Ασανσέρ: Μητρώο Απογραφής για πλήρη καταγραφή, αρχές Ιουλίου ανοίγει η πλατφόρμα - Ποιοι μπορούν να "τρέξουν" τη διαδικασία, αναλυτικά τα βήματα
Ανακοίνωση υπουργείου Ανάπτυξης
Η απογραφή θα είναι υποχρεωτική ασχέτως αν έχουν πιστοποιηθεί ή όχι οι ανελκυστήρες

Την ανάγκη καταγραφής και πιστοποίησης των ασανσέρ σε όλη τη χώρα υπογραμμίζει το υπουργείο Ανάπτυξης, που προχωρά στη νομοθέτηση και τη δημιουργία Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων. Παράλληλα, το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε ότι παύουν να ισχύουν οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονταν από την ΚΥΑ 28425/2008 για μη καταχώριση, προκειμένου να διευκολυνθεί η καθολική συμμετοχή.
Η πλατφόρμα δήλωσης θα λειτουργήσει από τις αρχές Ιουλίου- αμέσως μετά την ψήφιση του νόμου- έως τις 30 Νοεμβρίου 2025, στη διεύθυνση https://elevator.mindev.gov.gr, με στόχο την απογραφή όλων των ανελκυστήρων ανεξαρτήτως σταδίου πιστοποίησης.
Με βάση τα δεδομένα που θα έχουν συγκεντρωθεί, στη συνέχεια θα αποφασιστεί το χρονοδιάγραμμα για τα επόμενα βήματα, προκειμένου να διασφαλιστεί ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των ανελκυστήρων, για τους οποίους θα κριθεί απαραίτητη αυτή η διαδικασία με σκοπό να πιστοποιηθούν για την ασφαλή λειτουργία τους, επισημαίνει το υπουργείο Ανάπτυξης.
Η διαδικασία καταχώρησης των ασανσέρ θα μπορεί να γίνει και από τους υπεύθυνους συντηρητές ή εγκαταστάτες.
Η απογραφή θα περιλαμβάνει επτά υποχρεωτικά πεδία:
Είναι προφανής, συνεπώς, η ανάγκη καταγραφής και πιστοποίησης των ανελκυστήρων σε ολόκληρη τη χώρα. Η επιτυχία της διαδικασίας καταγραφής και πιστοποίησης προϋποθέτει τη συνεργασία και την ενεργό συμμετοχή όλων των πολιτών.
Για το σκοπό αυτό το Υπουργείο Ανάπτυξης προχωρά στη νομοθέτηση και δημιουργία Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων.
Η σχετική πλατφόρμα δήλωσης θα λειτουργήσει για χρονικό διάστημα από αρχές Ιουλίου (αμέσως μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου) έως τις 30 Νοεμβρίου 2025, στη διεύθυνση https://elevator.mindev.gov.gr, με στόχο την απογραφή όλων των ανελκυστήρων ανεξαρτήτως σταδίου πιστοποίησης.
Στη συνέχεια -και με βάση τα δεδομένα που θα έχουν συγκεντρωθεί- θα αποφασιστεί το χρονοδιάγραμμα για τα επόμενα βήματα, ώστε να διασφαλιστεί ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των ανελκυστήρων, για τους οποίους θα κριθεί απαραίτητη αυτή η διαδικασία με σκοπό να πιστοποιηθούν για την ασφαλή λειτουργία τους.
Η σύνδεση στην πλατφόρμα θα γίνεται με τους κωδικούς gov/taxis και η διαδικασία θα ολοκληρώνεται σε ελάχιστα λεπτά, καθώς έχει ληφθεί κάθε δυνατή πρόνοια ώστε να είναι ιδιαίτερα απλή για τη διευκόλυνση των πολιτών.
Η διαδικασία είναι υποχρεωτική και μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε κάτοικο ενός σπιτιού, μιας πολυκατοικίας –ιδιοκτήτη ή διαχειριστή - και τον υπεύθυνο λειτουργίας ενός δημόσιου κτιρίου. Επίσης, η διαδικασία καταχώρησης μπορεί να γίνει και από τους υπεύθυνους συντηρητές ή εγκαταστάτες.
