To αντίγραφο του θρυλικού πλοίου της Αργοναυτικής Εκστρατείας πλέει για λίγες μέρες στον Παγασητικό Κόλπο. Εκεί υποδέχεται μαθητές, επισκέπτες και τουρίστες στους οποίους «ξετυλίγει» την ιστορία της, μια μυθική διαδρομή από τις παρυφές του Πηλίου, του βουνού των Κενταύρων, στα ίχνη του Ιάσονα, στην αναζήτησή του για το χρυσόμαλλο δέρας.

Το σκάφος αυτό, πανομοιότυπο αντίγραφο του θρυλικού πλοίου της Αργοναυτικής Εκστρατείας, σε λίγο θα μεταφερθεί σε ειδικό χώρο μέσα στο λιμάνι του Βόλου, όπου θα υποβληθεί σε εργασίες συντήρησης ώστε να μην υποστεί τις φθορές του χρόνου.

Προς το παρόν,  η Αργώ μοιράζει το χρόνο της ανάμεσα στη θάλασσα και στη στεριά, μεταξύ ξενάγησης και συντήρησης, ενώ μόνιμη λύση στο ζήτημα της «φροντίδας» της αλλά και της περισσότερο οργανωμένης προβολής της αναμένεται να δοθεί με τη δημιουργία ενός μουσείου που θα τη φιλοξενήσει. Αυτή είναι και η επιδίωξη της δημοτικής αρχής που έχει προκηρύξει ανοιχτό αρχιτεκτονικό διαγωνισμό προσχεδίων, ο οποίος αφορά την κατάθεση προτάσεων για τη δημιουργία του μουσείου αξιοποίησής της.

«Η συγκεκριμένη πράξη χρηματοδοτείται από την τεχνική βοήθεια του ΕΣΠΑ με 50.000 ευρώ για τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, ποσό που θα αποδοθεί στις προτάσεις που θα κερδίσουν τα τρία πρώτα βραβεία» εξηγεί  ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Φώτης Λαμπρινίδης.

Ο ίδιος γνωστοποιεί ότι, μέχρι τώρα, το αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον ήταν πολύ μεγάλο ενώ κατατέθηκαν δεκάδες προτάσεις από μελετητικά γραφεία και εταιρείες, ακόμη και από το εξωτερικό- συγκεκριμένα από την Ιταλία.

Ο διαγωνισμός λήγει στις 4 Φεβρουαρίου και στο μεταξύ έχει συσταθεί η επιτροπή που θα εξετάσει τις προτάσεις. Σε αυτήν συμμετέχουν τρεις εκπρόσωποι του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ένας εκπρόσωπος της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Βόλου και ένας από το Τμήμα Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η πρόταση που θα κερδίσει το πρώτο βραβείο διατηρεί το δικαίωμα να αναλάβει την αρχιτεκτονική μελέτη συνολικά.

Σε ό,τι αφορά τις περαιτέρω διαδικασίες, η εν λόγω προμελέτη, μαζί με τις υπόλοιπες μελέτες (μουσειολογική, ηλεκτρομηχανολογική, στατική, περιβαλλοντικών επιπτώσεων) θα συμπεριληφθούν σε συνολικό φάκελο ώστε να διεκδικηθεί με αξιώσεις η ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ, το σύμφωνο εταιρικής σχέσης 2014-2020. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Λαμπρινίδη, το γεγονός ότι ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός προσχεδίων χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ δίνει ήδη ένα προβάδισμα για το τελικό έργο.