Ως φτηνό επικοινωνιακό πυροτέχνημα εκλαμβάνεται στους καλλιτεχνικούς κύκλους  η χθεσινή απόφαση του Εθνικού Θεάτρου να «κατεβάσει» την παράσταση  «Ισορροπία του  Nash» στην οποία προβάλλονται αποσπάσματα από το βιβλίου του  Σάββα Ξηρού. Σύμφωνα με το πρόγραμμα του Εθνικού που είχε παρουσιάσει στις  8 Σεπτεμβρίου ο διευθυντής του θεάτρου Στ. Λιβαθινός, το έργο θα παίζονταν στο διάστημα 15-31  Ιανουαρίου 2016 στην Πειραματική Σκηνή στο  «υπόγειο» του  ΡΕΞ. Συνεπώς η αυλαία έπεσε δύο μέρες νωρίτερα. Το κακό όμως πρόλαβε να γίνει. Και πέραν τούτων,  η απόπειρα «πρόσμιξης» ενός δισεπίλυτου θεωρήματος (NASH) με τους «Δίκαιους» του Καμύ  που αναφέρεται στον τελευταίο εξτρεμιστικό  κύκλο των Ρώσων μηδενιστών, το  βιβλίο του  Ξηρού και τις χιλιάδες σελίδες της δικογραφίας της 17Ν, τίθεται σε κρίση υπό τον αστερισμό της προχειρότητας και του αστεϊσμού.  Για να  κατανοήσει  κανείς το  συγκεκριμένο έργο του  Καμύ  οφείλει να εμβαθύνει  στο μηδενιστικό ρεύμα  όπως εκδηλώθηκε  από το πρώτο τέταρτο του 19ου αιώνα  μέχρι τις αρχές του 20ου και τους πρωταγωνιστές  αυτού  (Νετσάγιεφ, Άζεφ κτλ) που αποδείχτηκαν τρομοκράτες – εντεταλμένοι των μυστικών υπηρεσιών.  Βεβαίως η στάση  τους δεν ακυρώνει τη συμβολή των μηδενιστών στην καλλιέργεια  του προεπαναστατικού  ρεύματος στη Ρωσία.   Σε κάθε περίπτωση όμως δεν μπορεί να  «συσχετιστεί» με τη δράση της  17Ν και των εκτελεστών της.  Πέραν τούτων απαιτείται  μακρόχρονη  μελέτη  της δικογραφίας   ενώ στο βιβλίο του ο Ξηρός δεν  παραθέτει μόνον τη βιωματική του εμπειρία από τον  «Ευαγγελισμό»  αλλά και επιστημονικές απόψεις.

ΔΓΙΑΝΝ