Μαμάδες-bloggers κατακτούν το διαδίκτυο
«Φλέβα χρυσού» τα γονεϊκά blogs για τις διαφημιστικές
Από την Κέλλυ Φαναριώτη
Μια νέα μέθοδο επικοινωνίας, διασκέδασης, ανταλλαγής εμπειριών αλλά και προβληματισμού, επιλέγουν χιλιάδες σύγχρονοι γονείς, οι οποίοι σπεύδουν στο διαδίκτυο προκειμένου να βρουν τις λύσεις σε ό,τι τους απασχολεί.
Κρατώντας στο ένα χέρι το laptop και στο άλλο το μπιμπερό, οι γονείς, μέσα από τις προσωπικές τους σελίδες στο ίντερνετ, καταγράφουν τους προβληματισμούς τους - από το ψέλλισμα των πρώτων λέξεων και τις παιδικές ασθένειες, μέχρι την πρώτη μέρα στο σχολείο και τους παιδικούς καβγάδες - ανταλλάζουν συμβουλές και μοιράζονται οικογενειακές φωτογραφίες.
Μάλιστα, δεν είναι λίγοι αυτοί που πάνε ένα βήμα πιο πέρα και μέσα από την ανταλλαγή απόψεων και τους σχολιασμούς, μετατρέπονται σε διαχειριστές δημοφιλών ιστοσελίδων με χιλιάδες αναγνώστες και αρκετή διαδικτυακή διαφήμιση.
«Σταρ» του κυβερνοχώρου
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της κας. ’σπας Τσαμαδή, η οποία είναι μητέρα δύο μικρών κοριτσιών και διαχειρίστρια της σελίδας aspaonline, που δημιούργησε το 2008 με σκοπό να καταγράφει και να μοιράζεται με άλλους γονείς όλα όσα ζούσε με τις κόρες της.
«Τη σελίδα μου την ξεκίνησα ως ένα προσωπικό, διαδικτυακό ημερολόγιο. Ένιωθα την ανάγκη να καταγράψω την καθημερινότητά μου με τα παιδιά μου ώστε να θυμάμαι για πάντα αυτές τις στιγμές. Ταυτόχρονα ήθελα αυτό το blog να είναι μια μέρα το δώρο μου στις κόρες μου. Να μπορούν δηλαδή να διαβάσουν όλα αυτά που έκαναν και έλεγαν όταν ήταν μικρά, ώστε να μην ξεθωριάσει ποτέ από τη μνήμη τους η παιδική τους ηλικία», δηλώνει στο parapolitika.gr. «Είναι δύσκολο να μεγαλώνεις παιδιά και κανείς δεν είναι προετοιμασμένος για αυτόν το δύσκολο ρόλο. Ήθελα λοιπόν να ανοίξω ένα διαδικτυακό παράθυρο επικοινωνίας και ανταλλαγής πληροφοριών», συμπληρώνει.
Η ’σπα Τσαμαδή.
Όσο περνούσε ο καιρός, η σελίδα της δεχόταν όλο και περισσότερες επισκέψεις με αποτέλεσμα να προκύψουν νέες γνωριμίες και συνεργασίες που οδήγησαν στη δημιουργία της σελίδας mamadesmpampades. Πρόκειται για μια ιστοσελίδα που ενώνει όλους τους γονείς bloggers κάτω από την ίδια στέγη και μέσω της οποίας έρχονται σε επαφή μεταξύ τους αλλά και με άλλους γονείς που δεν έχουν κάποιο ανάλογο μπλογκ.
Η επιτυχία και αυτής της σελίδας οδήγησε την κα Τσαμαδή και τους συνεργάτες της στο επόμενο επαγγελματικό βήμα: τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης διαδικτυακής πύλης για γονείς ονόματι mikroimegaloi, η οποία συλλέγει, αναλύει και κατηγοριοποιεί περιεχόμενο βοηθώντας τους γονείς να διαβάζουν εύκολα και γρήγορα τις τελευταίες αναρτήσεις όλων σχεδόν των ελληνικών blogs και portals με γονεϊκό περιεχόμενο.
«Η τεχνολογία δίνει πλέον τη δυνατότητα σε οποιονδήποτε, χωρίς να έχει ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις, να αποκτήσει το δικό του blog μέσα σε λίγα λεπτά. Παράλληλα όλο και περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται στο διαδίκτυο για να πάρουν πληροφορίες, να ενημερωθούν και να επικοινωνήσουν. Δε χρειάζεσαι πλέον ούτε καν υπολογιστή, μπορείς να μπαίνεις από το κινητό σου. Τα blogs είναι ο σύγχρονος τρόπος επικοινωνίας που δίνει φωνή σε όλους. Στην Αμερική σχεδόν 1 στις 8 μαμάδες έχει το δικό της blog», αναφέρει.
