Θανάσης Λαβίδας - Lavipharm: Έφυγε ένας πρωτοπόρος του φαρμάκου
Aνέλαβε τα ηνία της Lavipharm το 1976 και αμέσως έδειξε δείγματα γραφής.
Απεβίωσε το Σάββατο, μετά από πολύμηνη μάχη με την λευχαιμία ο Θανάσης Λαβίδας, Εκτελεστικός Πρόεδρος του Ομίλου Lavipharm. Είχε γεννηθεί στην Αθήνα το 1948 και ήταν ο συνεχιστής της οικογενειακής επιχείρησης η οποία ασχολούνταν με τον χώρο του φαρμάκου από το 1911.
Ο Θανάσης Λαβίδας ανέλαβε τα ηνία της Lavipharm το 1976 και αμέσως έδειξε δείγματα γραφής. Έχοντας διδακτορικό δίπλωμα (PhD) στη φαρμακευτική χημεία από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, Master και Bachelor of Science στη Χημεία από το Πανεπιστήμιο Ludwig Maximillian του Μονάχου, και MBA από το Institut Supérieur du Marketing et du Management στο Παρίσι θα θέσει νέους, υψηλότερους στόχους για την οικογενειακή επιχείρηση.
Το 1977 θα ξεκινήσει συνεργασία με την L’Oreal με την Lavipharm να γίνεται η πρώτη εταιρεία που προωθεί καλλυντικά προϊόντα στα ελληνικά φαρμακεία. Η συνεργασία με τον γαλλικό κολοσσό θα συνεχισθεί και τα επόμενα χρόνια αυτή την φορά όμως από την θέση του συνεταίρου.
To 1992, τρία χρόνια μετά την δημιουργία της εταιρείας Laboratoires Lavipharm στο Παρίσι θα προχωρήσει στην ίδρυση κοινοπρακτικών εταιρειών με τη Synthélabo (Synthélabo -Lavipharm) και τη L’Oreal Cosmetique Active (Lavicosmetica). Το 1992 είναι η χρονιά στην οποία θα προχωρήσει και στην ανάπτυξη των πρώτων δερμοκαλλυντικών προϊόντων ιδίας έρευνας και ανάπτυξης, Castalia.
Διαδερμικά συστήματα
Το 1993 η Lavipharm θα ολοκληρώσει την μονάδα παραγωγής διαδερμικών συστημάτων στην Ελλάδα που έως σήμερα αποτελεί μια από τις ελάχιστες στην Ευρώπη. Τον τομέα αυτόν θα τον ενισχύσει τρία χρόνια αργότερα με την ίδρυση της εταιρείας Lavipharm Laboratories στις ΗΠΑ μέσω εξαγοράς ερευνητικού κέντρου με εξειδίκευση στα διαδερμικά συστήματα.
Έναν χρόνο αργότερα, το 1997, θα τεθεί σε κυκλοφορία το επιδερμικό σύστημα κατά της ακμής ιδίας Έρευνας και Ανάπτυξης της Lavipharm, από τη L’Oreal, σε 40 χώρες ενώ δεν θα αργήσουν να φανούν και τα πρώτα αποτελέσματα στα διαδερματικά συστήματα που ήταν το μεγάλο στοίχημα του Θανάση Λαβίδα.
Το 2006 η Lavipharm έλαβε την έγκριση από το FDA για την κυκλοφορία του διαδερμικού συστήματος φαιντανύλης στις ΗΠΑ. Έχοντας το πράσινο φως από τον Αμερικανικό οργανισμό το σύστημα επεκτάθηκε σε περισσότερες από 30 μεγάλες αγορές ενώ έφερε και μία συνεργασία με την Pfizer.
