Με δεκάδες κενά και ελλείψεις η έναρξη της σχολικής χρονιάς
<p>Έμειναν εκτός 25.882 παιδιά από τους παιδικούς σταθμούς</p> <p> </p>
Με περισσότερα από 6.000 κενά σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ξεκίνησε φέτος η σχολική χρονιά, με το υπουργείο να κάνει «αγώνα δρόμου» για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Τα περισσότερα κενά σε ό,τι αφορά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εντοπίζονται στα σχολεία της Κρήτης, τον Πειραιά, τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, την Αιτωλοακαρνανία, την Ανατολική και Δυτική Αττική και την Β' Θεσσαλονίκης.
Ενώ όσον αφορά στη Δευτεροβάθμια, τα περισσότερα προβλήματα αφορούν σε Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Σάμο, Χίο, Έβρο, αλλά και σε πολλά σχολεία της Αττικής.
Οι μαθητές αλλά και οι γονείς τους είναι έρμαια του συστήματος και των αποφάσεων του τέως υπουργού Παιδείας, Αριστείδη Μπαλτά, ο οποίος δεν φρόντισε να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά στα σχολεία.
Και ενώ οι μαθητές είναι καθ' όλα έτοιμοι για τη νέα σχολική χρονιά, το υπουργείο Παιδείας δεν είχε προετοιμαστεί, καθώς η νέα ηγεσία του παραδέχτηκε ότι υπάρχουν περίπου 7.000 κενά, ενώ οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες κάνουν λόγο για περισσότερα από 25.000 κενά εκπαιδευτικών.
Κενά σε όλη την Ελλάδα
Στη ΔΟΕ, πάντως, έχουν σημειώσει τα μέρη που «καίνε», όπως λένε χαρακτηριστικά, δηλαδή περιοχές της Αττικής, οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και η Κρήτη, ενώ υπό αποψίλωση βρίσκονται τα ολοήμερα σχολεία για τα οποία τρέχουν και δεν φτάνουν, όπως λένε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με έγγραφα, στην Ανατολική Αττική υπάρχουν 500 κενά, ενώ δεν λειτουργούν τα δύο ειδικά σχολεία. Τεράστιο πρόβλημα υπάρχει στις Κυκλάδες, όπου 15 σχολεία και 25 νηπιαγωγεία παρέμειναν κλειστά, καθώς υπήρχαν 500 κενά, δηλαδή έλειπαν περισσότεροι από τους μισούς εκπαιδευτικούς. Σύμφωνα με τα στοιχεία, στη Μύκονο από τους 18 δασκάλους που έπρεπε να έχουν τα σχολεία, υπάρχουν μόνο τρεις, ενώ στην Κύθνο έγινε αγιασμός χωρίς δασκάλους, αλλά μόνο με τον διευθυντή και τον παπά! Στην Κίμωλο το δημοτικό σχολείο παρέμεινε κλειστό, γεμίζοντας απογοήτευση τους κατοίκους του πανέμορφου νησιού για το μέλλον των παιδιών τους. Σε περιοχή της Κρήτης ο αρμόδιος διευθυντής Εκπαίδευσης πρότεινε στους νηπιαγωγούς να εργαστούν εκ περιτροπής, αφήνοντας άναυδους τους εκπαιδευτικούς.
Στο Ηράκλειο Κρήτης 16 δημοτικά σχολεία και 42 νηπιαγωγεία παρέμειναν κλειστά την πρώτη μέρα του αγιασμού. Το πρόβλημα στην Κρήτη διογκώνεται, καθώς αρκετοί δάσκαλοι που είχαν εντοπιότητα ζήτησαν απόσπαση λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά βρέθηκαν σε απομακρυσμένα χωριά και αύριο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα κάνουν αιτήσεις αναστολής.
Στον Νομό Αιτωλοακαρνανίας, σύμφωνα με στοιχεία της ΔΟΕ, πολλά νηπιαγωγεία σε χωριά δεν άνοιξαν παρά το γεγονός ότι παιδιά βρέθηκαν στο προαύλιο των σχολείων, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις επιλέχθηκε η λύση να γίνει ο αγιασμός στο κοντινότερο δημοτικό όπου υπήρχε δάσκαλος.