Τι θα περιλαμβάνει η απογραφή
Η απογραφή θα περιλαμβάνει 7 υποχρεωτικά πεδία, που αποτελούν κοινή γνώση για τους υπόχρεους στην υποβολή της δήλωσης, τα οποία θα συμβάλλουν στην στατιστική επεξεργασία των δεδομένων από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου.
1. Διεύθυνση και τοποθεσία εγκατάστασης – KAEK Ακινήτου (θα γίνεται αυτόματη συμπλήρωση των στοιχείων μέσω διαλειτουργικότητας ή χειροκίνητη εισαγωγή όπου δεν υπάρχει ΚΑΕΚ).
2. Αριθμός ανελκυστήρων στην οικοδομή
3. Έτος τοποθέτησης ανελκυστήρα.
4. Αριθμός στάσεων ανελκυστήρα.
5. Αν έχει σήμανση CE.
6. Αν υπάρχει ενεργή ή παλαιότερη πιστοποίηση και η χρονική στιγμή αυτής.
7. Στοιχεία Ιδιοκτήτη-Διαχειριστή/στοιχεία συντηρητή-εγκαταστάτη (τα οποία θα προκύπτουν από τη διαδικασία ταυτοποίησης).
Οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονταν από την ΚΥΑ 28425/2008 για μη καταχώριση παύουν να ισχύουν, προκειμένου να διευκολυνθεί η καθολική συμμετοχή.
Η ασφάλεια των χρηστών και η αξιοπιστία των τεχνικών εγκαταστάσεων είναι ευθύνη όλων μας.
Περισσότερες λεπτομέρειες θα υπάρξουν στο σχέδιο νόμου για την Εθνική Πολιτική Ποιότητας που θα κατατεθεί στη Βουλή τις ερχόμενες ημέρες».
Η πλατφόρμα δήλωσης θα λειτουργήσει από τις αρχές Ιουλίου- αμέσως μετά την ψήφιση του νόμου- έως τις 30 Νοεμβρίου 2025, στη διεύθυνση https://elevator.mindev.gov.gr, με στόχο την απογραφή όλων των ανελκυστήρων ανεξαρτήτως σταδίου πιστοποίησης.
Με βάση τα δεδομένα που θα έχουν συγκεντρωθεί, στη συνέχεια θα αποφασιστεί το χρονοδιάγραμμα για τα επόμενα βήματα, προκειμένου να διασφαλιστεί ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των ανελκυστήρων, για τους οποίους θα κριθεί απαραίτητη αυτή η διαδικασία με σκοπό να πιστοποιηθούν για την ασφαλή λειτουργία τους, επισημαίνει το υπουργείο Ανάπτυξης.
Απογραφή ανελκυστήρων: Τα 7 υποχρεωτικά πεδία
Η σύνδεση στην πλατφόρμα θα γίνεται με τους κωδικούς του Taxis. Η διαδικασία θα είναι υποχρεωτική και θα μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε κάτοικο σπιτιού, πολυκατοικίας- ιδιοκτήτη ή διαχειριστή- και από τον υπεύθυνο λειτουργίας ενός δημόσιου κτιρίου.Η διαδικασία καταχώρησης των ασανσέρ θα μπορεί να γίνει και από τους υπεύθυνους συντηρητές ή εγκαταστάτες.
Η απογραφή θα περιλαμβάνει επτά υποχρεωτικά πεδία:
- Διεύθυνση και τοποθεσία εγκατάστασης- KAEK Ακινήτου (θα γίνεται αυτόματη συμπλήρωση των στοιχείων μέσω διαλειτουργικότητας ή χειροκίνητη εισαγωγή όπου δεν υπάρχει ΚΑΕΚ).
- Αριθμός ανελκυστήρων στην οικοδομή
- Έτος τοποθέτησης ανελκυστήρα.
- Αριθμός στάσεων ανελκυστήρα.
- Αν έχει σήμανση CE.
- Αν υπάρχει ενεργή ή παλαιότερη πιστοποίηση και η χρονική στιγμή αυτής.
- Στοιχεία ιδιοκτήτη- διαχειριστή/ στοιχεία συντηρητή- εγκαταστάτη (τα οποία θα προκύπτουν από τη διαδικασία ταυτοποίησης).