Η αναβίωση του Αλγκόν και η συνεργασία με την Avon
Μία από τις πετυχημένες κινήσεις στην αγορά του φαρμάκου του Θανάση Λαβίδα ήταν και η αναβίωση του Αλγκόν. Το αγαπημένο αναλγητικό της ελληνικής οικογένειας που φιγούραρε σε αρκετές ασπρόμαυρες ταινίες της δεκαετίας του ’60 έκλεισε τον πρώτο κύκλο του μαζί με το κλείσιμο της ΧΡΩΠΕΙ το 1989. Το 2002 ο Θανάσης Λαβίδας θα έβαζε την υπογραφή του για την εξαγορά των δικαιωμάτων του Αλγκόν και ξεκινά την παραγωγή και την επαναδιάθεση του σύγχρονου Algon στην ελληνική αγορά.
Πέρα από τον χώρο του φαρμάκου ένας από τους τομείς στους οποίους δραστηριοποιήθηκε έντονα η Lavipharm υπό την ηγεσία του Θανάση Λαβίδα ήταν και αυτός του καλλυντικού. Πέρα από την L’Oreal ήδη από το 1988 η εταιρεία θα αναλάβει την προώθηση των καλλυντικών της Avon στην Ελλάδα, η Lavipharm θα πρωτοπορήσει για άλλη μία φορά με την δημιουργία του καναλιού πόρτα – πόρτα.
Το 1992 θα έρθει η σειρά για την ανάπτυξη των πρώτων δερμοκαλλυντικών προϊόντων ιδίας έρευνας και ανάπτυξης, Castalia τα οποία θα φθάσουν να κυκλοφορήσουν έως και την κινεζική αγορά.
Από τους χώρους που πρωτοπόρησε ήταν και αυτός των logistics καθώς ήδη από το 1994 η εταιρεία είχε προχωρήσει στην ίδρυση πλήρως αυτοματοποιημένου αποθηκευτικού διανεμητικού κέντρου. Αυτό την οδήγησε στην δημιουργία ενός δικτύου τροφοδοσίας φαρμακείων (pharmaPLUS).
Διεθνή αναγνώριση και προσφορά
Ο Θανάσης Λαβίδας υπήρξε ιδιαίτερα δραστήριος και εκτός του ομίλου Lavipharm. Dιετέλεσε για 12 συνεχή έτη μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (Σ.Ε.Β.) επιφορτισμένος με τις Διεθνείς Σχέσεις. Ήταν επίσης Πρόεδρος του Επιχειρηματικού Συμβουλίου Ελλάδας – Η.Π.Α. και μέλος Δ.Σ. σε διμερή επιχειρηματικά συμβούλια που στόχο έχουν να προάγουν την ελληνική επιχειρηματικότητα σε νέες αγορές.
To 2011, η γαλλική κυβέρνηση του απένειμε τα διάσημα του Ιππότη του Τάγματος της Λεγεώνας της Τιμής, ως φόρο τιμής για τη συμβολή του στην προώθηση του διαλόγου μεταξύ των λαών και τη συνεργασία σε όλη τη λεκάνη της Μεσογείου και ειδικότερα μεταξύ της Ελλάδας και της Γαλλίας.
Ο Θανάσης Λαβίδας διετέλεσε επίσης μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ARIAD, εταιρείας βιοτεχνολογίας με έδρα τη Βοστώνη, εισηγμένη στο Nasdaq της Νέας Υόρκης. Τέλος, ήταν Honorary 49er του Young Presidents Organisation (YPO), Intercontinental Chapter.
Πέρυσι λίγο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας πρόσφερε 21 τόνους αντισηπτικών διαλυμάτων Lavisept στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.
Τότε είχε αναφέρει «Κύριο μέλημά μας είναι η προστασία των συμπολιτών μας που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή καθήκοντος και καλούνται να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων απέναντι στις αυξημένες ανάγκες περίθαλψης των ασθενών. Σήμερα, η κοινωνία χρειάζεται την έμπρακτη υποστήριξη όλων μας, με κάθε μέσο, για την ενίσχυση του συστήματος υγείας.
