Τράπεζες: Στα 6,5 εκατ. οι ενεργοί χρήστες του digital banking
Κατακόρυφη η αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών
Πλησιάζουν «γκρόσο μόντο» τους 6,5 εκατομμύρια πελάτες, οι ενεργοί χρήστες στο digital banking των τραπεζών. Οι τέσσερις συστημικοί τραπεζικοί όμιλοι της χώρας, έχοντας επενδύσει έκαστος δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε νέες πλατφόρμες που η μία συναγωνίζεται την άλλη, αισθάνονται πλέον δικαιωμένοι από την κατακόρυφη αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών, ειδικά των εγχρήματων που σε ώρες αιχμής προσεγγίζουν το… 95%.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως σχολιάζουν τα αρμόδια στελέχη του IT των τραπεζών, θεωρείται λογικό ένα κόστος της τάξεως των 400 εκατ. ευρώ το χρόνο για το σύνολο της αγοράς , σε ό,τι αφορά στην ψηφιακή μετάβαση, από τις υποδομές, τον εξοπλισμό, τις υπηρεσίες software και ό,τι άλλο απαιτείται σχετικά.
Εξάλλου, όπως επισημαίνουν, ερμηνεύοντας τη φιλοσοφία του ψηφιακού μετασχηματισμού, ο στόχος είναι μέσα από όλο αυτό το ψηφιακό οικοσύστημα υπηρεσιών και προϊόντων, να μειωθεί το κόστος λειτουργίας των τραπεζών και να υιοθετηθεί ένα μοντέλο επιχειρηματικότητας πιο προσανατολισμένο στην τεχνολογία.
«Ήδη, οι πελάτες μας, πιέζουν από μόνοι τους για την υιοθέτηση καινούργιων προϊόντων και πρακτικών και κάνουν λόγο για ένα πλήρες ψηφιακό οικοσύστημα, που επεκτείνεται πέραν από τις σημερινές δυνατότητες της στενής έννοιας του e -banking ή του mobile banking» εξηγεί ανώτερος διευθυντής digital banking μιας από τις μεγαλύτερες τράπεζες της χώρας.
Και η αλήθεια είναι ότι αυτό το κενό πάνε να καλύψουν άλλοι πάροχοι τεχνολογίας, που μπαίνουν στον παραδοσιακό χώρο πληρωμών, διεκδικώντας μερίδια και πελατεία και προσφέροντας «τραπεζικές» υπηρεσίες lifestyle (Google pay, Apple pay…)
Με τα δικά του δεδομένα και τις δικές του δυνάμεις, ο τραπεζικός χώρος προσπαθεί να δώσει μεγάλη αξία στους πελάτες του και να καλύπτει μεγαλύτερο εύρος υπηρεσιών σε περισσότερα σημεία πώλησης. Αυτό φαίνεται και από την προσπάθεια των τραπεζών να πολλαπλασιάσουν τα σημεία πώλησης, τόσο σε φυσικό περιβάλλον, όσο και ψηφιακά, μέσω του internet και σε συνεργασία με επιχειρήσεις- εμπόρους.
Το θετικό είναι ότι στο σημείο αυτό οι ελληνικές τράπεζες δεν υστερούν από τους ευρωπαίους ανταγωνιστές τους. «Τρέχουμε στον ίδιο διάδρομο με τις ξένες τράπεζες» σχολιάζει στο powergame.gr αρμόδιος παράγοντας του digital banking, και προσθέτει πως μία τράπεζα θα πάρει πολύ πιο δύσκολα το ρίσκο μιας startup, λόγω των αυστηρών κανόνων υιοθέτησης καινούργιων τεχνολογικών τάσεων και εκεί είναι ένας χώρος που θα παιχθεί το παιχνίδι».
Σε κάθε περίπτωση, τόσο λόγω εκπαίδευσης των πελατών όσο και λόγω ώθησης που δόθηκε με την πανδημία, το συναλλακτικό κοινό της χώρας στράφηκε στην ψηφιακή τραπεζική και σε ημέρες και ώρες μεγάλου φόρτου, οι εγχρήματες συναλλαγές έφτασαν τις 3.000 ανά λεπτό σε έναν μόνο τραπεζικό όμιλο.
