Εκσυγχρονίζονται οι φρεγάτες ΜΕΚΟ με τον anti-drone "Κένταυρο" και ESSM Block II: Το Πολεμικό Ναυτικό ενισχύει την παρουσία του στο Αιγαίο
Νέα εποχή για τον ελληνικό στόλο
Το Πολεμικό Ναυτικό αποκτά σύγχρονες δυνατότητες αποτροπής εν εντεινόμενων προκλήσεων στην Ανατολική Μεσόγειο. Αναβαθμίζονται 4 φρεγάτες

Σε μια περίοδο αυξημένων απαιτήσεων για τη ναυτική αποτροπή της χώρας και υπό το βάρος ενός γερασμένου Στόλου, η κυβέρνηση προχωρά στην ενεργοποίηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ. Η απόφαση ελήφθη στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας (ΚΥΣΕΑ), που συνεδρίασε την Τετάρτη 3 Ιουλίου, κλείνοντας έναν πολυετή κύκλο καθυστερήσεων και ανοίγοντας τον δρόμο για την ενίσχυση της επιχειρησιακής ετοιμότητας του Πολεμικού Ναυτικού στην πιο αβέβαιη γεωστρατηγική συγκυρία των τελευταίων δεκαετιών.
Το πρόγραμμα αφορά τις τέσσερις φρεγάτες κλάσης «Ύδρα», οι οποίες, αν και διαχρονικά αξιόπιστες μονάδες, πλέον παρουσιάζουν επιχειρησιακούς περιορισμούς λόγω παλαιότητας των συστημάτων τους. Ο στόχος του εκσυγχρονισμού είναι διττός: αφενός η ενίσχυση της ισχύος πυρός και των δυνατοτήτων ηλεκτρονικού πολέμου και αφετέρου η επιμήκυνση της επιχειρησιακής ζωής των πλοίων για τουλάχιστον δύο ακόμη δεκαετίες.
Το τελικό κόστος του προγράμματος «κλείδωσε» στα 290 εκατομμύρια ευρώ, σημαντικά μειωμένο σε σχέση με τα αρχικά σενάρια που ξεπερνούσαν τα 900 εκατομμύρια. Οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν εντός του Ναυστάθμου Σαλαμίνας, με την πρώτη αναβαθμισμένη ΜΕΚΟ να παραδίδεται στα τέλη του 2028, τις επόμενες δύο εντός του 2029 και την τέταρτη το 2030.
Το πρόγραμμα αφορά τις τέσσερις φρεγάτες κλάσης «Ύδρα», οι οποίες, αν και διαχρονικά αξιόπιστες μονάδες, πλέον παρουσιάζουν επιχειρησιακούς περιορισμούς λόγω παλαιότητας των συστημάτων τους. Ο στόχος του εκσυγχρονισμού είναι διττός: αφενός η ενίσχυση της ισχύος πυρός και των δυνατοτήτων ηλεκτρονικού πολέμου και αφετέρου η επιμήκυνση της επιχειρησιακής ζωής των πλοίων για τουλάχιστον δύο ακόμη δεκαετίες.
Το τελικό κόστος του προγράμματος «κλείδωσε» στα 290 εκατομμύρια ευρώ, σημαντικά μειωμένο σε σχέση με τα αρχικά σενάρια που ξεπερνούσαν τα 900 εκατομμύρια. Οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν εντός του Ναυστάθμου Σαλαμίνας, με την πρώτη αναβαθμισμένη ΜΕΚΟ να παραδίδεται στα τέλη του 2028, τις επόμενες δύο εντός του 2029 και την τέταρτη το 2030.