Στο σφυρί βίλες στη Μύκονο και εργοστάσιο της Sprider
Ταμείο Ανάκαμψης και μετά το 2026
-Η είδηση σχετίζεται με την εν εξελίξει προεκλογική εκστρατεία στη Γερμανία αλλά έχει ελληνικό ενδιαφέρον και μάλιστα έντονο: το κόμμα των Πρασίνων περιλαμβάνει στο πρόγραμμά του και θα αναδείξει στην καμπάνια του πρόταση για διατήρηση του Ταμείου Ανάκαμψης (RRF) και μετά το 2026. Όχι ακριβώς στην μορφή που έχει τώρα αλλά ως ένα εργαλείο τόνωσης των επενδύσεων και σταθεροποίησης της οικονομίας με έμφαση στους τομείς που έχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στο μέλλον.
-Το αν θα υιοθετηθεί η πρότασή τους και σε ποιο βαθμό εξαρτάται φυσικά από το αποτέλεσμα των εκλογών και την – πιθανή, με τα σημερινά δεδομένα – συμμετοχή τους στη νέα κυβέρνηση. Αν ληφθεί όμως υπ’ όψιν ότι αφ’ ενός ανάλογη, αν όχι πιο προχωρημένη θέση, υιοθετούν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες και αφ’ ετέρου η ΕΕ υστερεί συγκριτικά με ΗΠΑ – Κίνα, ιδίως στην ψηφιακή μετάβαση, τότε θεωρείται εξαιρετικά πιθανό το Ταμείο Ανάκαμψης να διατηρηθεί με ό,τι – θετικό – αυτό συνεπάγεται για την Ελλάδα.
Στο σφυρί βίλες στη Μύκονο
Ξαναβγαίνει στο σφυρί στις 21 Ιουλίου το συγκρότημα «Villas Armit» στην Άνω Μερά Μυκόνου που περιλαμβάνει οικόπεδα και 14 υπερπολυτελείς βίλες, ορισμένες από τις οποίες παραμένουν ημιτελείς. Ως ιδιοκτήτες εμφανίζονται κυρίως εταιρείες με έδρα το Delaware των ΗΠΑ. Η τιμή εκκίνησης έχει οριστεί στα 1,2 εκατ. ευρώ.
… και εργοστάσιο των αδερφών Χατζηιωάννου
Στα τέλη του χρόνου βγαίνει σε πλειστηριασμό το μεγάλο εργοστάσιο καλτσοποιϊας των αδερφών Χατζηιωάννου (Sprider, κ.α.) στη Γενισέα Ξάνθης. Πρόκειται για μονάδα που καταλάμβανε επιφάνεια 25.000 τετραγωνικών μέτρων σε οικόπεδο σχεδόν 50 στρεμμάτων και ήταν από τα μεγαλύτερα αντίστοιχα εργοστάσια της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Γνωρίζουμε την τύχη που είχαν οι δραστηριότητες της οικογένειας Χατζηιωάννου… Η τιμή εκκίνησης του ακινήτου στον πλειστηριασμό που θα πραγματοποιηθεί στις 8 Δεκεμβρίου, με επισπεύδων την Τράπεζα Πειραιώς, έχει οριστεί στα 2,58 εκατ. ευρώ.
Η διάγνωση του Ντ. Κοστέλο
-Γι’ άλλη μια φορά στο συνέδριο του Economist φάνηκαν οι καλές σχέσεις Ελλήνων και κοινοτικών αξιωματούχων. Η καλή σχέση Αθήνας και Βρυξελλών δεν κρύβεται και ο Ντέκλαν Κοστέλο, πρώην μέλος της Τρόικας -αλλά από τους πιο ήπιους που περάσαν από αυτή- μόνο καλά λόγια είχε να πει χθες για το ελληνικό Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανασυγκρότησης (ΕΣΑΑ) γνωστό ως «Ελλάδα 2.0». Πρώτον το χαρακτήρισε ως ένα ιδιαίτερα εκτενές και ολοκληρωμένο σχέδιο που βασίζεται πάνω σε μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική, που έχει τη βάση της στην Έκθεση Πισσαρίδη.
-Επιπλέον όπως είπε ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της DG Ecfinm, στο ελληνικό σχέδιο, ίσως για πρώτη φορά, η διάγνωση των κυρίαρχων προκλήσεων που αντιμετωπίζει η χώρα συμπίπτει με εκείνη που έχουν διατυπώσει οι κοινοτικές αρχές. Και η διάγνωση αυτή, δεν είναι άλλη από την ύπαρξη του μεγάλου επενδυτικού κενού που αποτρέπει την Ελλάδα να αποτελέσει μια εξωστρεφής οικονομία, με ισχυρή παραγωγική βάση.
Η χώρα που βουλιάζει στα μπάζα…
Περίπου πενήντα εκατομμύρια τόνοι μπάζα, που καταλαμβάνουν έκταση αντίστοιχη με 1.200 γήπεδα ποδοσφαίρου, έχουν πεταχτεί παράνομα σε εκατοντάδες ακίνητα ανά την Ελλάδα. Η σημερινή κυβέρνηση κινητοποιήθηκε ώστε να εφαρμοστεί επιτέλους η νομοθεσία και να σταματήσει το φαινόμενο που εμποδίζει ακόμα και την αξιοποίηση καλών ακινήτων. Ο Φώτης Γιόφτσιος, διευθύνων σύμβουλος της Ten Brinke Hellas, θυγατρικής του φερώνυμου ολλανδικού ομίλου που αποτελεί από τους μεγαλύτερους επενδυτές στο ελληνικό real estate, έλεγε προ ημερών πως η εταιρεία δαπάνησε 1,5 εκατ. ευρώ για να διώξει 150.000 κυβικά μέτρα μπάζα και σκουπίδια που βρήκε στο οικόπεδο της ΒΙΣ στην οδό Πειραιώς όπου κατασκευάζει εμπορικό πάρκο.
…και ο φιλόδοξος στόχος του Ελληνικού
Τα μπάζα και οι μετακινήσεις των φορτηγών είναι ένα από τα μεγάλα ζητήματα και στο Ελληνικό όπως είπε ο Chief Planning, Design & Construction Officer του έργου Δημήτρης Ζωντανός. Μόνο η εκσκαφή ενός από τα κτίρια που θα κατασκευαστούν είναι 1,5 εκατομμύριο κυβικά μέτρα είπε. Γι’ αυτό και έχει καταστρωθεί ολόκληρο σχέδιο ώστε να γίνουν όσο το δυνατόν λιγότερες μετακινήσεις φορτηγών, με ανακύκλωση υλικών, κ.α. Μόνο από τις κατεδαφίσεις που έγιναν στο πρώην αεροδρόμιο θα αξιοποιηθούν περίπου 40.000 τόνοι δευτερογενών υλικών.
Η απάντηση της Beat
-Μπορεί η Beat να μην έχει πάρει επίσημη θέση για την αδυναμία της να εξυπηρετήσει τους χρήστες του app κατά την διάρκεια του παρατεταμένου καύσωνα όμως παραδέχτηκε το πρόβλημα και τοποθετήθηκε με απάντηση σε σχόλιο δυσαρεστημένου χρήστη στην σελίδα της στο facebook. Σύμφωνα με την εταιρεία «η άρση των μέτρων με το παράλληλο άνοιγμα του τουρισμού και επιπλέον παράγοντες, όπως το κύμα καύσωνα την ώρα που πολλοί πολίτες αποφεύγουν τα ΜΜΜ λόγω covid, αύξησαν σημαντικά την ζήτηση για ταξί τον Ιούνιο».
