NIVO “Back to the roots”
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αγία Βαρβάρα
Η πληθωρική περσόνα του NiVO τον οδήγησε σε καλλιτεχνική καταξίωση όχι μόνο στη δισκογραφία και τη μουσική αλλά και στον χώρο της 7ης τέχνης, μιλάει στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ, στον Γιάννη Ξυνόπουλο.
O NiVO ή αλλιώς Νίκος Βουρλιώτης πέρασε διά πυρός και σιδήρου για να κατοχυρώσει τη μουσική του άποψη, επηρεάζοντας τους νεότερους μουσικούς της ελληνικής hip hop σκηνής.
Σοβαρός, με όραμα για τη μουσική και χωρίς να προκαλεί με την προσωπική του ζωή, κατάφερε με σκληρή δουλειά να κάνει τα όνειρά του πραγματικότητα.
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αγία Βαρβάρα, κάνοντας τα πρώτα του καλλιτεχνικά βήματα ως σκιτσογράφος και γελοιογράφος για εφημερίδες και περιοδικά. Στις αρχές των ’90s δημιουργεί μαζί με τον Μιχάλη Παπαθανασίου το μουσικό συγκρότημα Goin᾽ Through και γρήγορα μεταμορφώνεται σε έναν ραπ «σούπερ ήρωα» με το όνομα NiVO.
Η πληθωρική του περσόνα τον οδηγεί σε σπουδαίες διακρίσεις και καλλιτεχνική καταξίωση όχι μόνο στον χώρο της δισκογραφίας και της μουσικής αλλά και στον χώρο της 7ης τέχνης, κάνοντας μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες ως ηθοποιός.
Είναι ιδιοκτήτης της δισκογραφικής εταιρείας «Family The Label» και αιρετός στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές, βγαίνοντας πρώτος σε ψήφους στην Αγία Βαρβάρα.
ΝΕΟ SINGLE
Αυτές τις μέρες βγαίνει το νέο single των Goin᾽ Through με τίτλο «ΕΥΡΩ 2019», βασισμένο σε παλαιότερη ιδέα πάνω στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα, στην πολιτική αλλά και προπομπός του καινούργιου τους άλμπουμ «ISO 9001».
Τελικά, το δημοφιλές συγκρότημα άντεξε στον χρόνο;
«Εξελιχθήκαμε και προσαρμοστήκαμε στις τεκτονικές αλλαγές της μουσικής βιομηχανίας», απαντά ο ιδρυτής του γκρουπ, τονίζοντας πως φέτος κλείνουν 25 χρόνια δισκογραφικής παρουσίας με τριψήφιο αριθμό τραγουδιών.
«Κάποια θεωρούνται πλέον κλασικά. Οχι μόνο για το είδος τους, αλλά για την ελληνική δισκογραφία και μουσική γενικότερα», συμπληρώνει. Αν και εκπροσωπεί το σύγχρονο hip hop, έχει συνεργαστεί σχεδόν με όλα τα μεγάλα ονόματα της ελληνικής μουσικής.
Θυμάται την καταλυτική συνεργασία με τον Βλάσση Μπονάτσο το 1995 στο «Γαρύφαλλε, Γαρύφαλλε». «Μετά την τεράστια επιτυχία του, μας προσέγγισαν πολλοί καλλιτέχνες για συνεργασίες. Κάθε μία έφερνε νέες προτάσεις.
Ήμασταν θετικοί απέναντι στη νέα πραγματικότητα, αφού το είδος μας ήταν δύσκολο να υιοθετηθεί από την ελληνική αγορά και χρειαζόταν βοήθεια κυρίως στην επικοινωνία».
Τον έχουμε δει όμως και στον κινηματογράφο
«Ήρθε μέσα από τη μουσική. Ολα ξεκίνησαν από μία ιδέα του Βασίλη Κατσίκη, σεναριογράφου και σκηνοθέτη στην ταινία “Λούφα και Απαλλαγή - Ι4”. Στα αρχικά πλάνα της ταινίας ήταν το τραγούδι των τίτλων καθώς και το soundtrack από τους Goin᾽ Through και το Family, δηλαδή τους υπόλοιπους καλλιτέχνες της εταιρείας μας.
