Φωτεινή Βελεσιώτου στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ»: Με προσβάλλει η τραπ, είναι κατακρεούργηση της µουσικής
Η Φωτεινή Βελεσιώτου μιλά στο Secret των ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΩΝ και τον Γιάννη Ξυνόπουλο για το λαϊκό τραγούδι, την αθηναϊκή νύχτα, την πορεία της στο μπάσκετ, αλλά και το παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου, που ολοκληρώθηκε πρόσφατα
Πιο λαµπερή από ποτέ, η λαϊκή τραγουδίστρια Φωτεινή Βελεσιώτου ενθουσίασε το κοινό στις χειµερινές εµφανίσεις της στο «Ιλιον Plus» στην Αθήνα, µε τραγούδια από την προσωπική της δισκογραφία και από το κλασικό ρεµπέτικο ή αγαπηµένα τραγούδια των Ζαµπέτα, Πάνου, Πλέσσα, Σπανού κ.ά.
«Η πρεµιέρα µας (σ.σ.: 9 ∆εκεµβρίου) είχε πολύ κόσµο και περάσαµε πάρα πολύ όµορφα, έπειτα από δύο χρόνια καραντίνας. Συγκινήθηκα!», εκµυστηρεύεται στο «Secret». Ισως τελικά φέτος να είναι και η... χρονιά της; «Προσπάθησα πολύ να παρουσιάσω ένα όµορφο πρόγραµµα, γιατί αυτό που κάνω το γουστάρω. Βγαίνει αβίαστα και γι’ αυτό είναι πολύ όµορφο. Είναι ένα πρόγραµµα µε χορευτικά τραγούδια που δεν είχα ξανακάνει ποτέ, αλλά πλέον ήρθε η ώρα και όλος ο κόσµος στο µαγαζί γίνεται µία παρέα µαζί µας».
Παρατηρούµε µια στροφή στη νυχτερινή Αθήνα. Ο κόσµος γυρίζει στα µικρά σχήµατα και µαγαζιά. «Η καλύτερη ατµόσφαιρα νοµίζω ότι γίνεται σε αυτούς τους χώρους, στα µικρά µαγαζιά, όπου µπορείς να δεις στα µάτια τον άνθρωπο που έρχεται να µας ακούσει και αυτό για µένα είναι σπουδαίο. Στις µεγάλες σκηνές χάνεσαι, χάνεις την οπτική επαφή.
∆εν µπορείς να είσαι κοντά, όσο και να θες. Και να προσπαθείς, δεν µπορείς να το πετύχεις, δεν γίνεται», λέει. Τα τελευταία χρόνια βλέπουµε την τηλεόραση να αγκαλιάζει το ελληνικό λαϊκό τραγούδι, ενώ το ραδιόφωνο δεν του φέρεται όπως θα έπρεπε.
«Σχεδόν κανένα ραδιόφωνο δεν παίζει παλιά λαϊκά τραγούδια και έχουν αγκαλιάσει το νέο ελληνικό τραγούδι (σ.σ.: ποπ επιτυχίες). Μπορεί γι’ αυτούς να κάνουν καλά, αλλά ο κόσµος θέλει να ακούσει και άλλα πράγµατα, που τα έχει ξεχάσει, που τον έχουν σηµαδέψει, τον έχουν κάνει να κλάψει, να γελάσει». Σε τελευταία συνέντευξή της είχε παραδεχτεί την αγάπη της για το µπάσκετ και τον αθλητισµό γενικότερα. «Στα νιάτα µου έπαιζα µπάσκετ για 15 χρόνια σε οµάδες της Θεσσαλονίκης. Σταµάτησα γιατί έµεινα έγκυος στον γιο µου. ∆εν είχα κάπου να τον αφήσω για να µπορώ να συνεχίσω τις προπονήσεις και να συµµετέχω σε αγώνες. Ολα ξεκινάνε και κάποια στιγµή σταµατούν και έρχονται άλλα πράγµατα, αλλά έτσι είναι η ζωή. Τώρα δεν µπορώ να πω ότι ξαναξεκινάω το µπάσκετ».