Επιβάλλεται να σταθούμε παραστάτες στους γιατρούς, τους νοσηλευτές, το προσωπικό υποστήριξης και τους φαρμακοποιούς, που όλοι τους αντιμετωπίζουν με σθένος πρωτοφανείς καταστάσεις. Σε αυτή την κρίσιμη στιγμή, η ελληνική φαρμακοβιομηχανία έχει χρέος να βρεθεί στην πρώτη γραμμή για τη θωράκιση της δημόσιας υγείας».
Ο Θανάσης Λαβίδας ανέλαβε τα ηνία της Lavipharm το 1976 και αμέσως έδειξε δείγματα γραφής. Έχοντας διδακτορικό δίπλωμα (PhD) στη φαρμακευτική χημεία από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, Master και Bachelor of Science στη Χημεία από το Πανεπιστήμιο Ludwig Maximillian του Μονάχου, και MBA από το Institut Supérieur du Marketing et du Management στο Παρίσι θα θέσει νέους, υψηλότερους στόχους για την οικογενειακή επιχείρηση.
Το 1977 θα ξεκινήσει συνεργασία με την L’Oreal με την Lavipharm να γίνεται η πρώτη εταιρεία που προωθεί καλλυντικά προϊόντα στα ελληνικά φαρμακεία. Η συνεργασία με τον γαλλικό κολοσσό θα συνεχισθεί και τα επόμενα χρόνια αυτή την φορά όμως από την θέση του συνεταίρου.
To 1992, τρία χρόνια μετά την δημιουργία της εταιρείας Laboratoires Lavipharm στο Παρίσι θα προχωρήσει στην ίδρυση κοινοπρακτικών εταιρειών με τη Synthélabo (Synthélabo -Lavipharm) και τη L’Oreal Cosmetique Active (Lavicosmetica). Το 1992 είναι η χρονιά στην οποία θα προχωρήσει και στην ανάπτυξη των πρώτων δερμοκαλλυντικών προϊόντων ιδίας έρευνας και ανάπτυξης, Castalia.
Διαδερμικά συστήματα
Το 1993 η Lavipharm θα ολοκληρώσει την μονάδα παραγωγής διαδερμικών συστημάτων στην Ελλάδα που έως σήμερα αποτελεί μια από τις ελάχιστες στην Ευρώπη. Τον τομέα αυτόν θα τον ενισχύσει τρία χρόνια αργότερα με την ίδρυση της εταιρείας Lavipharm Laboratories στις ΗΠΑ μέσω εξαγοράς ερευνητικού κέντρου με εξειδίκευση στα διαδερμικά συστήματα.
Έναν χρόνο αργότερα, το 1997, θα τεθεί σε κυκλοφορία το επιδερμικό σύστημα κατά της ακμής ιδίας Έρευνας και Ανάπτυξης της Lavipharm, από τη L’Oreal, σε 40 χώρες ενώ δεν θα αργήσουν να φανούν και τα πρώτα αποτελέσματα στα διαδερματικά συστήματα που ήταν το μεγάλο στοίχημα του Θανάση Λαβίδα.
Το 2006 η Lavipharm έλαβε την έγκριση από το FDA για την κυκλοφορία του διαδερμικού συστήματος φαιντανύλης στις ΗΠΑ. Έχοντας το πράσινο φως από τον Αμερικανικό οργανισμό το σύστημα επεκτάθηκε σε περισσότερες από 30 μεγάλες αγορές ενώ έφερε και μία συνεργασία με την Pfizer.
Η αναβίωση του Αλγκόν και η συνεργασία με την Avon
Μία από τις πετυχημένες κινήσεις στην αγορά του φαρμάκου του Θανάση Λαβίδα ήταν και η αναβίωση του Αλγκόν. Το αγαπημένο αναλγητικό της ελληνικής οικογένειας που φιγούραρε σε αρκετές ασπρόμαυρες ταινίες της δεκαετίας του ’60 έκλεισε τον πρώτο κύκλο του μαζί με το κλείσιμο της ΧΡΩΠΕΙ το 1989. Το 2002 ο Θανάσης Λαβίδας θα έβαζε την υπογραφή του για την εξαγορά των δικαιωμάτων του Αλγκόν και ξεκινά την παραγωγή και την επαναδιάθεση του σύγχρονου Algon στην ελληνική αγορά.
