Το καλοκαίρι που πέρασε ήταν ίσως το δεύτερο χειρότερο στην ιστορία της Beat. Η άλλη περίπτωση που διεκδικεί την πρωτιά ήταν πριν ακριβώς από 10 χρόνια στην έναρξη λειτουργίας της τότε Taxibeat, που η μαζική απεργία των οδηγών κόντεψε να τινάξει το όλο εγχείρημα στον αέρα.

Φέτος, από τα τέλη Ιουνίου η αυξημένη ζήτηση που δεν μπορούσε να καλυφθεί από την προσφορά οδήγησε σε αγανάκτηση ένα μεγάλο μέρος των χρηστών της εφαρμογής. Η εταιρεία είχε προχωρήσει σε σχετική ανακοίνωση που εξηγούσε τους λόγους, ενώ και ο ιδρυτής της Νίκος Δρανδάκης είχε θέσει θέμα αύξησης του αριθμού των ταξί στην Αθήνα ως ένα μέτρο για την λύση του προβλήματος. Τις τελευταίες ημέρες, η κατάσταση δείχνει σημάδια ομαλοποίησης καθώς πέρα από την μείωση του τουριστικού ρεύματος, που ήταν ένας από τους βασικούς λόγους του προβλήματος, η Beat έχει προχωρήσει σε μία σειρά από επιβραβεύσεις που είχαν ως αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός οδηγών να επανέλθει στην εφαρμογή.

Αποζημιώσεις και επιβραβεύσεις

Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, τις προηγούμενες εβδομάδες είχαν δοκιμαστεί διάφορα μοντέλα επιβράβευσης που είχαν να κάνουν κυρίως με επιστροφή προμήθειας. Στην αρχή είχε ακολουθηθεί ένα κλιμακωτό μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο οι 23 διαδρομές την εβδομάδα σε ώρες αιχμής είχαν σαν αποτέλεσμα την επιστροφή προς τους οδηγούς του 25% της προμήθειας ή το 50% της προμήθειας για 40 διαδρομές σε συγκεκριμένες ώρες. Στη συνέχεια και έως και την προηγούμενη εβδομάδα ακολουθήθηκε η επιστροφή του 30% προμήθειας για 30 διαδρομές σε επταήμερη βάση. Να υπενθυμίσουμε ότι η προμήθεια που παρακρατεί η εφαρμογή από τους οδηγούς ανέρχεται σε 12% στο σύνολο του κομίστρου.

Οι παροχές που ισχύουν από αυτή την εβδομάδα πλέον, δεν συνδέονται με ώρες αιχμής καθώς από την εταιρεία είδαν ότι η ζήτηση έχει επεκταθεί σχεδόν σε όλο το μήκος της ημέρας. Συγκεκριμένα, με 50 διαδρομές την εβδομάδα οι οδηγοί θα λαμβάνουν αποζημίωση ακύρωσης 3,16 ευρώ ανά περίπτωση. Η αποζημίωση αφορά τόσο για ακυρώσεις που θα γίνονται από τους επιβάτες όσο και περιπτώσεις που ο οδηγός φθάσει στο σημείο συνάντησης και ο χρήστης της εφαρμογής δεν εμφανιστεί.

Παράλληλα με το νέο σύστημα αποζημίωσης, η Beat πριμοδοτεί με 2 ευρώ τις διαδρομές άνω 8 λεπτών που θα κάνει ο ταξιτζής ως τον επιβάτη, ενώ υπάρχει έξτρα επιβράβευση για τους οδηγούς που παραμένουν πιστοί στην εφαρμογή. Συγκεκριμένα οδηγοί που πραγματοποιούν πάνω από 125 διαδρομές την εβδομάδα ή ελάχιστη ταρίφα διαμορφώνεται στα 5 ευρώ. Κοινώς, μία σύντομη διαδρομή που μπορεί να γράψει το ελάχιστο στο ταξίμετρο (3,16 ευρώ) θα επιδοτηθεί από την εταιρεία έτσι, ώστε ο οδηγός να αμειφθεί με 5 ευρώ.

Βαθμολόγηση επιβατών

Η Beat ικανοποίησε σε ένα βαθμό και ένα αίτημα των οδηγών ταξί που είχε να κάνει με την αξιολόγηση των επιβατών, κυρίως για την αποφυγή παραβατικών περιπτώσεων. Πρόκειται για ένα πιο απλοποιημένο σύστημα από το «Karma» που είχε εφαρμοστεί παλαιότερα. Πλέον στο τέλος κάθε διαδρομής οι οδηγοί βαθμολογούν θετικά ή αρνητικά τους επιβάτες και η «βαθμολογία» των επιβατών εμφανίζεται στους επόμενους οδηγούς που θα κληθούν να τους εξυπηρετήσουν.

Σύμφωνα με πληροφορίες από κύκλους της εταιρείας που έχει στη διάθεσή του το powergame.gr, η εικόνα μετά και από τις παρεμβάσεις έχει βελτιωθεί τις τελευταίες ημέρες, όμως δεν έχει φθάσει στο σημείο να μπορεί να καλυφθεί πλήρως η ζήτηση παρά την αύξηση της προσφοράς. Οι ίδιοι κύκλοι διαψεύδουν ότι έχει μειωθεί ο όγκος εργασιών μέσω της Beat τονίζοντας ότι τους τελευταίους μήνες καταγράφονται συνεχώς ιστορικά ρεκόρ σε επίπεδο εξυπηρετούμενων διαδρομών.