλου, τα νέα λεωφορεία ενσωματώνουν σύγχρονες τεχνολογίες που διευκολύνουν την καθημερινότητα των επιβατών. «Στα νέα λεωφορεία δεν χρειάζεται να ψάχνεις εισιτήριο καθώς με το κινητό σου τηλέφωνο ή την κάρτα σου μπορείς αμέσως να χτυπήσεις και να έχεις εισιτήριο. Έχει όλες τις ανέσεις για τον επιβάτη, έχει χώρους για τα ΑΜΕΑ ή για καροτσάκια, έχει USB[…] Η δε θέση του οδηγού είναι εξελιγμένη πλήρως, οπότε οι οδηγοί έχουν μια τελείως διαφορετική άνεση στον τρόπο που λειτουργούν».

Η ΟΣΥ εισέρχεται δυναμικά και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, ενώ αναμένονται και λεωφορεία υδρογόνου στα επόμενα χρόνια. «Αλλάζουμε και τεχνολογία, κυρίως μπαίνουμε στην ηλεκτροκίνηση[…] Θα έχουμε λοιπόν λεωφορεία φυσικού αερίου των οποίων η παραλαβή ολοκληρώνεται εντός του επόμενου μήνα. Έχουμε λεωφορεία ηλεκτρικά τα οποία κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους. Είναι 240 και αναμένουμε άλλα 125 να έρθουν μέσα στις αρχές του 2026. Και μπαίνουμε και στην υδρογονοκίνηση πάρα πολύ σύντομα, δηλαδή η επόμενη φάση της αγοράς που θα ολοκληρωθεί με νέα λεωφορεία το 2027, θα έχει και υδρογόνο και λεωφορεία υδρογόνου. Δηλαδή στην ουσία ο στόχος μας είναι να έχουμε αλλάξει κατά 70% το στόλο της Αττικής μέχρι τον Νοέμβριο του 2025 και από κει και πέρα, πιστεύω στα μέσα του 2027, θα έχουμε 1.500 καινούργια λεωφορεία. Τα πιο παλιά λεωφορεία στον στόλο της ΟΣΥ θα είναι τα 140 ηλεκτρικά που ήρθαν τον Ιούνιο του 2024».



ΟΣΥ: Ανοίγουν 391 θέσεις οδηγών λεωφορείων - Μέχρι την Παρασκευή οι αιτήσεις

Παράλληλα, τρέχει ήδη η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για 391 νέες θέσεις οδηγών. «Η αλήθεια είναι ότι το θέμα των οδηγών είναι μια δύσκολη πανευρωπαϊκή, για να μην πω και παγκόσμια υπόθεση. Είναι λίγη η προσφορά και μεγάλη ζήτηση. Είναι τέσσερις αγορές που διεκδικούν τους ίδιους ανθρώπους, τα έργα, ο τουρισμός, οι αστικές συγκοινωνίες και οι μεταφορές και βεβαίως εμείς πρέπει να παρουσιάσουμε το δικό μας στόρι, το οποίο λέει για μια μεγάλη οικογένεια που τηρεί πλήρως τους κανόνες, που έχει την άνεση να διευκολύνει τους πάντες, τις οικογένειές τους, και που νέα παιδιά μπορούν εύκολα να έρθουν να ενταχθούν στην οικογένεια της ΟΣΥ και να ξεκινήσουν σιγά – σιγά να κάνουν μια καριέρα[…]».



Σχεδιασμός νέων γραμμών και μετασχηματισμός του συστήματος

Όπως ανέφερε ο κ. Αγιάσογλου, το προσωπικό που θα προσληφθεί θα επιτρέψει και την αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού χάρτη της πρωτεύουσας. «Αυτός είναι και ο στόχος και στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη. Παίρνοντας περισσότερους οδηγούς, μας διευκολύνει με το νέο στρατηγικό σχέδιο που εκπονεί αυτή τη στιγμή ο ΟΑΣΑ και το υπουργείο Μεταφορών, να αλλάξουμε τελείως τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η συγκοινωνία στην Αττική. Αυτό θα είναι έτοιμο πριν το 2027».