Πέρα από τον χώρο του φαρμάκου ένας από τους τομείς στους οποίους δραστηριοποιήθηκε έντονα η Lavipharm υπό την ηγεσία του Θανάση Λαβίδα ήταν και αυτός του καλλυντικού. Πέρα από την L’Oreal ήδη από το 1988 η εταιρεία θα αναλάβει την προώθηση των καλλυντικών της Avon στην Ελλάδα, η Lavipharm θα πρωτοπορήσει για άλλη μία φορά με την δημιουργία του καναλιού πόρτα – πόρτα.
Το 1992 θα έρθει η σειρά για την ανάπτυξη των πρώτων δερμοκαλλυντικών προϊόντων ιδίας έρευνας και ανάπτυξης, Castalia τα οποία θα φθάσουν να κυκλοφορήσουν έως και την κινεζική αγορά.
Από τους χώρους που πρωτοπόρησε ήταν και αυτός των logistics καθώς ήδη από το 1994 η εταιρεία είχε προχωρήσει στην ίδρυση πλήρως αυτοματοποιημένου αποθηκευτικού διανεμητικού κέντρου. Αυτό την οδήγησε στην δημιουργία ενός δικτύου τροφοδοσίας φαρμακείων (pharmaPLUS).
Διεθνή αναγνώριση και προσφορά
Ο Θανάσης Λαβίδας υπήρξε ιδιαίτερα δραστήριος και εκτός του ομίλου Lavipharm. Dιετέλεσε για 12 συνεχή έτη μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (Σ.Ε.Β.) επιφορτισμένος με τις Διεθνείς Σχέσεις. Ήταν επίσης Πρόεδρος του Επιχειρηματικού Συμβουλίου Ελλάδας – Η.Π.Α. και μέλος Δ.Σ. σε διμερή επιχειρηματικά συμβούλια που στόχο έχουν να προάγουν την ελληνική επιχειρηματικότητα σε νέες αγορές.
To 2011, η γαλλική κυβέρνηση του απένειμε τα διάσημα του Ιππότη του Τάγματος της Λεγεώνας της Τιμής, ως φόρο τιμής για τη συμβολή του στην προώθηση του διαλόγου μεταξύ των λαών και τη συνεργασία σε όλη τη λεκάνη της Μεσογείου και ειδικότερα μεταξύ της Ελλάδας και της Γαλλίας.
Ο Θανάσης Λαβίδας διετέλεσε επίσης μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ARIAD, εταιρείας βιοτεχνολογίας με έδρα τη Βοστώνη, εισηγμένη στο Nasdaq της Νέας Υόρκης. Τέλος, ήταν Honorary 49er του Young Presidents Organisation (YPO), Intercontinental Chapter.
Πέρυσι λίγο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας πρόσφερε 21 τόνους αντισηπτικών διαλυμάτων Lavisept στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.
Τότε είχε αναφέρει «Κύριο μέλημά μας είναι η προστασία των συμπολιτών μας που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή καθήκοντος και καλούνται να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων απέναντι στις αυξημένες ανάγκες περίθαλψης των ασθενών. Σήμερα, η κοινωνία χρειάζεται την έμπρακτη υποστήριξη όλων μας, με κάθε μέσο, για την ενίσχυση του συστήματος υγείας.
Επιβάλλεται να σταθούμε παραστάτες στους γιατρούς, τους νοσηλευτές, το προσωπικό υποστήριξης και τους φαρμακοποιούς, που όλοι τους αντιμετωπίζουν με σθένος πρωτοφανείς καταστάσεις. Σε αυτή την κρίσιμη στιγμή, η ελληνική φαρμακοβιομηχανία έχει χρέος να βρεθεί στην πρώτη γραμμή για τη θωράκιση της δημόσιας υγείας».