Αλλες δύο αποφάσεις του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου έρχονται να πιστοποιήσουν πως μέσα από το μοντέλο των διαφόρων θεματικών εκπομπών του ΣΚΑΪ (ψυχαγωγικά μαγκαζίνο, μαγειρική) πραγματοποιείται έμμεση διαφήμιση, παραβιάζοντας την ελληνική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Με δύο διαδοχικές αποφάσεις του, τη 201 και τη 202 του 2016, το ΣτΕ απορρίπτει τις αιτήσεις ακύρωσης προστίμου ύψους 15.000 ευρώ και σύστασης επί συγκεκαλυμμένης διαφήμισης. Στην πρώτη περίπτωση, της εκπομπής «Για μια καλύτερη ζωή», η οποία ασχολούνταν με τη βελτίωση της διατροφής, φιλοξενήθηκε υπεύθυνη μεγάλης εταιρείας τροφίμων, που μίλησε για τα προϊόντα της, ο διευθυντής καινοτομίας μεγάλης εταιρείας καφέ και ένας διατροφολόγος, που μίλησε για τις ευεργετικές ιδιότητες του καφέ. Το ΕΣΡ έκρινε πως υπήρξε έμμεση διαφήμιση της εταιρείας τροφίμων και πως έπρεπε να επιβληθεί σύσταση. Το ΣτΕ απεφάνθη πως επρόκειτο για διαφημιστικό σκοπό της παρουσίασης, που προκύπτει από την έκταση της αναφοράς στην εταιρεία κατά τη διάρκεια της επίμαχης εκπομπής.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το ΣτΕ κρίνει ειδικά για τον ΣΚΑΪ ότι κάνει έμμεση διαφήμιση προϊόντων. Υπάρχουν άλλες δύο ανάλογες αποφάσεις του δικαστηρίου σε βάρος του σταθμού, επί κυρώσεων του ΕΣΡ. Ενώ το κανάλι εμφανίζεται ως ενημερωτικό, υπάρχει μια ζώνη εκπομπών που προωθεί εμμέσως μια σειρά από προϊόντα, χωρίς να αποδίδονται οι φόροι προς το ελληνικό Δημόσιο από τη στιγμή που δεν μεταδίδονται διαφημίσεις. Χρήσιμο θα ήταν να υπάρξει μια σε βάθος έρευνα για τα χαμένα αυτά έσοδα...