-Χαμόγελα έφεραν τα νεώτερα στοιχεία από το μέτωπο της αγοράς. Κατ’ αρχάς, η βιομηχανία δείχνει να έχει πάρει για τα καλά μπροστά, αφού καταγράφονται διψήφια ποσοστά αύξησης τζίρου ακόμα και σε κλάδους που πιέστηκαν πολύ τους προηγούμενους μήνες, όπως η ένδυση- υπόδηση και η ποτοποιία. Σημειωτέον ότι η εικόνα αυτή δεν προκύπτει μόνο σε σύγκριση με τον περσινό «χλιαρό» Ιούνιο αλλά και σε σχέση με τον φετινό Μάιο, δείγμα του ότι οι ρυθμοί της οικονομικής δραστηριότητας ανεβαίνουν σταθερά…

-Θετικά τα νέα κι από τον πολύπαθο κλάδο του τουρισμού. Ο τζίρος του Ιουνίου στα καταλύματα όλης της χώρας αυξήθηκε κατά 774% σε σχέση με πέρσι, επιβεβαιώνοντας ότι αν και στο «έμπα» του καλοκαιριού δεν πιάσαμε τα προσδοκώμενα επίπεδα αφίξεων- εισπράξεων σε σχέση με το 2019, τα πράγματα πήγαν πολύ καλύτερα από πέρσι. Οι πληροφορίες από το… μέτωπο συγκλίνουν στο ότι οι εισπράξεις τουλάχιστον 11 δισ. ευρώ στη φετινή σεζόν δεν είναι ανέφικτος στόχος…

-Όσοι πιστεύουν ότι ο Στ. Μπένος έχει το… μαγικό ραβδάκι, θα ήταν φρόνιμο να προσγειωθούν στην πραγματικότητα. Η αναδόμηση της Β. Εύβοιας δεν είναι ευφημισμός, αλλά κυριολεξία. Πέρα από τις επιχειρήσεις, που ζούσαν από τον τουρισμό και για το άμεσο μέλλον δεν μπορούν να έχουν προσδοκίες, η σχεδόν ολοκληρωτική καταστροφή του δάσους στην περιοχή «σβήνει» τους παραγωγούς ρητίνης και δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στην παραγωγή μελιού όχι μόνο της Β. Εύβοιας αλλά της χώρας συνολικά, αν λάβει κανείς υπόψιν ότι το 60% του πευκόμελου συλλεγόταν στην περιοχή.

-Το πλέγμα των μέτρων που θα ληφθούν θα βασίζεται κυρίως σε χρηματοδοτικά εργαλεία από το νέο ΕΣΠΑ κι αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξει άριστη συνεργασία του κεντρικού Κράτους με την τοπική κοινωνία, έτσι ώστε αφενός να μην υπάρξουν καθυστερήσεις αφετέρου να υιοθετηθεί ένα βιώσιμο οικονομικό μοντέλο, που θα κρατήσει τους νέους στην περιοχή και δεν θα φτωχοποιήσει χιλιάδες νοικοκυριά. Και για όσους δεν το πρόσεξαν, ο Σ. Μπένος μίλησε για ενισχύσεις με επιδόματα στη διετία, κάτι που σημαίνει πολύ απλά ότι αυτά που θα δοθούν στην παρούσα φάση, δεν αρκούν για την επιβίωση επιχειρήσεων- εργαζομένων στην περιοχή….

-Για μια χώρα, όπως η Ελλάδα, που «παράγει» κατά κεφαλήν ρύπους πάνω από το μέσο ευρωπαϊκό όρο, θα έπρεπε να έχουν ενεργοποιηθεί προ πολλού «γενναία» κίνητρα για στροφή σε υβριδικά ή ακόμα και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που όχι μόνο είναι κατά πολύ ακριβότερα από τα συμβατικά, αλλά συν τοις άλλοις δεν υπάρχουν ακόμα οι αναγκαίες υποδομές για την υποστήριξη τους (σημεία φόρτισης). Η πεποίθηση είναι ότι οι επενδύσεις που έχουν ενσωματωθεί στο Σχέδιο Ανάκαμψης θα αλλάξουν τα δεδομένα. Ως τότε, κρατάμε τα στοιχεία της Eurostat που δείχνουν ότι το ποσοστό ανανεώσιμων πηγών στις μεταφορές εν Ελλάδι, είναι το τρίτο χαμηλότερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση…