Οι σήραγγες των Τεμπών αποτελούν το ακριβότερο έργο στην Ευρώπη, ενώ "τσιμπημένες" εμφανίζονται οι τιμές για τα έργα και στους άλλους τρεις αυτοκινητόδρομους, βάσει των στοιχείων που δίνει το υπουργείο Υποδομών.
Οι συγκρίσεις γίνονται με βάση στοιχεία από την Εγνατία Οδό και τον σχεδόν έτοιμο αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, αλλά και με ανάλογα έργα σε χώρες της ΕΕ, όπως η Γαλλία και η Γερμανία.

Το μέσο κατασκευαστικό κόστος για το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί διαμορφώνεται σε 32 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Αφορά το νέο κομμάτι των 24 χιλιομέτρων με το οποίο παρακάμπτονται τα στενά των Τεμπών και περιλαμβάνει πεδινά τμήματα και τις τρεις δίδυμες σήραγγες με μήκος 2 χιλιομέτρων, 2,7 χιλιομέτρων και 6 χιλιομέτρων ανά ρεύμα κυκλοφορίας.

Η τελευταία, όταν δοθεί στην κυκλοφορία, θα είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων. Το δεύτερο ακριβότερο έργο βρίσκεται στον αυτοκινητόδρομο Α - 41 στη Γαλλία, με σήραγγες μεγάλου μήκους και κόστος 30 εκατομμυρίων το χιλιόμετρο.

Πιο αποκαλυπτική είναι η σύγκριση με τα αντίστοιχα μεγέθη της Εγνατίας Οδού, που κατασκευάστηκε ως κλασικό δημόσιο έργο.

Στον οδικό άξονα των 670 χιλιομέτρων λειτουργούν 73 δίδυμες σήραγγες, με συνολικό μήκος 50 χιλιομέτρων για κάθε ρεύμα κυκλοφορίας.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η σήραγγα του Δρίσκου, με μήκος 4,5 χιλιομέτρων που θα έχει τα πρωτεία ως το 2015.

Το κατασκευαστικό κόστος μόνο για τις σήραγγες κυμαίνεται από 8 έως 30 εκατομμύρια το χιλιόμετρο με βάση τα επίσημα στοιχεία.

Το ίδιο το υπουργείο Υποδομών αποδέχεται ότι το μέσο κόστος της Εγνατίας Οδού ποικίλει από 4,1 έως 15,4 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο ανάλογα με την περιοχή (ανατολικό, κεντρικό και δυτικό τμήμα).

Στους άλλους τρεις αυτοκινητόδρομους το μέσο κόστος κυμαίνεται από 6,6 έως 7,2 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο, όταν σε ανάλογα έργα στη Γαλλία και τη Γερμανία διαμορφώνεται από 5,9 έως 8 εκατομμύρια το χιλιόμετρο.

Είναι ενδεικτικό ότι ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, που υλοποιήθηκε με το σύστημα της συγχρηματοδότησης και δεν αντιμετώπισε ανάλογα προβλήματα μεγάλων καθυστερήσεων και δανεισμού, έχει μέσο κόστος 6,4 εκατομμυρίων ευρώ ανά χιλιόμετρο.