-Η Beat υπόσχεται ότι δεν θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια και θα προχωρήσει σε συγκεκριμένες κινήσεις ώστε να λυθεί το πρόβλημα που και η ίδια έχει διαπιστώσει. Συγκεκριμένα αναφέρει στο σχόλιο της « από την πλευρά μας προσθέτουμε νέους οδηγούς στην πλατφόρμα και παράλληλα σχεδιάζουμε κίνητρα για τον στόλο με σκοπό να επαναφέρουμε την αμεσότητα στην εξυπηρέτηση στα επίπεδα των προηγούμενων μηνών το συντομότερο δυνατό». Για να δούμε…
-Η είδηση σχετίζεται με την εν εξελίξει προεκλογική εκστρατεία στη Γερμανία αλλά έχει ελληνικό ενδιαφέρον και μάλιστα έντονο: το κόμμα των Πρασίνων περιλαμβάνει στο πρόγραμμά του και θα αναδείξει στην καμπάνια του πρόταση για διατήρηση του Ταμείου Ανάκαμψης (RRF) και μετά το 2026. Όχι ακριβώς στην μορφή που έχει τώρα αλλά ως ένα εργαλείο τόνωσης των επενδύσεων και σταθεροποίησης της οικονομίας με έμφαση στους τομείς που έχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στο μέλλον.
-Το αν θα υιοθετηθεί η πρότασή τους και σε ποιο βαθμό εξαρτάται φυσικά από το αποτέλεσμα των εκλογών και την – πιθανή, με τα σημερινά δεδομένα – συμμετοχή τους στη νέα κυβέρνηση. Αν ληφθεί όμως υπ’ όψιν ότι αφ’ ενός ανάλογη, αν όχι πιο προχωρημένη θέση, υιοθετούν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες και αφ’ ετέρου η ΕΕ υστερεί συγκριτικά με ΗΠΑ – Κίνα, ιδίως στην ψηφιακή μετάβαση, τότε θεωρείται εξαιρετικά πιθανό το Ταμείο Ανάκαμψης να διατηρηθεί με ό,τι – θετικό – αυτό συνεπάγεται για την Ελλάδα.
Στο σφυρί βίλες στη Μύκονο
Ξαναβγαίνει στο σφυρί στις 21 Ιουλίου το συγκρότημα «Villas Armit» στην Άνω Μερά Μυκόνου που περιλαμβάνει οικόπεδα και 14 υπερπολυτελείς βίλες, ορισμένες από τις οποίες παραμένουν ημιτελείς. Ως ιδιοκτήτες εμφανίζονται κυρίως εταιρείες με έδρα το Delaware των ΗΠΑ. Η τιμή εκκίνησης έχει οριστεί στα 1,2 εκατ. ευρώ.
… και εργοστάσιο των αδερφών Χατζηιωάννου
Στα τέλη του χρόνου βγαίνει σε πλειστηριασμό το μεγάλο εργοστάσιο καλτσοποιϊας των αδερφών Χατζηιωάννου (Sprider, κ.α.) στη Γενισέα Ξάνθης. Πρόκειται για μονάδα που καταλάμβανε επιφάνεια 25.000 τετραγωνικών μέτρων σε οικόπεδο σχεδόν 50 στρεμμάτων και ήταν από τα μεγαλύτερα αντίστοιχα εργοστάσια της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Γνωρίζουμε την τύχη που είχαν οι δραστηριότητες της οικογένειας Χατζηιωάννου… Η τιμή εκκίνησης του ακινήτου στον πλειστηριασμό που θα πραγματοποιηθεί στις 8 Δεκεμβρίου, με επισπεύδων την Τράπεζα Πειραιώς, έχει οριστεί στα 2,58 εκατ. ευρώ.
Η διάγνωση του Ντ. Κοστέλο
-Γι’ άλλη μια φορά στο συνέδριο του Economist φάνηκαν οι καλές σχέσεις Ελλήνων και κοινοτικών αξιωματούχων. Η καλή σχέση Αθήνας και Βρυξελλών δεν κρύβεται και ο Ντέκλαν Κοστέλο, πρώην μέλος της Τρόικας -αλλά από τους πιο ήπιους που περάσαν από αυτή- μόνο καλά λόγια είχε να πει χθες για το ελληνικό Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανασυγκρότησης (ΕΣΑΑ) γνωστό ως «Ελλάδα 2.0». Πρώτον το χαρακτήρισε ως ένα ιδιαίτερα εκτενές και ολοκληρωμένο σχέδιο που βασίζεται πάνω σε μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική, που έχει τη βάση της στην Έκθεση Πισσαρίδη.