Το Μουντιάλ
Είχε πει ότι είναι γενικότερα φίλαθλος, και µάλιστα αποκάλυψε ότι παρακολουθεί το Μουντιάλ. «Στο Μουντιάλ υποστήριζα τη Βραζιλία, αλλά αποκλείστηκε, οπότε άλλαξα οµάδα και ήµουν Μαρόκο», απάντησε γελώντας. «Είµαι φίλαθλος, δεν είµαι οπαδός. Μου αρέσουν οι οµάδες που παίζουν επιθετικό ποδόσφαιρο. Παρακολουθώ Μουντιάλ. Αρκεί να σας πω ότι η τηλεόραση έπαιζε µια εκποµπή στην οποία συµµετείχα κι εγώ έβλεπα Μουντιάλ. Πιο συγκεκριµένα, συµµετείχα στη µουσική εκποµπή ''Η αυλή των χρωµάτων” στην ΕΡΤ και δεν την είδα, όµως θα τη δω κάποια στιγµή. Μάλιστα, µαλώναµε µε µια φίλη µου, γιατί αυτή ήθελε να δει την εκποµπή και εγώ ήθελα να δω Μουντιάλ. Τελικά υπερίσχυσε η δική µου γνώµη και είδα το παιχνίδι Γαλλία - Αγγλία, όπου πέρασε η Γαλλία».
Αυτό το χρονικό διάστηµα η Φωτεινή Βελεσιώτου έχει κυκλοφορήσει δύο δίσκους, έναν προσωπικό και έναν µε επιλογές από κλασικά λαϊκά τραγούδια. Τον προσωπικό δίσκο µε τίτλο «Αδεια ρούχα», σε στίχους του Κώστα Φασούλα και µουσική της Σοφίας Νάτσιου, και ένα τραγούδι µεµονωµένο, τη «Ρητορική», µιας σπουδαίας τραγουδοποιού από τη Θεσσαλονίκη, της Χριστιάνας Καλατζόγλου, αλλά, όπως λέει, έρχονται κι άλλα! «Εχει κυκλοφορήσει και ο “Επιτάφιος”, σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου και µουσική του Μίκη Θεοδωράκη, σε ψηφιακή µορφή, και θα βγει και σε βινύλιο 33 στροφών.
Στόχος µου είναι στο άµεσο µέλλον να κυκλοφορήσουν και ηχογραφήσεις µε 19 ρεµπέτικα τραγούδια. Είναι καινούργιες εκτελέσεις, αλλά µε παλιό ήχο, γιατί παίξαµε όλοι µαζί στο στούντιο. Παλιά ρεµπέτικα τραγούδια που αγαπώ και ήθελα να τα τραγουδήσω µε µια δική µου προσέγγιση. ∆εν τα πειράξαµε καθόλου, απλώς προσπαθήσαµε να είµαστε πιστοί στην πρώτη εκδοχή».
«Χάλια»
Πολύς λόγος τα τελευταία χρόνια γίνεται για τη µουσική τραπ, αλλά δεν την αγγίζει καθόλου. «Είναι αίσχος οι στίχοι. Με προσβάλλει αυτή η µουσική και νοµίζω ότι προσβάλλει πολύ κόσµο της γενιάς µου, και όχι µόνο. ∆υστυχώς, τα νέα παιδιά -και το µαθαίνω από φίλες µου καθηγήτριες σε σχόλια- ακούνε µόνο αυτό και όσα δεν ακούν αυτήν τη µουσική µπαίνουν απλώς στο σύστηµα και ακολουθούν, για να είναι στην οµάδα και να µην τα διώξουν. Πρόκειται για την κατακρεούργηση της µουσικής αυτό το πράγµα που ακούνε. Χάλια».