Ολόκληρη η ανακοίνωση του Υπουργείου Ανάπτυξης για τα ασανσέρ
«Η εύρυθμη λειτουργία των ανελκυστήρων αποτελεί σημαντικό θέμα ασφάλειας, αλλά και ποιότητας ζωής για τους πολίτες, τόσο σε ιδιωτικά όσο και σε δημόσια κτίρια. Ειδικά σε μία σεισμογενή χώρα, όπως είναι η Ελλάδα.Είναι προφανής, συνεπώς, η ανάγκη καταγραφής και πιστοποίησης των ανελκυστήρων σε ολόκληρη τη χώρα. Η επιτυχία της διαδικασίας καταγραφής και πιστοποίησης προϋποθέτει τη συνεργασία και την ενεργό συμμετοχή όλων των πολιτών.
Για το σκοπό αυτό το Υπουργείο Ανάπτυξης προχωρά στη νομοθέτηση και δημιουργία Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων.
Η σχετική πλατφόρμα δήλωσης θα λειτουργήσει για χρονικό διάστημα από αρχές Ιουλίου (αμέσως μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου) έως τις 30 Νοεμβρίου 2025, στη διεύθυνση https://elevator.mindev.gov.gr, με στόχο την απογραφή όλων των ανελκυστήρων ανεξαρτήτως σταδίου πιστοποίησης.
Στη συνέχεια -και με βάση τα δεδομένα που θα έχουν συγκεντρωθεί- θα αποφασιστεί το χρονοδιάγραμμα για τα επόμενα βήματα, ώστε να διασφαλιστεί ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των ανελκυστήρων, για τους οποίους θα κριθεί απαραίτητη αυτή η διαδικασία με σκοπό να πιστοποιηθούν για την ασφαλή λειτουργία τους.
Η σύνδεση στην πλατφόρμα θα γίνεται με τους κωδικούς gov/taxis και η διαδικασία θα ολοκληρώνεται σε ελάχιστα λεπτά, καθώς έχει ληφθεί κάθε δυνατή πρόνοια ώστε να είναι ιδιαίτερα απλή για τη διευκόλυνση των πολιτών.
Η διαδικασία είναι υποχρεωτική και μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε κάτοικο ενός σπιτιού, μιας πολυκατοικίας –ιδιοκτήτη ή διαχειριστή - και τον υπεύθυνο λειτουργίας ενός δημόσιου κτιρίου. Επίσης, η διαδικασία καταχώρησης μπορεί να γίνει και από τους υπεύθυνους συντηρητές ή εγκαταστάτες.
Τι θα περιλαμβάνει η απογραφή
Η απογραφή θα περιλαμβάνει 7 υποχρεωτικά πεδία, που αποτελούν κοινή γνώση για τους υπόχρεους στην υποβολή της δήλωσης, τα οποία θα συμβάλλουν στην στατιστική επεξεργασία των δεδομένων από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου.
1. Διεύθυνση και τοποθεσία εγκατάστασης – KAEK Ακινήτου (θα γίνεται αυτόματη συμπλήρωση των στοιχείων μέσω διαλειτουργικότητας ή χειροκίνητη εισαγωγή όπου δεν υπάρχει ΚΑΕΚ).
2. Αριθμός ανελκυστήρων στην οικοδομή
3. Έτος τοποθέτησης ανελκυστήρα.
4. Αριθμός στάσεων ανελκυστήρα.
5. Αν έχει σήμανση CE.
6. Αν υπάρχει ενεργή ή παλαιότερη πιστοποίηση και η χρονική στιγμή αυτής.
7. Στοιχεία Ιδιοκτήτη-Διαχειριστή/στοιχεία συντηρητή-εγκαταστάτη (τα οποία θα προκύπτουν από τη διαδικασία ταυτοποίησης).
Οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονταν από την ΚΥΑ 28425/2008 για μη καταχώριση παύουν να ισχύουν, προκειμένου να διευκολυνθεί η καθολική συμμετοχή.
Η ασφάλεια των χρηστών και η αξιοπιστία των τεχνικών εγκαταστάσεων είναι ευθύνη όλων μας.
Περισσότερες λεπτομέρειες θα υπάρξουν στο σχέδιο νόμου για την Εθνική Πολιτική Ποιότητας που θα κατατεθεί στη Βουλή τις ερχόμενες ημέρες».