-Επιπλέον όπως είπε ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της DG Ecfinm, στο ελληνικό σχέδιο, ίσως για πρώτη φορά, η διάγνωση των κυρίαρχων προκλήσεων που αντιμετωπίζει η χώρα συμπίπτει με εκείνη που έχουν διατυπώσει οι κοινοτικές αρχές. Και η διάγνωση αυτή, δεν είναι άλλη από την ύπαρξη του μεγάλου επενδυτικού κενού που αποτρέπει την Ελλάδα να αποτελέσει μια εξωστρεφής οικονομία, με ισχυρή παραγωγική βάση.
Η χώρα που βουλιάζει στα μπάζα…
Περίπου πενήντα εκατομμύρια τόνοι μπάζα, που καταλαμβάνουν έκταση αντίστοιχη με 1.200 γήπεδα ποδοσφαίρου, έχουν πεταχτεί παράνομα σε εκατοντάδες ακίνητα ανά την Ελλάδα. Η σημερινή κυβέρνηση κινητοποιήθηκε ώστε να εφαρμοστεί επιτέλους η νομοθεσία και να σταματήσει το φαινόμενο που εμποδίζει ακόμα και την αξιοποίηση καλών ακινήτων. Ο Φώτης Γιόφτσιος, διευθύνων σύμβουλος της Ten Brinke Hellas, θυγατρικής του φερώνυμου ολλανδικού ομίλου που αποτελεί από τους μεγαλύτερους επενδυτές στο ελληνικό real estate, έλεγε προ ημερών πως η εταιρεία δαπάνησε 1,5 εκατ. ευρώ για να διώξει 150.000 κυβικά μέτρα μπάζα και σκουπίδια που βρήκε στο οικόπεδο της ΒΙΣ στην οδό Πειραιώς όπου κατασκευάζει εμπορικό πάρκο.
…και ο φιλόδοξος στόχος του Ελληνικού
Τα μπάζα και οι μετακινήσεις των φορτηγών είναι ένα από τα μεγάλα ζητήματα και στο Ελληνικό όπως είπε ο Chief Planning, Design & Construction Officer του έργου Δημήτρης Ζωντανός. Μόνο η εκσκαφή ενός από τα κτίρια που θα κατασκευαστούν είναι 1,5 εκατομμύριο κυβικά μέτρα είπε. Γι’ αυτό και έχει καταστρωθεί ολόκληρο σχέδιο ώστε να γίνουν όσο το δυνατόν λιγότερες μετακινήσεις φορτηγών, με ανακύκλωση υλικών, κ.α. Μόνο από τις κατεδαφίσεις που έγιναν στο πρώην αεροδρόμιο θα αξιοποιηθούν περίπου 40.000 τόνοι δευτερογενών υλικών.
Η απάντηση της Beat
-Μπορεί η Beat να μην έχει πάρει επίσημη θέση για την αδυναμία της να εξυπηρετήσει τους χρήστες του app κατά την διάρκεια του παρατεταμένου καύσωνα όμως παραδέχτηκε το πρόβλημα και τοποθετήθηκε με απάντηση σε σχόλιο δυσαρεστημένου χρήστη στην σελίδα της στο facebook. Σύμφωνα με την εταιρεία «η άρση των μέτρων με το παράλληλο άνοιγμα του τουρισμού και επιπλέον παράγοντες, όπως το κύμα καύσωνα την ώρα που πολλοί πολίτες αποφεύγουν τα ΜΜΜ λόγω covid, αύξησαν σημαντικά την ζήτηση για ταξί τον Ιούνιο».
-Η Beat υπόσχεται ότι δεν θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια και θα προχωρήσει σε συγκεκριμένες κινήσεις ώστε να λυθεί το πρόβλημα που και η ίδια έχει διαπιστώσει. Συγκεκριμένα αναφέρει στο σχόλιο της « από την πλευρά μας προσθέτουμε νέους οδηγούς στην πλατφόρμα και παράλληλα σχεδιάζουμε κίνητρα για τον στόλο με σκοπό να επαναφέρουμε την αμεσότητα στην εξυπηρέτηση στα επίπεδα των προηγούμενων μηνών το συντομότερο δυνατό». Για να δούμε…