Η ίδια είχε πάρει µια πολύ δυνατή ώθηση από το τραγούδι «Μέλισσες»... «Αυτό το τραγούδι µε ακολουθεί. Γράφτηκε το 2007 και από τότε δεν µπόρεσα να το αφαιρέσω από κανένα πρόγραµµα. Μάλιστα, µία φορά είχα κάνει ένα αφιέρωµα στη Σωτηρία Μπέλλου και στο τέλος µε ρώτησαν: “Τις µέλισσες θα τις πείτε;”, οπότε απάντησα “δεν πρόλαβε να της πει η Σωτηρία Μπέλλου”», είπε γελώντας.
Δημοσιεύτηκε στο Secret των ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΩΝ στις 23/12
«Η πρεµιέρα µας (σ.σ.: 9 ∆εκεµβρίου) είχε πολύ κόσµο και περάσαµε πάρα πολύ όµορφα, έπειτα από δύο χρόνια καραντίνας. Συγκινήθηκα!», εκµυστηρεύεται στο «Secret». Ισως τελικά φέτος να είναι και η... χρονιά της; «Προσπάθησα πολύ να παρουσιάσω ένα όµορφο πρόγραµµα, γιατί αυτό που κάνω το γουστάρω. Βγαίνει αβίαστα και γι’ αυτό είναι πολύ όµορφο. Είναι ένα πρόγραµµα µε χορευτικά τραγούδια που δεν είχα ξανακάνει ποτέ, αλλά πλέον ήρθε η ώρα και όλος ο κόσµος στο µαγαζί γίνεται µία παρέα µαζί µας».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Παρατηρούµε µια στροφή στη νυχτερινή Αθήνα. Ο κόσµος γυρίζει στα µικρά σχήµατα και µαγαζιά. «Η καλύτερη ατµόσφαιρα νοµίζω ότι γίνεται σε αυτούς τους χώρους, στα µικρά µαγαζιά, όπου µπορείς να δεις στα µάτια τον άνθρωπο που έρχεται να µας ακούσει και αυτό για µένα είναι σπουδαίο. Στις µεγάλες σκηνές χάνεσαι, χάνεις την οπτική επαφή.
∆εν µπορείς να είσαι κοντά, όσο και να θες. Και να προσπαθείς, δεν µπορείς να το πετύχεις, δεν γίνεται», λέει. Τα τελευταία χρόνια βλέπουµε την τηλεόραση να αγκαλιάζει το ελληνικό λαϊκό τραγούδι, ενώ το ραδιόφωνο δεν του φέρεται όπως θα έπρεπε.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Σχεδόν κανένα ραδιόφωνο δεν παίζει παλιά λαϊκά τραγούδια και έχουν αγκαλιάσει το νέο ελληνικό τραγούδι (σ.σ.: ποπ επιτυχίες). Μπορεί γι’ αυτούς να κάνουν καλά, αλλά ο κόσµος θέλει να ακούσει και άλλα πράγµατα, που τα έχει ξεχάσει, που τον έχουν σηµαδέψει, τον έχουν κάνει να κλάψει, να γελάσει». Σε τελευταία συνέντευξή της είχε παραδεχτεί την αγάπη της για το µπάσκετ και τον αθλητισµό γενικότερα. «Στα νιάτα µου έπαιζα µπάσκετ για 15 χρόνια σε οµάδες της Θεσσαλονίκης. Σταµάτησα γιατί έµεινα έγκυος στον γιο µου. ∆εν είχα κάπου να τον αφήσω για να µπορώ να συνεχίσω τις προπονήσεις και να συµµετέχω σε αγώνες. Ολα ξεκινάνε και κάποια στιγµή σταµατούν και έρχονται άλλα πράγµατα, αλλά έτσι είναι η ζωή. Τώρα δεν µπορώ να πω ότι ξαναξεκινάω το µπάσκετ».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Το Μουντιάλ
