Μπορεί ο πρόεδρος του Ισραήλ R.Revlin να βρίσκεται ήδη στη χώρα του, αλλά υπάρχει μία δημοσιογραφική «ουρά» από την προχθεσινή επίσκεψή του στο Αρχηγείο Στόλου στο Ναύσταθμο Σαλαμίνος, που έχει ιστορικές ναυτικές προεκτάσεις, που αξίζουν να αναφερθούν!

Ο φιλοξενούμενος υψηλός επίσημος έφτασε με την ακολουθία του στο Ναυτικό Πέραμα και εκεί, μαζί με τους Έλληνες επίσημους που τον συνόδευαν, επιβιβάστηκε στην ναυαρχική άκατο του Αρχηγού Στόλου, προκειμένου να τον μεταφέρει με τις αρμόζουσες ναυτικές τιμές και πρωτόκολλο στον έμπροσθεν του ΑΣ προβλήτα. Όπερ και εγένετο βεβαίως.

Η συγκεκριμένη ναυαρχική άκατος λοιπόν, με την ονομασία «ΦΟΙΝΙΞ», έχει τη δική της μοναδική ιστορία! Πρόκειται για μία από τις δύο «κυβερνητικές» ακάτους (κυβερνητική και ναυαρχική), που διέθετε το δεύτερο πολεμικό του Ελληνικού Στόλου, το πρώην ιταλικό καταδρομικό “EUGENIO DI SAVOIA” (C-54), που μεταπολεμικώς εντάχθηκε στη δύναμη του ελληνικού Στόλου, παραχωρηθέν από την Ιταλία στο πλαίσιο των πολεμικών αποζημιώσεων από μέρους της προς τη χώρα μας.

Όταν το καταδρομικό παροπλίστηκε οι δύο προαναφερείσες άκατοι, παρέμειναν στη διάθεση του εκάστοτε Αρχηγού Στόλου. Η συγκεκριμένη δε, που μετέφερε τον Ισραηλινό πρόεδρο και τους άλλους επίσημους στο Αρχηγείο Στόλου, προ λίγων ετών πήρε το δρόμο προς τα ναυπηγεία, όπου συντηρήθηκε και έγινε… «κούκλα»!

Με την ευκαιρία να σημειώσουμε το καταδρομικό “EUGENIO DI SAVOIA” (C-54), συμφώνως με την επίσημη ιστοσελίδα του ΓΕΝ, «Παραχωρήθηκε στην Ελλάδα τον Ιούλιο του 1950 ως μέρος των ιταλικών επανορθώσεων σε αντικατάσταση του τορπιλισθέντος ΕΛΛΗ. Κατασκευάστηκε μεταξύ 1932-35, στα ναυπηγεία Ansaldo της Γένοβας. Από της υψώσεως της Ελληνικής Σημαίας, τον Ιούνιο του 1951, έγινε η έδρα του Αρχηγού του Στόλου. Χρησιμοποιήθηκε για τις επίσημες επισκέψεις του Βασιλέως στην Κωνσταντινούπολη τον Ιούνιο του 1952, στη Γιουγκοσλαβία (Ντουμπρόβνικ) τον Σεπτέμβριο του 1955, στη Γαλλία (Τουλόν) τον Ιούνιο 1956 και στον Λίβανο τον Μάιο του 1958. Το 1959 μεθόρμισε στον όρμο της Σούδας όπου χρησιμοποιήθηκε για έδρα του Ναυάρχου Αρχηγού Κρητικού και Ιονίου Πελάγους (ΑΚΙΠ). Παροπλίσθηκε το 1965 και εκποιήθηκε το 1973».

Να προσθέσουμε ότι στη διάρκεια της δικτατορίας της 21ης Απριλίου, το σκάφος χρησιμοποιήθηκε ως πλωτή ναυτική φυλακή, ενώ εκποιήθηκε το 1973 και ρυμουλκήθηκε στο Κερατσίνι, όπου και κόπηκε σε σκραπ.