Παρόμοια είναι και η περίπτωση της κας Ολίβιας Γραβρίλη, η οποία δημιούργησε το δικό της μπλογκ μόλις έμεινε έγκυος και σήμερα έχει περισσότερους από 200.000 μοναδικούς επισκέπτες μηνιαίως. «Ήμουν blogger και video blogger για αρκετά χρόνια. Όταν έμεινα έγκυος στην κόρη μου, η αυθόρμητη σκέψη μου ήταν να φτιάξω άλλο ένα blog με τίτλο "Είμαι έγκυος" όπου θα καταγράφω όλα όσα θα βίωνα στην εγκυμοσύνη μου. Στην αρχή το διάβαζαν οι φίλοι και οι γνωστοί, σιγά σιγά όμως η παρέα μεγάλωνε όλο και περισσότερο», αναφέρει.
Στη συνέχεια δημιούργησε μια σελίδα στο facebook με τίτλο "Ελληνίδες Μαμάδες", η ανταπόκριση της οποίας ήταν ιδιαίτερα θερμή.
Η Ολίβια Γαβρίλη με τα παιδιά της.
«Η απήχηση του κόσμου στο εγχείρημά μου μεγάλωνε ολοένα και περισσότερο και κάπως έτσι το μπλογκ μου το οποίο μόλις γέννησα ονόμασα "Είμαι μαμά" ,σταμάτησε να είναι μόνο το προσωπικό μου ημερολόγιο και έγινε το σημείο συνάντησης όλων των μαμάδων. Μέσα από αυτή τη σελίδα μοιράζονται τις ιστορίες τους, τις απορίες τους, τους προβληματισμούς τους και διαβάσουν τα σχόλια άλλων γονέων. Είναι μοναδικό αυτό που γίνεται στο "Είμαι μαμά". Το αποδεικνύουν άλλωστε και οι μαμαδο-συναντήσεις μας μιας και δεν μένουμε μόνο online αλλά πραγματοποιούμε συνεχώς συναντήσεις, Μάλιστα, η πιο πρόσφατη ξεπέρασε τα 1000 άτομα», εξηγεί.
Έσοδα
Η επιρροή των bloggers στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης και της καταναλωτικής συμπεριφοράς φαίνεται να κεντρίζει το ενδιαφέρον των διαφημιστικών εταιριών, οι οποίες έχουν στραφεί σχεδόν αποκλειστικά στο διαδίκτυο, αφήνοντας δεύτερη και καταϊδρωμένη την τηλεόραση.
Σύμφωνα έρευνα της εταιρίας BlogHer που εδρεύει στη Νέα Υόρκη, οι μητέρες εμπιστεύονται περισσότερο τα προϊόντα που διαφημίζονται στα μπλογκ άλλων γονέων παρά εκείνα που βλέπουν στην τηλεόραση και τα έντυπα. Κάπως έτσι ξεκινά η σχέση των γονέων-μπλόγκερ με διάφορες επιχειρήσεις, επιτρέποντας στους πρώτους να «εξαργυρώσουν» την επιτυχία της σελίδας τους.
«Το blogging μπορεί πράγματι να αποτελέσει πηγή εσόδων για οποιονδήποτε ασχοληθεί σοβαρά με αυτό. Ωστόσο, η αντίληψη που υπάρχει ότι φτιάχνεις ένα blog και τον επόμενο μήνα αρχίζεις ως διά μαγείας να εισπράττεις κέρδη, είναι εσφαλμένη. Όπως όλα τα νέα ξεκινήματα, έτσι και το blogging θέλει συστηματική προσπάθεια, συνέχεια και συνέπεια. Πρέπει να είσαι διατεθειμένος να μαθαίνεις, να διαβάζεις, να μοιράζεσαι. Πρέπει να κάνεις αυτό που κάνεις με αγάπη και χωρίς να κοιτάς τα αποτελέσματα - τουλάχιστον στην αρχή. Τα έσοδα θα έρθουν για όποιον το επιθυμεί, εφόσον αναπτύξει το blog του και ταυτόχρονα προσφέρει ο ίδιος στη διαδικτυακή κοινότητα», υπογραμμίζει η κα. Τσαμαδή.