Κάποια στιγμή στα γυρίσματα της ταινίας μου πρότεινε έναν ρόλο σε μια μικρή σκηνή. Eτσι βρέθηκα να ενσαρκώνω τον λοχία Καρασαββίδη» μας λέει.
Ο Ν. Βουρλιώτης είναι πρώτος δημοτικός σύμβουλος στην Αγία Βαρβάρα «την παλιά (του) γειτονιά». Για το πώς τα κατάφερε και τι του ζήτησαν οι ψηφοφόροι, απαντά:
«Είναι μεγάλη η συγκίνηση που με τίμησε τόσο ο κόσμος. Καθώς δεν έκανα κάποια προεκλογική καμπάνια, θεωρώ ότι εκτιμήθηκε η διαχρονική μου αγάπη για την Αγία Βαρβάρα. Οπως δεν την ξέχασα, έτσι δεν με ξέχασε. Δεν σκοπεύω να είμαι κομπάρσος και θα εργαστώ σκληρά για τον πολιτισμό».
Στη σκιά του Γιώργου Ζαμπέτα και του Γρηγόρη Μπιθικώτση
Μιλώντας για τον ρόλο που έχει παίξει το λαϊκό τραγούδι στη μουσική του, περιγράφει πως η γειτονιά του αρχικά χαρακτηρίστηκε, τοπογραφικά, από τη θέση της στο δυτικό μέρος της Αττικής, και καλλιτεχνικά από τα τραγούδια που της έδωσαν ταυτότητα.
«Δεν θα μπορούσα να μείνω ανεπηρέαστος μεγαλώνοντας δίπλα στο Αιγάλεω, όπου δεσπόζει ακόμα η σκιά του μεγάλου Γιώργου Ζαμπέτα, ή του Γρηγόρη Μπιθικώτση, με τραγούδια που ταυτίστηκαν με πειραιώτικες γειτονιές: Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Κοκκινιά. Στους δίσκους μας υπάρχουν τραγούδια που αποδίδουν τιμές σε αυτό το ρεπερτόριο».
Για τα μουσικά ριάλιτι
Θεωρεί οξύμωρο ότι υπάρχει αρνητική κριτική και παράλληλα υψηλή τηλεθέαση.
«Τα παρακολούθησα σχεδόν όλα τον τελευταίο καιρό, αν και ο τίτλος ριάλιτι δεν ταιριάζει πλέον στο format που έχουν διαμορφώσει. Δεν έχουν καμία σχέση με τις παλαιότερες εκπομπές. Πλέον μιλάμε για νέα, “ρετουσαρισμένα”, πιο ώριμα τηλεοπτικά προϊόντα, που αναδεικνύουν το πραγματικό ζητούμενο: το ταλέντο».
Συμβουλεύει τους νέους να μην τα παίρνουν όλα υπερβολικά σοβαρά, ούτε όμως και αψήφιστα. Να μην απέχουν. Να προσφέρουν στην κοινωνία, να μην κατευθύνονται και να είναι ενεργοί και ενημερωμένοι πολίτες.
Για εκείνον η νέα γενιά κινείται στα όρια
Κάποιοι καλλιτέχνες του hip-hop και όχι μόνο συχνά εκμεταλλεύονται αυτά τα όρια, στέλνοντας, δυστυχώς, λάθος μηνύματα και προβάλλοντας λάθος πρότυπα.
Επικροτεί τη διάθεση για διεύρυνση των ορίων και εξέλιξη -όσο αυτή δεν βλάπτει την κοινωνία- και απορρίπτει την άκρατη εμπορευματοποίηση και έλλειψη ηθών, αξιών και οράματος.
*Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ (29/06/2019), στον πολιτισμό του ένθετου Secret.