Το θέμα της αποκτήσεως 70 μεταχειρισμένων ελικοπτέρων επιθετικής αναγνωρίσεως τύπου OH-58D Kiowa από τα αποθέματα της Αεροπορίας του Αμερικανικού Στρατού έχει περάσει από την Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής και τώρα ετοιμάζεται για να περάσει και από το ΚΥΣΕΑ, προκειμένου εν συνεχεία να υλοποιηθεί, συμφώνως με ανώτατη στρατιωτική πηγή.

Από τα ελικόπτερα αυτά τα 36 θα είναι σε πλήρη επιχειρησιακή αξιοποίηση, άλλα 10 θα χρησιμοποιηθούν ως εκπαιδευτικά για τη νέα Διακλαδική Σχολή Αεροπορίας Στρατού και τα υπόλοιπα 24 ως ανταλλακτικά. Τα πλήρως επιχειρησιακά αναμένεται να αξιοποιηθούν για την άμυνα των νησιών και για την περαιτέρω βελτίωση του επιπέδου ετοιμότητος αντιδράσεως των δυνάμεων των νήσων. «Το να πάρεις κάτι καινούργιο είναι ασφαλώς η καλύτερη επιλογή. Δεν μπορούμε όμως να κάνουμε κάτι τέτοιο σήμερα.

Μπορεί να μην είναι η καλύτερη επιλογή, είναι όμως η μόνη αυτή τη στιγμή» τόνισε η ίδια πηγή. Λέγοντας αυτά, γνώριζε βεβαίως ότι τα παλαιότερα επιθετικά ελικόπτερα AH-64A+ Apache που είναι πλέον 25 ετών, και δεν πρόκειται να αναβαθμιστούν, καθώς το σχετικό πρόγραμμά τους ακυρώθηκε για λόγους οικονομίας, ενώ από τα 12 νεότερα AH-64DHA έχουν απομείνει επιχειρησιακά μόνο 8 αφού τα υπόλοιπα έχουν απολεσθεί σε διάφορα δυστυχήματα. Επομένως τα παλαιότερα που έχει σταματήσει η παραγωγή τους σιγά-σιγά μειώνεται η επιχειρησιακή τους αξία, ενώ τα νεότερα είναι απελπιστικά λίγα.

Η ίδια ανώτατη στρατιωτική πηγή, αναφορικώς με το ζήτημα της αναβαθμίσεως των F-16 της ΠΑ, σημείωσε: «Ήλθε η πρόταση από αμερικανικής πλευράς και είναι περί το 1,6 δισ.δολ. Απέχει πολύ από το 1,1 δισ που διαθέτουμε εμείς, αλλά τώρα είμαστε σε συνεχείς διαπραγματεύσεις με την αμερικανική πλευρά, με την οποία διαπραγματευόμαστε συνεχώς, αφού οι αμερικανοί έχουν κάνει «πρόταση πακέτο» χωρίς φυσικά να λαμβάνουν υπόψη τους τυχόν παραμέτρους που εμείς γνωρίζουμε, π.χ. τι απόθεμα ανταλλακτικών διαθέτουμε ήδη, ώστε να αφαιρεθεί το σχετικό ποσό από τη συνολική αμερικανική πρόταση. Περιμένουμε να κλείσει πρώτα το θέμα με το συνολικό πακέτο της αναβαθμίσεως των 85 F-16 σε επίπεδο F-16V (Viper) και μετά θα δούμε το μέλλον των 30 παλαιότερων F-16 block.30 για τα οποία έχουμε αρκετές και σοβαρές προτάσεις. Δεν μπορούμε να τα πωλήσουμε πρώτα και μετά να δούμε την εξέλιξη στην αναβάθμιση» σημείωσε η ίδια πηγή.

Αναφορικώς με το θέμα της εμπλοκής στο πρόγραμμα της Boeing μας ελέχθη ότι η ελληνική εταιρεία επικοινωνεί επισήμως μόνο με την αμερικανική κυβέρνηση, αυτή είναι άλλωστε η έννοια της διακρατικής συμφωνίας καθώς και το ότι η αμερικανική εταιρεία δεν έχει «δικά της» F-15 για να δώσει στην Ελλάδα.