Η άνοδος του πληθωρισμού δεν φαίνεται να επηρεάζει ιδιαίτερα όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να κάνουν πολυτελή ταξίδια. Αυτή μάλιστα η κατηγορία ταξιδιωτών σχεδιάζουν να ξοδέψουν ακόμα περισσότερα στις διακοπές τους το 2023.

Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα της έρευνας Buzz vs Reality για τον τουρισμό πολυτελείας που εκδίδει η έκθεση ορόσημο του τουρισμού πολυτελείας, η ILTM που μόλις ολοκληρώθηκε (5-8 Δεκεμβρίου) στις Κάννες.


Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Altiant, και την οποία εξασφάλισε το powergame.gr δείχνει με σαφήνεια προς τα πού πρέπει να στρέψει το βλέμμα της η ταξιδιωτική βιομηχανία που στοχεύει στον τουρισμό πολυτελείας. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, αν και πολλά από τα ζητήματα που προέκυψαν ως αποτέλεσμα της κρίσης των τελευταίων τριών χρόνων είναι πιθανόν να παραμείνουν, πλέον υπάρχει έδαφος για πραγματική αισιοδοξία καθώς περνάμε σε μια νέα εποχή ταξιδιών πολυτελείας.

Οι εύποροι ταξιδιώτες αναζητούν τώρα να ξαναρχίσουν τα ταξίδια τους με νέους και ικανοποιητικούς τρόπους και με στυλ, μια και δεν μπόρεσαν να απολαύσουν τα χρήματά τους τα τελευταία δύο χρόνια. «Δεν θα λυπηθούμε τα έξοδα» και «Ο χρόνος είναι πολύτιμος» είναι συναισθήματα που εκφράζονται από πολλούς.


Περνάμε σε μια περίοδο πολύ πιο συνειδητού και προσεκτικού τουρισμού
Πώς μοιάζει τώρα όμως ο τουρισμός πολυτελείας; Τα τελευταία τρία χρόνια έχει γίνει πολλή συζήτηση για το ποιες συμπεριφορές ταξιδιωτών θα επιταχυνθούν τώρα, ποιες θα σταθεροποιηθούν και ποιες θα υποχωρήσουν. Όλο και περισσότερο, περνάμε σε μια περίοδο πολύ πιο συνειδητού και προσεκτικού τουρισμού. Παράγοντες όπως η ευεξία, η βιωσιμότητα, η φιλανθρωπία και η ανθρώπινη σύνδεση θα γίνουν πιο αναπόσπαστοι καθώς οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδεύουν «καλύτερα». Η επιπλέον γραφειοκρατία θα εξασφαλίσει επίσης ότι οι Ταξιδιωτικοί Σύμβουλοι θα παραμείνουν απαραίτητοι για να βοηθήσουν τους πελάτες τους να έχουν προσωπικά ταξίδια χωρίς άγχος.

Οι διακοπές σε παραλίες, οι αποδράσεις σε πόλεις αλλά και τα οικογενειακά ταξίδια βρίσκονται ψηλά στη λίστα των επιθυμιών τους.


Η συντριπτική πλειοψηφία των εύπορων Ευρωπαίων (95%) σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν τουλάχιστον ένα ταξίδι εντός της χώρας του τον επόμενο χρόνο, το 72% σχεδιάζουν ένα ή περισσότερα ταξίδια εντός Ευρώπης, το 66% σχεδιάζει να επισκεφθεί την Αμερική και το 53% την περιοχή Ασίας – Ειρηνικού.

Οι Αμερικάνοι από την άλλη, σχεδιάζουν σχεδόν όλοι (96%) να ταξιδέψουν εντός της χώρας τους το επόμενο έτος, με το 78% να σχεδιάζει να το κάνει δύο ή περισσότερες φορές. Τα τρία τέταρτα αναμένουν να επισκεφθούν μια άλλη χώρα στην αμερικανική ήπειρο (76%) και την Ευρώπη (75%), ενώ τα ταξίδια στην Ασία – Ειρηνικό πέφτουν στο 48% και στο 32% για ταξίδια στη Μέση Ανατολή και την Αφρική.

Τώρα περισσότερο από ποτέ, αυτός ο κλάδος πρέπει να είναι προσεκτικά συντονισμένος με αυτό που επιθυμούν περισσότερο οι ταξιδιώτες.

Ας δούμε λοιπόν ποιες τάσεις διατηρούνται, ποιες υποχωρούν και ποιες ενισχύονται.

Τι διατηρείται
Εμπειρίες έναντι υλικών αγαθών: το 51% προτιμά το πρώτο έναντι μόνο 9% για το δεύτερο.

Επιθυμία για νέους χώρους/εμπειρίες στις διακοπές (56%).

Λιγότερο συχνές πτήσεις και παραμονή στον προορισμό για περισσότερο από μία εβδομάδα (49%).

Η ευεξία ως βασικός μοχλός στον προγραμματισμό ταξιδιών: Το 61% δηλώνει ότι αποτελεί πλέον σημαντικό παράγοντα σε ένα ταξίδι.

Οι ανησυχίες για την υγεία και την ασφάλεια θα παραμείνουν: το 53% δηλώνει ότι θα είναι σημαντικό στην επόμενη κράτηση.

Ενδιαφέρον για τη χρήση της τεχνολογίας για τη βελτίωση των διακοπών από το 44%.

Τι επιβραδύνεται
Τα τοπικά/περιφερειακά ταξίδια μειώνονται (23%) καθώς τα διεθνή ταξίδια επανέρχονται στην ημερήσια διάταξη (50%).

Influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Το 46% δηλώνει ότι δεν έχουν καθόλου επιρροή όταν πρόκειται για ταξίδια.

Ιδιωτικότητα/απομόνωση ως η μόνη επιλογή ταξιδιού: Το 33% την προτιμά έναντι 39% που προτιμά τώρα ένα μείγμα απομόνωσης και κοινωνικότητας.

Γρήγορες μετακινήσεις από το ένα μέρος στο άλλο σε μικρότερης διάρκειας διακοπές (25%).

Το ενδιαφέρον για πιο δραστήρια διαλείμματα (25%) υστερεί σε σχέση με τις χαλαρωτικές διακοπές (50%).

Γνωστές τοποθεσίες/μέρη όπου έχουν πάει οι ταξιδιώτες στο παρελθόν: μόνο το 20% προτιμά αυτά τα ταξίδια.

Τι ενισχύεται
Οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι γίνονται απαραίτητοι: το 59% σχεδιάζει να τους χρησιμοποιήσει για τις μισές ή περισσότερες από τις κρατήσεις του.

Ταξίδια εκδίκησης – αναπλήρωση του χαμένου χρόνου (50%), με έμφαση στην υπερβολή (40%).

Οικογενειακά ταξίδια (μαζί με μέλη πολλών διαφορετικών ηλικιών): Το 40% σχεδιάζει τέτοια ταξίδια το επόμενο έτος.

Ο προγραμματισμός πολύ νωρίτερα από την ημερομηνία του ταξιδιού (60%) προτιμάται από τα ταξίδια της τελευταίας στιγμής (13%).

Τα αειφόρα/φιλικά προς το περιβάλλον ταξίδια είναι σε άνοδο: το 45% σχεδιάζει να κάνει περισσότερα τέτοια ταξίδια

Οι δαπάνες για ταξίδια θα πρέπει να αυξηθούν σημαντικά: το 57% σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα, με μόνο το 10% να μειώνει.