Είχε πει ότι είναι γενικότερα φίλαθλος, και µάλιστα αποκάλυψε ότι παρακολουθεί το Μουντιάλ. «Στο Μουντιάλ υποστήριζα τη Βραζιλία, αλλά αποκλείστηκε, οπότε άλλαξα οµάδα και ήµουν Μαρόκο», απάντησε γελώντας. «Είµαι φίλαθλος, δεν είµαι οπαδός. Μου αρέσουν οι οµάδες που παίζουν επιθετικό ποδόσφαιρο. Παρακολουθώ Μουντιάλ. Αρκεί να σας πω ότι η τηλεόραση έπαιζε µια εκποµπή στην οποία συµµετείχα κι εγώ έβλεπα Μουντιάλ. Πιο συγκεκριµένα, συµµετείχα στη µουσική εκποµπή ''Η αυλή των χρωµάτων” στην ΕΡΤ και δεν την είδα, όµως θα τη δω κάποια στιγµή. Μάλιστα, µαλώναµε µε µια φίλη µου, γιατί αυτή ήθελε να δει την εκποµπή και εγώ ήθελα να δω Μουντιάλ. Τελικά υπερίσχυσε η δική µου γνώµη και είδα το παιχνίδι Γαλλία - Αγγλία, όπου πέρασε η Γαλλία».Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αυτό το χρονικό διάστηµα η Φωτεινή Βελεσιώτου έχει κυκλοφορήσει δύο δίσκους, έναν προσωπικό και έναν µε επιλογές από κλασικά λαϊκά τραγούδια. Τον προσωπικό δίσκο µε τίτλο «Αδεια ρούχα», σε στίχους του Κώστα Φασούλα και µουσική της Σοφίας Νάτσιου, και ένα τραγούδι µεµονωµένο, τη «Ρητορική», µιας σπουδαίας τραγουδοποιού από τη Θεσσαλονίκη, της Χριστιάνας Καλατζόγλου, αλλά, όπως λέει, έρχονται κι άλλα! «Εχει κυκλοφορήσει και ο “Επιτάφιος”, σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου και µουσική του Μίκη Θεοδωράκη, σε ψηφιακή µορφή, και θα βγει και σε βινύλιο 33 στροφών.
Στόχος µου είναι στο άµεσο µέλλον να κυκλοφορήσουν και ηχογραφήσεις µε 19 ρεµπέτικα τραγούδια. Είναι καινούργιες εκτελέσεις, αλλά µε παλιό ήχο, γιατί παίξαµε όλοι µαζί στο στούντιο. Παλιά ρεµπέτικα τραγούδια που αγαπώ και ήθελα να τα τραγουδήσω µε µια δική µου προσέγγιση. ∆εν τα πειράξαµε καθόλου, απλώς προσπαθήσαµε να είµαστε πιστοί στην πρώτη εκδοχή».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Χάλια»
Πολύς λόγος τα τελευταία χρόνια γίνεται για τη µουσική τραπ, αλλά δεν την αγγίζει καθόλου. «Είναι αίσχος οι στίχοι. Με προσβάλλει αυτή η µουσική και νοµίζω ότι προσβάλλει πολύ κόσµο της γενιάς µου, και όχι µόνο. ∆υστυχώς, τα νέα παιδιά -και το µαθαίνω από φίλες µου καθηγήτριες σε σχόλια- ακούνε µόνο αυτό και όσα δεν ακούν αυτήν τη µουσική µπαίνουν απλώς στο σύστηµα και ακολουθούν, για να είναι στην οµάδα και να µην τα διώξουν. Πρόκειται για την κατακρεούργηση της µουσικής αυτό το πράγµα που ακούνε. Χάλια».Η ίδια είχε πάρει µια πολύ δυνατή ώθηση από το τραγούδι «Μέλισσες»... «Αυτό το τραγούδι µε ακολουθεί. Γράφτηκε το 2007 και από τότε δεν µπόρεσα να το αφαιρέσω από κανένα πρόγραµµα. Μάλιστα, µία φορά είχα κάνει ένα αφιέρωµα στη Σωτηρία Μπέλλου και στο τέλος µε ρώτησαν: “Τις µέλισσες θα τις πείτε;”, οπότε απάντησα “δεν πρόλαβε να της πει η Σωτηρία Μπέλλου”», είπε γελώντας.
Δημοσιεύτηκε στο Secret των ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΩΝ στις 23/12
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.