Του Θανάση Φουσκίδη, εφημερίδα Παραπολιτικά

Οταν πριν από μερικά χρόνια η Αφροδίτη αλ Σάλεχ έπαιζε δεύτερους και τρίτους ρόλους σε σίριαλ μέτριας κατά βάση τηλεθέασης και ήταν γνωστή στο ευρύ κοινό ως σέξι «Λάρα Κροφτ» από την. αλήστου μνήμης γυμνή φωτογράφισή της, ουδείς περίμενε ότι θα ερχόταν μια μέρα που θα βρισκόταν, έστω και από σπόντα, στο επίκεντρο της πολιτικής επικαιρότητας. Κι όμως, από τότε έχει κυλήσει πολύ νερό στ' αυλάκι, με τη γοητευτική ηθοποιό να αφήνει τα τηλεοπτικά πλατό και, αξιοποιώντας τις διόλου ευκαταφρόνητες σπουδές της (ψυχολόγος και πολιτική επιστήμων), να ασχολείται με τον τομέα της επικοινωνίας. Ετσι, σε αντίθεση με το παρελθόν της στην υποκριτική, βρέθηκε πρωταγωνίστρια σε πολιτικά γραφεία κορυφαίων εκπροσώπων του κοινοβουλευτικού σκηνικού.

ΤΑ ΕΝΣΗΜΑ. Φυσικά, το μικρόβιο της πολιτικής υπήρχε από παλιά μέσα της, αφού η πρώτη της. φορά ήταν μέσω της συμμετοχής της στο ψηφοδέλτιο του Γρηγόρη Ψαριανού για την Περιφέρεια Αττικής στις εκλογές του 2010 (ο συνδυασμός είχε στηριχθεί από τη ΔΗΜ.ΑΡ.). Ωστόσο, πριν αλέκτορα φωνήσαι, φαίνεται πως αποφάσισε να αλλάξει ρότα προς την πλευρά του ΠΑΣΟΚ. Ο πρώτος καρπός του φλερτ της με το τότε αυτοδύναμο κόμμα του Γιώργου Παπανδρέου ήταν η πρόσληψή της στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ως συμβούλου του πρώην υφυπουργού Σπύρου Βούγια. Το γεγονός αυτό προκάλεσε καυστικά σχόλια από μερίδα των μέσων ενημέρωσης, αλλά και από πολιτικά κέντρα εντός και εκτός ΠΑΣΟΚ, που στέκονταν ιδιαίτερα στο ύψος των απολαβών της. Η μελαχρινή Αφροδίτη έσπευσε τότε να απαντήσει, αν και ετεροχρονισμένα, πως παρείχε τις υπηρεσίες της με μισθό μόλις 942 ευρώ μηνιαίως. Και μπορεί η θητεία της στο πλευρό του κ. Βούγια να τελείωσε άδοξα και προ του αναμενόμενου, όμως οι ισχυρές φιλίες που είχε δημιουργήσει στο άλλοτε κραταιό Κίνημα, αλλά και η εμπιστοσύνη με την οποία είχαν προλάβει να την περιβάλουν υψηλά ιστάμενα στελέχη του αποδείχθηκαν αρκετά για να της εξασφαλίσουν τα επόμενα ένσημά της και να της δώσουν την ευκαιρία να ξεκινήσει μια νέα καριέρα.

Ετσι, η δεσποινίδα Αλ Σάλεχ ανέλαβε εκπομπή στην κρατική τηλεόραση με θέμα τη ζωή και τις δραστηριότητες των εν Ελλάδι μεταναστών. Μαζί, όμως, με την παρθενική της τηλεοπτική απόπειρα (σε διαφορετικό πόστο από αυτό της ηθοποιού) ήρθε ένα νέο κύμα αρνητικών δημοσιευμάτων για εκείνη, που και πάλι σχετιζόταν με το μισθολογικό καθεστώς κάτω από το οποίο εργαζόταν στην ΕΡΤ, αλλά και το κόστος του κάθε επεισοδίου (14.000 ευρώ). Εκείνη υποστήριξε ότι ο μισθός της δεν ξεπερνούσε τα 800 ευρώ και το κόστος για κάθε εκπομπή αφορούσε αποκλειστικά την παραγωγή και τη διοίκηση του εθνικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα. Μετά από όλα αυτά, το εν λόγω πρόγραμμα εγκαταλείφθηκε με συνοπτικές διαδικασίες, με αποτέλεσμα η κυρία Αλ Σάλεχ να εξαφανιστεί για ένα διάστημα από τα «πράσινα» δρώμενα.