Οι τράπεζες βλέπουν τους ενεργούς χρήστες στο e-banking να αυξάνονται, με αποτέλεσμα να μοιράζονται μια πίτα 6,5 εκατομμυρίων περίπου (με τους δύο της αγοράς, να έχουν ήδη 4,5 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες ).
Στο πλαίσιο αυτό, όπως σχολιάζουν τα αρμόδια στελέχη του IT των τραπεζών, θεωρείται λογικό ένα κόστος της τάξεως των 400 εκατ. ευρώ το χρόνο για το σύνολο της αγοράς , σε ό,τι αφορά στην ψηφιακή μετάβαση, από τις υποδομές, τον εξοπλισμό, τις υπηρεσίες software και ό,τι άλλο απαιτείται σχετικά.
Εξάλλου, όπως επισημαίνουν, ερμηνεύοντας τη φιλοσοφία του ψηφιακού μετασχηματισμού, ο στόχος είναι μέσα από όλο αυτό το ψηφιακό οικοσύστημα υπηρεσιών και προϊόντων, να μειωθεί το κόστος λειτουργίας των τραπεζών και να υιοθετηθεί ένα μοντέλο επιχειρηματικότητας πιο προσανατολισμένο στην τεχνολογία.
«Ήδη, οι πελάτες μας, πιέζουν από μόνοι τους για την υιοθέτηση καινούργιων προϊόντων και πρακτικών και κάνουν λόγο για ένα πλήρες ψηφιακό οικοσύστημα, που επεκτείνεται πέραν από τις σημερινές δυνατότητες της στενής έννοιας του e -banking ή του mobile banking» εξηγεί ανώτερος διευθυντής digital banking μιας από τις μεγαλύτερες τράπεζες της χώρας.
Και η αλήθεια είναι ότι αυτό το κενό πάνε να καλύψουν άλλοι πάροχοι τεχνολογίας, που μπαίνουν στον παραδοσιακό χώρο πληρωμών, διεκδικώντας μερίδια και πελατεία και προσφέροντας «τραπεζικές» υπηρεσίες lifestyle (Google pay, Apple pay…)
Με τα δικά του δεδομένα και τις δικές του δυνάμεις, ο τραπεζικός χώρος προσπαθεί να δώσει μεγάλη αξία στους πελάτες του και να καλύπτει μεγαλύτερο εύρος υπηρεσιών σε περισσότερα σημεία πώλησης. Αυτό φαίνεται και από την προσπάθεια των τραπεζών να πολλαπλασιάσουν τα σημεία πώλησης, τόσο σε φυσικό περιβάλλον, όσο και ψηφιακά, μέσω του internet και σε συνεργασία με επιχειρήσεις- εμπόρους.
Το θετικό είναι ότι στο σημείο αυτό οι ελληνικές τράπεζες δεν υστερούν από τους ευρωπαίους ανταγωνιστές τους. «Τρέχουμε στον ίδιο διάδρομο με τις ξένες τράπεζες» σχολιάζει στο powergame.gr αρμόδιος παράγοντας του digital banking, και προσθέτει πως μία τράπεζα θα πάρει πολύ πιο δύσκολα το ρίσκο μιας startup, λόγω των αυστηρών κανόνων υιοθέτησης καινούργιων τεχνολογικών τάσεων και εκεί είναι ένας χώρος που θα παιχθεί το παιχνίδι».
Σε κάθε περίπτωση, τόσο λόγω εκπαίδευσης των πελατών όσο και λόγω ώθησης που δόθηκε με την πανδημία, το συναλλακτικό κοινό της χώρας στράφηκε στην ψηφιακή τραπεζική και σε ημέρες και ώρες μεγάλου φόρτου, οι εγχρήματες συναλλαγές έφτασαν τις 3.000 ανά λεπτό σε έναν μόνο τραπεζικό όμιλο.
Οι τράπεζες βλέπουν τους ενεργούς χρήστες στο e-banking να αυξάνονται, με αποτέλεσμα να μοιράζονται μια πίτα 6,5 εκατομμυρίων περίπου (με τους δύο της αγοράς, να έχουν ήδη 4,5 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες ).