Ο πίνακας που κάθε χρόνο έδινε απόδοση ύψους 12,13%
claude-monet-haystack-auction__1__3
Οικονομία

Ο πίνακας που κάθε χρόνο έδινε απόδοση ύψους 12,13%

Εσπασε το φράγμα των 100 εκατ. δολαρίων σε συναλλαγή που έγινε μέσω Sotheby’s Νέας Υόρκης

Η πώληση του πίνακα του Monet με τίτλο «Meules» («Haystacks Series», 1890) είναι ένα δυνατό παράδειγμα για εκείνους που διατηρούν τις αμφιβολίες τους ως προς τα κέρδη που δίνει το χρηματιστήριο τέχνης, αλλά και για αυτούς που δεν γνωρίζουν το αντικείμενο.

Η ρευστοποίηση του «Meules» ξεπερνά κάθε άλλη μορφή επένδυσης, καθώς έδωσε τέτοια απόδοση, που ούτε τα λεγόμενα «χρυσά» ομόλογα δεν θα έδιναν. Και δεν μιλάμε φυσικά για σήμερα, που η απόδοση έχει πέσει στο 3,55%, αλλά για τις καλές εποχές της αγοράς.

Ο πίνακας αγοράστηκε το 1986 και οι επενδυτές του είχαν τοποθετήσει 2,53 εκατ. δολάρια. Τριάντα τρία χρόνια αργότερα και μόλις μερικά εικοσιτετράωρα πριν το ίδιο έργο μεταπωλήθηκε. Σε συναλλαγή που έγινε στον οίκο Sotheby’s στη Νέα Υόρκη ο πίνακας άλλαξε χέρια επιτυγχάνοντας νέα τιμή πώλησης 110,7 εκατ. δολαρίων! Αυτό σημαίνει πως στα τριάντα τρία χρόνια είχε απόδοση 4.275%, ενώ κάθε χρόνο κατέγραφε απόδοση (με ανατοκισμό) 12,13%.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΡΕΚΟΡ

Η τελευταία τιμή που άγγιξε η μεταπώληση του «Meules» αποτελεί νέο παγκόσμιο ρεκόρ, αφού όχι μόνο ξεπέρασε την προηγούμενη υψηλότερη τιμή πώλησης, αλλά είναι ο πρώτος πίνακας της κατηγορίας των ιμπρεσιονιστών που έσπασε το φράγμα των 100 εκατ. δολαρίων.

Το προηγούμενο ρεκόρ για πίνακα του Monet ήταν τον Μάιο του 2018, σε δημοπρασία του οίκου Christie's στη Νέα Υόρκη, όπου έργο του άγγιξε τα 84,7 εκατ. δολάρια.
monet_2018

Επιπλέον, πρόκειται για το 9ο πιο ακριβό έργο που έχει πωληθεί στη δευτερογενή αγορά.

Το «χτυπούσαν» για περίπου οκτώ λεπτά έξι πλειοδότες, με αποτέλεσμα να κάνουν την τελική του αξία να εκτοξευθεί 44 φορές πάνω από την αρχική!

ΣΠΑΝΙΟΤΗΤΑ

Σύμφωνα με τα στοιχεία του οίκου Sotheby’s, πρόκειται για ένα από τα τέσσερα έργα του Monet που βγαίνουν σε δημοπρασία αυτόν τον αιώνα και ένα από τα οκτώ έργα του που ακόμη παραμένουν σε ιδιωτική συλλογή, καθώς οι υπόλοιποι δεκαεπτά εφάμιλλοι πίνακες έχουν τοποθετηθεί σε μόνιμες συλλογές διεθνών μουσείων, όπως το Metropolitan Museum of Art της Νέας Υόρκης, το Musée d'Orsay στο Παρίσι και το Art Institute του Chicago.

H Helena Newman, επικεφαλής του Τμήματος Ιμπρεσιονιστών και Μοντέρνας Τέχνης στον οίκο Sotheby’s, σχολίασε πως με το ρεκόρ αυτό η κατηγορία είναι τόσο δυνατή όσο ποτέ ξανά τα τελευταία τριάντα χρόνια.

ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα