Τέλη κυκλοφορίας: Ποιοι θα βάλουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη
<p>Σενάρια για νέα αύξηση των τελών κυκλοφορίας κυκλοφορούν εκ νέου τα τελευταία 24ωρα</p>
Σενάρια για νέα αύξηση των τελών κυκλοφορίας κυκλοφορούν εκ νέου τα τελευταία 24ωρα. Σενάρια βάσει των οποίων το υπουργείο Οικονομικών επιζητά να διασφαλίσει για τα Δημόσια Ταμεία ποσό της τάξης των 1,1 δισ. ευρώ.
Στην «καρδιά» των νέων σχεδιασμών της κυβέρνησης τίθεται η παραδοχή πως μέρος έστω της φορολογικής πίεση πρέπει να μεταφερθεί από τα παλαιότερα οχήματα υψηλού κυβισμού στα νεότερα οχήματα μικρού κυβισμού.
Ειδικότερα φέρεται να εξετάζεται ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους και για όσα οχήματα έχουν κυκλοφορήσει από την 1η Ιανουαρίου 2007 και μετά. Σήμερα ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με τους ρύπους γίνεται για τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, ενώ για τα παλαιότερα οχήματα τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και το έτος πρώτης κυκλοφορίας. Αυτή η αλλαγή αναμένεται να φέρει επιβαρύνσεις για οχήματα ηλικίας έως 9 ετών.
Επίσης εξετάζονται νέες κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που τα τέλη τους υπολογίζονται με βάση του εκπεμπόμενους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα, με αύξηση του ποσού ανά γραμμάριο για τα οχήματα που εκπέμπουν πάνω από ένα όριο (π.χ. πάνω από 150 γραμμάρια)
Τέλος, προβλέπεται μείωση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας άνω των 15 ετών προκειμένου να δοθεί ουσιαστικό κίνητρο στους ιδιοκτήτες τους που έχουν καταθέσει πινακίδες να τις παραλάβουν εκ νέου.
Σε κάθε περίπτωση οι όποιες αλλαγές αναμένεται να ανακοινωθούν προς το τέλος Σεπτεμβρίου και οι τελικές αποφάσεις θα τεθούν και υπόψη των θεσμών.
e-typos