Στον Νομό Ηλείας έγινε εθελοντική μετακίνηση νηπιαγωγών, ενώ 30 νηπιαγωγεία δεν άνοιξαν, καθώς ζητήθηκε από την αρμόδια διεύθυνση αναστολή λειτουργίας στο παρά πέντε για να μη φανεί το μέγεθος του προβλήματος, καθώς διαπιστώθηκε ότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών δεν είναι ικανός για να ανοίξουν όλα τα σχολεία!
Ενδεικτικό του μεγέθους του προβλήματος είναι ότι στην Πελοπόννησο οι προϊστάμενοι Επιστημονικής Καθοδήγησης είπαν στους δασκάλους να δοθεί προτεραιότητα στα πρωινά τμήματα και να ανασταλεί η λειτουργία των ολοήμερων λόγω των πολλών κενών θέσεων.
Στην Αρκαδία μετακινήθηκαν 22 εκπαιδευτικοί για να ανοίξουν σχολεία σε απομακρυσμένες περιοχές του νομού, αφήνοντας ωστόσο τις δικές τους τάξεις σε αναπληρωτές.
Στην Α’ Αθήνας, σε σχολεία του κέντρου δηλαδή, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες διαπιστώνουν 161 κενά, αλλά το υπουργείο τούς ανταπαντά ότι υπάρχει περίσσευμα 59 δασκάλων, όπως λέει ο κ. Κικινής!
Σε νηπιαγωγεία του Αργοσαρωνικού, όπως το Νηπιαγωγείο Γαλατά, πραγματοποιήθηκε, με ευθύνη της Διεύθυνσης ΠΕ Πειραιά, κλήρωση για τη μεταφορά προνηπίων σε άλλα σχολεία της περιοχής, ώστε να αποφευχθεί η πρόσληψη παραπάνω εκπαιδευτικών.
Στην περιοχή του Αργοσαρωνικού ο αριθμός των κενών είναι υπερβολικά μεγάλος, λένε οι ίδιοι οι δάσκαλοι. Συνολικά περισσότεροι από 125 εκπαιδευτικοί έλειψαν από τα σχολεία την ημέρα του αγιασμού, κάτι που θα συμβεί και το επόμενο διάστημα. Συγκεκριμένα, τα κενά είναι: δάσκαλοι 53, νηπιαγωγοί 17, Αγγλικών 12, γυμναστές 12 , Πληροφορικής 5, Μουσικής 5, Θεατρικής Αγωγής 4, Καλλιτεχνικών 5.
Στη Μυτιλήνη κενές παραμένουν περισσότερες από 200 θέσεις δασκάλων και νηπιαγωγών και αυτό σημαίνει ότι δεν θα λειτουργήσουν, τουλάχιστον ως το τέλος Σεπτεμβρίου, 18 νηπιαγωγεία και τρία δημοτικά σχολεία του νησιού.
Εκτός έμειναν 25.882 παιδιά από τους παιδικούς σταθμούς
Τα προβλήματα όμως δεν σταματούν στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια, αφού περισσότερα από 25.800 παιδιά έμειναν εκτός παιδικών σταθμών.
Ανακοινώθηκαν τα επίσημα αποτελέσματα μοριοδότησης για τη φιλοξενία παιδιών σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς μέσω σχετικού προγράμματος ΕΣΠΑ.
Οι πίνακες είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ).
Για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων στους πίνακες δεν εμφανίζονται το ονοματεπώνυμο του γονέα και των παιδιών, αλλά ειδικοί κωδικοί αριθμοί που έχουν δοθεί από την ΕΕΤΑ.
Τα παιδιά που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα ανέρχονται σε 81.003, ενώ έγιναν 106.885 έγκυρες αιτήσεις στο σύνολο των 121.683 αιτήσεων. Εκτός έμειναν συνολικά 25.882 παιδιά (από τις έγκυρες αιτήσεις).
Οι μητέρες έχουν τη δυνατότητα να εγγράψουν τα παιδιά τους στις δομές όπου τοποθετούνται από σήμερα, Δευτέρα, έως την Παρασκευή.
Οι αιτούντες γονείς μπορούν να δουν τα αποτελέσματα της αίτησής τους σε ειδική εφαρμογή, η οποία απαιτεί την εισαγωγή του ΑΦΜ και του ΑΜΚΑ, που αναφέρονται στην αίτηση συμμετοχής του κάθε υποψήφιου.