Το parapolitika.gr σε συνεργασία με το "Νέο Φροντιστήριο" σας δίνουν τις απαντήσεις των θεμάτων των Μαθηματικών και των Αρχαίων Ελληνικών, στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι στα πλαίσια των Πανελληνίων Εξετάσεων 2025.

Δείτε ΕΔΩ τις απαντήσεις για τα Μαθηματικά

Δείτε ΕΔΩ τις απαντήσεις για τα Αρχαία Ελληνικά

Δείτε ΕΔΩ τις απαντήσεις για τη Βιολογία

Πανελλήνιες 2025: Σαφή και βατά τα θέματα στα Αρχαία Ελληνικά

Η Ναταλία Συρκόγλου-Κτώρου, Φιλόλογος Ομίλου Φροντιστηρίων «Νέο», αναφέρει σε σχέση με τα θέματα που έπεσαν στα Αρχαία Ελληνικά (δείτε τα ΕΔΩ), τα εξής:

Στο διδαγμένο κείμενο, οι υποψήφιοι/–ες εξετάστηκαν στην 8η διδακτική ενότητα από την Πλατωνική «Πολιτεία». Η ερώτηση Α1 (κατανόησης) ήταν πολύ απλή και έδινε εύκολες μονάδες, ενώ δεν ζητήθηκαν χωρία στα πολλαπλής επιλογής του Α1α. Η ερμηνευτική ερώτηση παρέπεμπε σαφώς σε σχόλια του σχολικού βιβλίου και απαιτούσε καλή γνώση αυτών, αλλά και του ίδιου του κειμένου. Το Β2 ενδεχομένως δυσκόλεψε τους μαθητές, καθώς απαιτούσε σφαιρική και κριτική προσέγγιση του νοήματος και των δύο κειμένων, αν και η εκφώνηση ήταν διευκολυντική. Το Β3 σε ορισμένα σημεία χρειαζόταν καλή γνώση ετυμολογίας, αλλά και λεξιλογικό πλούτο, ενώ το Β4 ήταν πολύ εύκολο.

Στο αδίδακτο δόθηκε στους μαθητές/μαθήτριες απόσπασμα από τα «Απομνημονεύματα» του Ξενοφώντα, ο οποίος, γενικά, δεν ανήκει στους πιο απαιτητικούς συγγραφείς. Η μετάφραση παρουσίαζε σε ορισμένα σημεία δυσκολίες, ενώ η ερώτηση κατανόησης (για την οποία δόθηκε συγκεκριμένο απόσπασμα) ήταν σαφής. Η Γραμματική και το Συντακτικό εξέταζαν μεγάλο εύρος της ύλης και δεν θα προβλημάτιζαν τον καλά προετοιμασμένο υποψήφιο, ενώ το Γ4β ήταν ευκολότερο από το περσινό, αφού ζητήθηκε αναγνώριση δευτερεύουσας και όχι κάποιος μετασχηματισμός.

Σε γενικές γραμμές, τα θέματα ήταν σαφή και βατά, ώστε ο καλά προετοιμασμένος υποψήφιος να ανταπεξέλθει ικανοποιητικά, ενώ ορισμένα σημεία κρίνονται ως πιο απαιτητικά, ώστε να ξεχωρίσουν οι μαθητές που διαθέτουν κριτική σκέψη και έχουν εμβαθύνει στην διδαχθείσα ύλη.

Πανελλήνιες: «Χωρίς αιφνιδιασμούς τα θέματα των Μαθηματικών»

Σύμφωνα με το "Νέο Φροντιστήριο", «Τα φετινά θέματα των Μαθηματικών Προσανατολισμού (δείτε τα ΕΔΩ) χαρακτηρίζονται από σαφήνεια, δομική ισορροπία και κάλυψη ευρέος φάσματος της διδαχθείσας ύλης, χωρίς αιφνιδιασμούς. Απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές, απαιτώντας ουσιαστική κατανόηση εννοιών και προσοχή στις λεπτομέρειες, ιδιαίτερα στις πράξεις».

Σημειώνεται ειδικότερα:

Θέμα Α:
Αναμενόμενο και προσιτό, περιλαμβάνει βασικά θεωρητικά ερωτήματα που προέρχονται απευθείας από το σχολικό εγχειρίδιο. Οι μαθητές που έχουν μελετήσει τη θεωρία δεν θα δυσκολευτούν.

Θέμα Β:
Παρά το ότι κινείται σε γνώριμα μονοπάτια, απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στις αλγεβρικές πράξεις. Ειδικά το Β2 θέλει καθαρότητα σκέψης και μεθοδική προσέγγιση για την αποφυγή λαθών.

Θέμα Γ:
Αν και προϋποθέτει καλή γνώση βασικών εννοιών όπως τα όρια, η συνέχεια και η ασυμπτωτική συμπεριφορά συναρτήσεων, δεν περιέχει εκπλήξεις για μαθητές με σωστή προετοιμασία.

Θέμα Δ:
Το πιο απαιτητικό μέρος του διαγωνίσματος, απαιτεί συνδυαστική σκέψη και καλή διαχείριση χρόνου. Παρ' όλα αυτά, δεν αιφνιδιάζει, καθώς οι μορφές των ερωτημάτων του έχουν ήδη συζητηθεί στις αίθουσες διδασκαλίας κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Πανελλήνιες 2025: «Απλά και αναμενόμενα τα θέματα της Βιολογίας»

Σε σχέση με το σχολιασμό των θεμάτων της Βιολογίας, οι Αντώνης, Βυλλιώτης, Γιώτα Παππά, Βαγγέλης Παππάς, Παναγιώτης Ρουφικτός από το Φροντιστήριο «Νέο» σημειώνουν:

«Τα φετινά θέματα της Βιολογίας (δείτε τα ΕΔΩ) κρίνονται, συνολικά, απλά και αναμενόμενα. Δεν έκρυβαν ιδιαίτερες παγίδες, ούτε απαιτούσαν σύνθετη κριτική σκέψη. Αν κάποιος είχε διαβάσει συστηματικά την εξεταστέα ύλη και είχε δουλέψει τις βασικές ασκήσεις, μπορούσε να ανταποκριθεί ικανοποιητικά. Η θεωρία ήταν ξεκάθαρη, με ερωτήσεις που δεν ξέφευγαν από το γνωστό πλαίσιο. Οι ασκήσεις ήταν βασισμένες σε κλασσικά μοτίβα, χωρίς μεγάλες εκπλήξεις, και κυρίως χωρίς «κόλπα» που θα μπέρδευαν τον καλά προετοιμασμένο μαθητή. Αν κάτι μπορούμε να πούμε, είναι πως φέτος η Βιολογία αντάμειψε όσους δούλεψαν με συνέπεια και οργάνωση. Καλή επιτυχία σε όλους, και μακάρι τα υπόλοιπα μαθήματα να έχουν αντίστοιχα δίκαιη αντιμετώπιση».