SOCIAL MEDIA. Ωστόσο, όπως έδειξε η Ιστορία, η Αφροδίτη ήταν πολύ σκληρή για να αφήσει στην άκρη το πάθος της για την πολιτική και με αργά, αλλά σταθερά βήματα κατάφερε να παρεισφρήσει στο περιβάλλον του Ευάγγελου Βενιζέλου, ο οποίος στο μεταξύ είχε διαδεχθεί τον Γιώργο Παπανδρέου στο προεδρικό γραφείο της Ιπποκράτους. Ο τελευταίος, αφού πληροφορήθηκε το ταλέντο της στην επικοινωνία, αλλά και τα πολυσυζητημένα σχόλιά της στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, αποφάσισε να την εντάξει στο επιτελείο του, αναθέτοντάς της (μεταξύ άλλων) τον τομέα των social media. Οπως αναμενόταν, η εμπλοκή της στα κοινά του ΠΑΣΟΚ δεν πέρασε αβρόχοις ποσίν από τον παραδοσιακό κομματικό πυρήνα, με αναφορές στα «γυμνά» της πεπραγμένα, καθώς και στον θόρυβο που είχε προκληθεί με την εκπομπή της στην ΕΡΤ και την παρουσία της στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Βέβαια, δεν ήταν λίγες οι φορές που και η ίδια, ως άριστη γνώστρια του επικοινωνιακού παιχνιδιού, φρόντιζε να στρέφει πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας. Χαρακτηριστικές ήταν οι αναρτήσεις στο twitter για τη Χρυσή Αυγή, οι οποίες είχαν έντονα στοιχεία σάτιρας και ειρωνείας. «Τι λέει αυτός που δεν του σηκώνεται;» είχε γράψει για παράδειγμα όταν ο Γιώργος Γερμενής είχε πει το περιβόητο «εγέρθητι». Ομως, οι σχετικές τοποθετήσεις δεν τύχαιναν πάντοτε θερμής υποδοχής από τους «συντρόφους» της, αφού δεν ήταν λίγοι αυτοί που έλεγαν πως «δεν είναι δυνατόν μια στενή συνεργάτιδα του προέδρου να αντιμετωπίζει ένα τόσο επικίνδυνο φαινόμενο με κορώνες που θυμίζουν επιθεώρηση (σ.σ.: παραπέμποντας στην καριέρα της ως ηθοποιού)».

ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΦΙΛΙΕΣ. Σήμερα, η κυρία Αλ Σάλεχ είναι πολύ κοντά με τον Λεωνίδα Γρηγοράκο, ενώ η έκπληξη σε ό,τι αφορά τους συνομιλητές της από το πολιτικό πεδίο είναι η αμοιβαία εκτίμηση που υπάρχει με τον Πέτρο Τατσόπουλο.

Η καλή της σχέση με τον τελευταίο είχε ξεκινήσει την εποχή που ο ανεξάρτητος βουλευτής δεχόταν επίθεση για τον τρόπο που είχε προσεγγίσει τα πορτρέτα των ηρώων της ελληνικής επανάστασης. Η επικοινωνιολόγος του κ. Βενιζέλου είχε πάρει τότε το μέρος του, με τον «ιππότη» Τατσόπουλο να της ανταποδίδει τη φιλοφρόνηση, όταν εκείνη βρέθηκε στο στόχαστρο προσκείμενων στη Ν.Δ. εφημερίδων.

Η καλλιτεχνική νιότη είναι παρελθόν

Εσχάτως η Αφροδίτη αλ Σάλεχ άπλωσε τα δίχτυα της πάνω και από την Κουμουνδούρου, καθώς, ξεχνώντας μια και καλή τις πέραν του ΠΑΣΟΚ αριστερές πεποιθήσεις της, είπε την περιβόητη φράση περί μετακόμισής της στο Παρίσι, στην περίπτωση που ο ΣΥΡΙΖΑ έπαιρνε την εξουσία. Κύκλοι του Αλέξη Τσίπρα εξέφρασαν την απορία τους για την ατάκα αυτή, υπενθυμίζοντας με νόημα πως το κόμμα την είχε στηρίξει δημόσια, όταν κάποιοι ασκούσαν σκληρή κριτική στο πρόσωπό της. Το μόνο βέβαιο, πάντως, είναι πως η Αφροδίτη (που δεν σταματάει να λέει ότι στις φλέβες της κυλάει καθαρά ελληνικό αίμα, με το επίθετό της να έχει τις ρίζες του στη Συρία, όπου εργαζόταν ο πατέρας της ως γιατρός) επιχείρησε πριν από λίγο καιρό μια θαρραλέα αλλαγή στην εμφάνισή της, με στόχο να καταδείξει ότι οι μέρες της καλλιτεχνικής νιότης της πέρασαν ανεπιστρεπτί. Αφενός, έκοψε τα μαλλιά της σε αγορίστικο στυλ και, αφετέρου, στις δημόσιες εμφανίσεις της όχι μόνο είναι εμφανώς αμακιγιάριστη, αλλά και ενδυματολογικά είναι παρασάγγας πιο λιτή και σπορ.